• 1
  • 2
2010-07-01, 00:40
Bannlyst
Dags för en liten konditionsträning/fettförbränning a la fusk med bra diet.

Så här tänkte jag att mitt schema skulle se ut för bäst effekt under en kort period, tar självklart emot tips och förbättringar men absolut inga negativa klagomål^^

Dag 1-14: 1st 30mg Efedrin på morgonen av märket "MSJ". En promenad & sen en cykeltur på kvällen.

Dag 15-28: 1st Clenbuterol 40mcg på morgonen. En promenad & sen en cykeltur på kvällen.

Efter dessa 28 dagar så börjar jag på 1 veckas normal konditionsträning utan fusk och jag fortsätter med promenader och cykelturer med inslag av inlinesåkning. När jag är redo börjar jag jogga mindre sträckor och sen börjar det att bli dags för gym och eventuellt någon annan träning som typ kampsport.

PS: Angående Clenbuterol 40mcg, dom kommer i tablettform men man intar väl dom precis likadant som alla andra tabletter? Sväljer hela med ett glas vatten. Vad står "mcg" för?

Mvh
Advocate
Citera
2010-07-01, 00:43
Medlem
måste väl vara bättre att springa istället för att gå en promenad när du tagit efedrin
Citera
2010-07-01, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mekaniker
måste väl vara bättre att springa istället för att gå en promenad när du tagit efedrin

Hade gjort det om jag inte skulle operera mina tår så jag får inte träna för hårt och i för trånga skor. Så att gå i rask takt fungerar lika bra som att jogga. Är det inte bevisat att man bränner mycket kalorier mm i rätt "gå takt" ?

Jogging lika så men då får man mer flås och det är väl det jogging är till för?
Citera
2010-07-01, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Advocate
Hade gjort det om jag inte skulle operera mina tår så jag får inte träna för hårt och i för trånga skor. Så att gå i rask takt fungerar lika bra som att jogga. Är det inte bevisat att man bränner mycket kalorier mm i rätt "gå takt" ?

Jogging lika så men då får man mer flås och det är väl det jogging är till för?
Du bränner mer kalorier utav att gå. Men bygger mer muskler utav att springa
Citera
2010-07-01, 02:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av d0ck

Just de, var något sånt jag var ute efter av mitt inlägg hehe. Jag väljer muskler från gym men att träna kondis och annan ute nu när de är sommar är skönt, gym & tillhörande musklel är på vinterns tid :P

Istället för att jogga, visst joggar jag kort korta sträckor så hoppar jag istället hopprep länge. Har den så kallade explosiva styrkan och inte den långlöpare har. Hade inte de något med blodkroppar att göra?
Citera
2010-07-01, 02:53
Bannlyst
Ingen som har någon emot hur jag tar Efedrin och Clenbuterol? Kanske kan öka några dagar på båda osv? Dock får jag hjärtklappning av Efedrin över 30mg så jag nöjer mig med en om dagen. Det har visat sig räcka förr.
Citera
2010-07-01, 04:50
Medlem
Denzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0ck

Hur kan t.ex. 20min springande bränna mindre och bygga muskler (möjligtvis för påfrestningen men knappt märkbart) medan 20min av att promenera bränner mer kalorier?
Senast redigerad av Denzen 2010-07-01 kl. 04:54.
Citera
2010-07-01, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denzen
Hur kan t.ex. 20min springande bränna mindre och bygga muskler (möjligtvis för påfrestningen men knappt märkbart) medan 20min av att promenera bränner mer kalorier?

För att starta förbränningen när du går/powerwalkar ska du minst gå 40 min, det har att göra med när du powerwalkar kommer du inte upp på maxpulsen, det gör du när du joggar/springer. Så om du ska gå ner i vikt, är mitt tips att du powerwalkar 40min+ innan frukosten varje dag. Det min vän kommer ge dig resultat.
Citera
2010-07-01, 05:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Polsk5an
För att starta förbränningen när du går/powerwalkar ska du minst gå 40 min, det har att göra med när du powerwalkar kommer du inte upp på maxpulsen, det gör du när du joggar/springer. Så om du ska gå ner i vikt, är mitt tips att du powerwalkar 40min+ innan frukosten varje dag. Det min vän kommer ge dig resultat.

Alla sätt är dom dåliga, bäst att sätta igång. Idag började jag morgonen med att slå ut all elektrisitet i bara mitt sovrum genom att tackfläkten gick sönder och den har funkat fint i flera månader :P Bytte proppen, allt i lägnheten funkar dock inte här så min morgongympa blir att träna hjärnan^^
Citera
2010-07-01, 14:04
Medlem
Denzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polsk5an

Du förbränner mer om du springer 60min än om du går 60min, varför det rekommenderas att man ska gå är för att många inte orkar springa lika länge som dem orkar att gå.

T.ex. orkar man bara springa 10min så är det bättre att gå 60min.

Det kvittar om du gör din powerwalk innan frukosten eller efter, det är vad man själv tycker är bäst.Ökad fettförbränning vid ett tillfälle resulterar i minskad fettförbränning under resten av dagen

Edit: Här är en bra tråd angående rask promenad gentemot att springa https://www.flashback.org/t398632
Senast redigerad av Denzen 2010-07-01 kl. 14:06.
Citera
2010-07-01, 14:57
Medlem
Kör på tjack istället för efedrinet, trodde det var planen när jag läste rubriken. Du kommer orka att pressa kroppen mer på tjack och hålla ett strikt upplägg med kost.
Citera
2010-07-01, 16:18
Medlem
krimms avatar
Testa att cykla för kondition och förbränning om tårna är ett problem?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in