Flashback bygger pepparkakshus!
2010-06-30, 19:55
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visarfettanicam
Manipulation! Man måste manipulera ungarna! De måste lära sig och det genom komplexa undervisningsmetoder där man insinuerar vad man vill. Det går inte säga det rakt ut, ungarna kanske lär sig hur allt fungerar då, man måste göra det i smyg och låtsas att man inte förstår vad de vill.

Visst, man kan se det som lögner, men skitsamma, hela samhället ljuger, so what? Lär dem hur samhället fungerar. Lär dem ljuga som du kan!
Det var en gång en man som sa: "Att vara bitter är som att dricka gift och förvänta sig att nån annan ska dö av det".
Vet inte, kom bara att tänka på det...
Citera
2010-06-30, 19:58
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbslemmet
Enorma attitydproblem, gapar och skriker, slår i dörren till sitt rum, kastar grejer på sin mamma och sina syskon, uppkäftig, hotar att ringa socialen (jag gav henne numret till BRIS), hotar att rymma (jag gav henne 100 kr till bussen), allmänt störig. Vägrar plocka upp all skit som samlats i hennes rum, typ veckogammal frukt med tillhörande fruktflugor och illaluktande hästkläder. Lite sådana roliga saker.
Men jag tror poletten börjar trilla ner, hon har tystnat och ska kolla tv med familjen strax, vilket inte hänt senaste 2 åren. Kan ju ha med att göra att hennes tv är borta . Det här handlar om viljornas kamp har jag märkt, men hon kommer inte komma långt med rövslickeri. Hon ska få tillbaka 1 grej i taget när hon har genomfört lite diskmaskinurplockning, städning av sitt rum, en ursäkt till sin mamma och sina syskon samt löfte om att inte låta sitt dåliga humör gå ut över oss. Men jag har varit jävligt tydlig med att tala om att hon får tillbaka grejer om hon sköter sig, men att de försvinner lika fort igen om hon börjar om med att vara taskig och respektlös. Får se hur detta slutar, helt nytt för mig.

EDIT: Hon kollar Ullared under luggen och är JÄVLIGT sur. Således inget tillbaka idag.
bra gjort
stå ut, det kommer att lugna ner sig efter ett tag
jag har en 16åring, som var omöjlig att göra med för 2-3 år sen.
men jag gav mig inte, så till slut accepterar de vilka regler som gäller och börjar anpassa sig

att ha en tonåring är som en BOXNINGS MATCH. det är vi föräldrar som är själva ringen! IBLAND TÖJS REGLERNA LITE MEN INTE FÖR MYCKET. DET ÄR VI SOM SÄTTER GRÄNSER!
Citera
2010-06-30, 19:59
Medlem
SallySimpsons avatar
HERREJÄVLAR vilken bortskämd brud! Jag fick halva barnbidraget + vinterjacka, cykel, mat/veterinärkostnader för min katt + gemensamma resor betalda mot att jag och pappa delade lika på alla hushållssysslor. Kände mig aldrig fattig utan lärde mig att spara till de saker jag ville ha. De av mina kompisar som hela uppväxten fått en massa prylar och pengar har idag lika bra koll på sin ekonomi som en genomsnittlig lyxfällanidiot och räddas regelbundet från kronofogden av föräldrarna som inte kan göra annat än att ösa mer pengar över sin bortskämda avkomma. Lär henne ta eget ansvar och få henne att inse värdet av pengar i tid innan hon flyttar hemifrån är mitt tips, oavsett hur mycket hon hatar er nu lär hon förr eller senare vara tacksam...
Citera
2010-06-30, 20:01
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shantak
Helsike. Så bortskämd som hon verkar vara så är det inte konstigt att hon är uppkäftig.

1+

kunde inte skriva det bättre själv!
Citera
2010-06-30, 20:01
Medlem
Umgås hon mycket med vänner ?
Citera
2010-06-30, 20:02
Medlem
SuperSumos avatar
3 lök i månaden skulle ja klassa som bortskämd men har man pengarna kanske man resonerar annorlunda..

din plan låter bra tycker jag, skär ner på det som är överflödigt. helt rätt

när mina föräldrar gjorde liknande mot mig så svarade jag iofs med att klara mig bra utan skiten och bara levde med det. men hon låter inte lika bekväm med den spartanska stilen =)
Citera
2010-06-30, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Det var en gång en man som sa: "Att vara bitter är som att dricka gift och förvänta sig att nån annan ska dö av det".
Vet inte, kom bara att tänka på det...
Vem är bitter?

Självklart kommer tjejen bli bitter när hon inte får det ett kapitalistsvin får, men who cares? Kapitalistsvin förtjänar inget, de måste lära sig från grunden, eftersom kapitalistsvin inte kan uppfostra sina barn på ett normalt sätt...
Citera
2010-06-30, 20:06
Medlem
Telefonsamtals avatar
Beslagta hennes plattång.

Ungefär det värsta som kan hända en fjortonårig flicka.
Citera
2010-06-30, 20:08
Medlem
miaroses avatar
Ge hon inte en sekin förns hon förtjänar det. Så enkelt är det, hur gulliga hundvalpsögon hon än har.

Sätt hon i hushållsarbete. Duka på/av bordet, sätt på kaffet, idag är det din tur att diska, ut och klipp gräset ungjävel osv. Gör hon inte som du säger så kan hon glömma sin flashiga Iphone, tillgång till internet osv. Får du ingen hjälp vid matlagningen så får hon ingen mat. Utan pengar kan hon inte köpa egen mat vilket gör att hon måste hjälpa till.

Det är DITT fel att hon är som hon är. Börja lär ungen disciplin.
Citera
2010-06-30, 20:09
Medlem
miaroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0ck
Tycker du att man ska leva som en redneck om man är tät som TS?

Min fader tjänar över 50k i månaden men jag har själv fått jobba ihop mina egna slantar för att köpa kläder och annat dravel. Vilket jag är väldigt glad över idag.
Citera
2010-06-30, 20:10
Medlem
Korvmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefonsamtal
Beslagta hennes plattång.

Ungefär det värsta som kan hända en fjortonårig flicka.

kunde inte låta bli att brista ut i skratt.

ONT: vet inte hur stor sannolikheten är men jag kan tycka att om man är van vid att få grejer för 3k i månaden och på en dag förlorar alltihopa, så ökar nog chanserna ganska mycket att man försöker hitta nya sätt att tjäna pengar / saker. (?)

Citat:
Ursprungligen postat av miarose
Får du ingen hjälp vid matlagningen så får hon ingen mat.

Fast nu är de ju ändå Sverige vi lever i, om han slutar ge sitt barn mat kommer han med största trolighet också förlora sitt barn och kanske även sin frihet.
Senast redigerad av Korvmacka 2010-06-30 kl. 20:13.
Citera
2010-06-30, 20:15
Medlem
0bbAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Han tog en av telefonerna inte båda iaf inte vad jag kan förstå
Hon hade väl två datorer? (Vad nu fan en 14 årig tjej ska med det till?) och 1 mobil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in