2007-06-21, 12:35
Medlem
pentrys avatar
Kan det hr vara bajsmannen? Vi var vertygade om det nr bilderna togs p Hultsfred -95 iallafall......

http://img340.imageshack.us/img340/9218/bajsman1dl1.jpg
http://img521.imageshack.us/img521/7134/bajsman2wy2.jpg
Citera
2007-06-30, 01:52
Medlem
Hmnds avatar
Hahahahah!

Fan vilken rolig trd!

Det roligaste var nr han bodde under Pelle och Erik i Nifelheim. Han satte nstan eld p hela huset och Pelle och Erik var frbannade p honom fr att deras Iron Maiden skivor skulle ha kunnat brunnit upp!

Onkel-Bajsmannen hade ocks alltid ett litet uppochnedvnt kors runt halsen, som hngde p en tjock kedja!

Jag har inte trffat honom p mnga r nu, men under en period brukade jag supa med honom jvligt ofta, och nr han var med mig hll han inte p med sina sjuka bajslekar. Vi diskuterade faktiskt bde religion och filosofi och han gav mig kopia p sina uppsatser om Elizabeth Bathory och Friedrich Nietzsche.

Allt om att han hittade p riktigt sjuka saker stmmer, men oftast gjorde han de sjukaste grejerna nr han var med andra "likasinnade".

Jag tror att det var 1995 nr jag var hemma hos honom innan han skulle ka till Hulsfred och han visade mig sitt badkar... Hela badkaret var fyllt med msk, som han skulle hlla ver i stora dunkar och ta med sig till festivalen.

Och, ja, detta R Onkel-Bajsmannen:

Det trkiga r att jag hrde ngot om att han skulle ha frskt beg sjlvmord och blivit halvt frlamad, men jag hoppas att det bara r skitsnack.

Han var god vn med Jon i Dissection och andra "intressanta" killar i den kretsen...

Alla frn Gteborg borde veta vem Onkel r. S, JA, han finns!
Citera
2007-06-30, 02:48
Medlem
Bajsfacistens avatar
Ngon som har ngon ny bild p honom, Onkel, grna ansiktet? Har inte trffat honom personligen men s gott som alla rockpolare i GBG har trffat honom.
Citera
2007-06-30, 16:50
Bannlyst
Halvt frlamad, ja, det stmmer faktiskt. Han somnade p sin arm och sov s lnge s blodtillfrseln strps och han fick g med mitella rtt lnge fr han kunde inte anvnda armen. Det var allts inte ett sjlvmordsfrsk och nu mr han bra.
Citera
2007-07-01, 12:23
Medlem
Pritchards avatar
Vadan namnet Onkel-Bajsmannen? Bajs-delen kan jag frst, men "Onkel"?
Citera
2007-07-01, 12:44
Medlem
Kykkelsruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av straycat
Trodde original bajsmannen kom frn Sundsvall men det vrkar vara en
hel klan bajsmn ?

Du tnker p hans partner in crime Christian (eller Kristian), han kommer mycket riktigt frn Sundsvall. Det var dom tv som t.o.m lyckades ckla Jim Rose Cirkus Sideshow under en frestllning genom att dricka sitt eget piss nr de blev uppbjudna p scenen.
Citera
2007-07-01, 12:49
Medlem
Citat frn Wikipedia:
"Bajsmannen r en modern vandringssgen som srskilt ofta brukar berttas p musikfestivaler, eftersom det r p sdana platser han sgs finnas eller ha funnits. Dr ska han ha vlt bajamajor, eller dykt upp i avtrdet nr folk beskte dem, eller rrt andra festivalbeskare s de skulle ha ftt bajs p sig. Det sgs ven att han har en tendens att lgga bajs i folks tlt.

Myten passar vl in i vr tid, som vanligtvis r vldigt hygieninriktad och en figur som bryter mot detta tabu r bde lite skrmmande och roande, och det kan drfr vara s att man lockas att fra sgnen vidare.
"

Har inte rkat ut fr Bajsmannen, ngon som vet vilken festival han irrar omkring i? Han var inte p Hultsfred iallafall...
Citera
2007-07-01, 12:59
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptilia
Citat frn Wikipedia:
"Bajsmannen r en modern vandringssgen som srskilt ofta brukar berttas p musikfestivaler, eftersom det r p sdana platser han sgs finnas eller ha funnits. Dr ska han ha vlt bajamajor, eller dykt upp i avtrdet nr folk beskte dem, eller rrt andra festivalbeskare s de skulle ha ftt bajs p sig. Det sgs ven att han har en tendens att lgga bajs i folks tlt.

Myten passar vl in i vr tid, som vanligtvis r vldigt hygieninriktad och en figur som bryter mot detta tabu r bde lite skrmmande och roande, och det kan drfr vara s att man lockas att fra sgnen vidare.
"

Har inte rkat ut fr Bajsmannen, ngon som vet vilken festival han irrar omkring i? Han var inte p Hultsfred iallafall...

Bild frn OE 2005; http://www.obscene.cz/OE05/Fans/d0552_328.jpg
Citera
2007-07-01, 18:51
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hämnd

Och, ja, detta R Onkel-Bajsmannen:

Ok, tack fr bekrftelsen! En del polare har inte trott att dessa tv bilderna skulle frestlla honom men nu verkar det som jag hade rtt i alla fall!
Citera
2007-07-01, 19:49
Medlem
VitNegers avatar
Onkel, som han vill bli kallad, r en jvligt trevlig men sjuk person. Hngde lite med honom(egentligen folk som knde honom men han var med iaf) fr ngra r sedan. Inte orkat lsa igenom allt som str hr men han r iaf ltt psykiskt sjuk. Tnde eld p sin lgenhet fr en tv,tre r sedan bland annat.

En rolig anekdot var nr jag och mina kompisar var och skulle se en konsert, vi kom av ngon anledning hem till Onkel dr vi drack l och hrjade. P vgen till spelningen s gr vi p en vagn. I vagnen sitter det tv tjejer som vl var ngra slags fjortis/snobbar. Dom sger ngot i stil med "uusch" eller s. D tar Onkel fram en pse med bajs(som jag inte hade en aning om att han hade p sig) och kastar den lite ltt i knt p den ena tjejen.
Minerna - Priceless!
Citera
2007-07-01, 20:38
Medlem
Va jag den enda som sg bajsmannen p Sweden Rock Festival ir?
Han sg ut som p bilderna iaf och ngon hade skrivit med bajs p ett tlt.
Citera
2007-07-01, 20:50
Medlem
Philliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Ishockey-spelaren?

Nej, den andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto