Har hört om dom där sedan tidigare.
Vid första tanke verkar det som ett enbart positivt skydd. Men man kan ju fråga sig om det verkligen är nödvändigt i Sverige.
Den här typen av skydd skapar antagligen mer rädsla och paranoia än vad den ger en känsla av säkerhet. Det blir som att kvinnor går runt och räknar med att bli våldtagna, marknadsföringen för en sådan produkt kommer att gå ut på att blåsa upp risken för våldtäkter vilket kommer skapa betydligt mer osäkerhet. Risken är ju också att våldtäktsmannen går bärsärk och slår kvinnan sönder och samman om han fastnar i en sån där. Sen finns ju också risken som någon nämnde ovan att en brud använder skyddet som angripsvapen mot en man eller 'glömmer' skyddet i efter en blöt kväll på krogen. Även om jag tvivlar på att det kommer ske på större skala.
Jag kan tycka att man kan dela ut den här typen av skydd i krigshärjade zoner eller länder/områden där våldtäkt antingen används som ett vapen eller sker som brott på stor skala. Jag undrar hur stor nytta den faktiskt kommer att göra i civiliserade civila områden, även om jag såklart förstår fördelarna.
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
[ edit: om användningen blir vanlig bland kvinnor, lär även de behöva denna variant, annars blir det ju standard för dem att bli våldtagna å analen ]
Haha, sant, det är faktiskt en bra poäng. En riktig bakdörr för att undvika skyddet. Det skulle ju antagligen bli så att anala våldtäkter skulle öka drastiskt om ett sånt här skydd skulle bli standard.