Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2005-06-05, 13:25
  #37
Medlem
Acklacks avatar
Om man diggar Refused (framförallt sista plattan, the shape of...), kommer man då digga TEXT-plattan eller vad den hette? Antagligen räknar ni hc-proffs RATM som rap-metal, annars räknar jag in dem. Psycore (nedlagda) var tyvärr långt före sin tid, men förövrigt mitt absoluta favvo-band. Första skivan står sig mot det mesta fortfarande. Skulle platsat som soundtrack till T3 om den inte hade sugit.
Citera
2005-06-05, 14:25
  #38
Medlem
Sasquatchs avatar
just nu kan jag inte sluta lyssna på NY gruppen Bad Brains! det mesta av deras musik är från tidiga 80-talet, de är ett måste!
tro det eller ej, men Beastie Boys gjorde mkt bra hc/punk på 80-talet också! check em out
Citera
2005-06-06, 09:39
  #39
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasquatch
just nu kan jag inte sluta lyssna på NY gruppen Bad Brains! det mesta av deras musik är från tidiga 80-talet, de är ett måste!

Rock for light är en superskiva, om man bortser från de låtarna som är reagge Har letat efter den för att ladda ner men har tyvärr inte hittat mer än enstaka låtar Har inte grejer så jag kan spela av min vinylskiva till mp3 dumt nog...
Citera
2005-06-07, 12:00
  #40
Medlem
Tönten112s avatar
Kungarna av HC är väl Minor Threat och Bad Brains, enligt mig. Men det finns många fler bra band.
Citera
2005-06-07, 13:39
  #41
Medlem
Sasquatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Rock for light är en superskiva, om man bortser från de låtarna som är reagge Har letat efter den för att ladda ner men har tyvärr inte hittat mer än enstaka låtar Har inte grejer så jag kan spela av min vinylskiva till mp3 dumt nog...
jag tror jag har den skivan, har de flesta faktiskt, skicka ett pm om du vill ha den på mp3
Citera
2011-09-07, 10:39
  #42
Medlem
thefingers avatar
Lever musiken fortfarande för er? Här går den varmt 24/7
Citera
2024-04-19, 23:30
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thefinger
Lever musiken fortfarande för er? Här går den varmt 24/7

Jo då, musiken lever sannerligen fortfarande!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback