Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-04-26, 22:34
  #1
Medlem
Hej!

Jag har en zip-fil jag skulle behöva packa upp. Det är bara skit med alltihop. Jag lösenordsskyddade filen och nu har jag inte en aning om vilket lösenord jag använt. Jag packade filen för flera månader sen, därav min minnesförlust.

Finns det något bra program som kan ta fram mitt lösen ord?!?
Gärna någorlunda smidigt och enkelt att använda då jag inte är någon stjärna på det här...

mvh och tack på förhand//
M
Citera
2004-04-26, 22:41
  #2
Medlem
El_Aks avatar
Gjorde dedär en gång.. Fick sitta med nåt dosprogram som jag inte kommer ihåg vad det heter. Sök på "brute force" eller nåt..
Citera
2004-04-26, 23:08
  #3
Medlem
mm... finns en rad program som sökter sånt där, du hittar nog något riktigt användarvänligt t.o.m. Tyverr minns ja inte någon namn, men någon annan vet säkert. Oroa dig inte iaf.
Citera
2004-04-27, 09:31
  #4
Medlem
cub3s avatar
Ja, det här var en svår en.

Först behöver man ju Internet.

Gå in på www.google.com och sök på "zip files cracker" kanske skulle fungera
Citera
2004-04-27, 13:29
  #5
Medlem
anyones avatar
Advanced zip-password recovery

Citat:
Ursprungligen postat av m_boy
Hej!

Jag har en zip-fil jag skulle behöva packa upp. Det är bara skit med alltihop. Jag lösenordsskyddade filen och nu har jag inte en aning om vilket lösenord jag använt. Jag packade filen för flera månader sen, därav min minnesförlust.

Finns det något bra program som kan ta fram mitt lösen ord?!?
Gärna någorlunda smidigt och enkelt att använda då jag inte är någon stjärna på det här...

mvh och tack på förhand//
M

Här finns ett bra verktyg.
Du borde kunna hitta det på dc eller liknande.
http://www.elcomsoft.com/
Citera
2004-04-27, 17:58
  #6
Medlem
Ett försök på DC efter:
Advanced ZIP password recovery
Ger dig MINST 20 svar
Citera
2004-04-27, 19:51
  #7
Medlem
tack alla som ger tips. jag ska ge mig ut och söka och se vad jag kan åstadkomma. hoppas jag begriper mig på det här nu
Citera
2004-04-28, 02:33
  #8
Medlem
Lätt som en plätt fast kan ta evigheter om det är mer än 7 tecken...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback