Citat:
Ursprungligen postat av gubbslemmet
Enorma attitydproblem, gapar och skriker, slår i dörren till sitt rum, kastar grejer på sin mamma och sina syskon, uppkäftig, hotar att ringa socialen (jag gav henne numret till BRIS), hotar att rymma (jag gav henne 100 kr till bussen), allmänt störig. Vägrar plocka upp all skit som samlats i hennes rum, typ veckogammal frukt med tillhörande fruktflugor och illaluktande hästkläder. Lite sådana roliga saker.
Men jag tror poletten börjar trilla ner, hon har tystnat och ska kolla tv med familjen strax, vilket inte hänt senaste 2 åren. Kan ju ha med att göra att hennes tv är borta
. Det här handlar om viljornas kamp har jag märkt, men hon kommer inte komma långt med rövslickeri. Hon ska få tillbaka 1 grej i taget när hon har genomfört lite diskmaskinurplockning, städning av sitt rum, en ursäkt till sin mamma och sina syskon samt löfte om att inte låta sitt dåliga humör gå ut över oss. Men jag har varit jävligt tydlig med att tala om att hon får tillbaka grejer om hon sköter sig, men att de försvinner lika fort igen om hon börjar om med att vara taskig och respektlös. Får se hur detta slutar, helt nytt för mig.
EDIT: Hon kollar Ullared under luggen och är JÄVLIGT sur. Således inget tillbaka idag.
bra gjort
stå ut, det kommer att lugna ner sig efter ett tag
jag har en 16åring, som var omöjlig att göra med för 2-3 år sen.
men jag gav mig inte, så till slut accepterar de vilka regler som gäller och börjar anpassa sig
att ha en tonåring är som en BOXNINGS MATCH. det är vi föräldrar som är själva ringen! IBLAND TÖJS REGLERNA LITE MEN INTE FÖR MYCKET. DET ÄR VI SOM SÄTTER GRÄNSER!