Citat:
Ursprungligen postat av Denzen
Du förbränner mer om du springer 60min än om du går 60min, varför det rekommenderas att man ska gå är för att många inte orkar springa lika länge som dem orkar att gå.
T.ex. orkar man bara springa 10min så är det bättre att gå 60min.
Det kvittar om du gör din powerwalk innan frukosten eller efter, det är vad man själv tycker är bäst.Ökad fettförbränning vid ett tillfälle resulterar i minskad fettförbränning under resten av dagen
Edit: Här är en bra tråd angående rask promenad gentemot att springa
https://www.flashback.org/t398632
Jag har aldrig varit bra på att löpa länge och konstant utan att stanna hur ofta som helst. Vet inte hur man ska andas rätt som löpare heller. Jag har tränat Boxning i många år och den löpning vi gör där är så intensiv att de behövs inte lång tid innan man märker av det och man märker dessutom skillnad ju fler träningar man går om man jämför de intensiva löparpassen för att få sån explosiv kondis som möjligt.
Jag kan dock gå i normal hastighet i flera mil utan att stanna, visst blir jag trött och får ont men de går. Fast det tar för lång tid.
Sen undrar jag varför man hör av så många olika tränare/couch att det är bra för kroppen att gå lånpromenader oavsett hastighet? Kan det bero på att kroppen sätter igång sitt arbete och börjar bränna fett och bygga muskler mm sakta men säkert?
Citat:
Ursprungligen postat av Eru färsking
Kör på tjack istället för efedrinet, trodde det var planen när jag läste rubriken. Du kommer orka att pressa kroppen mer på tjack och hålla ett strikt upplägg med kost.
Har tillgång till 50mg Efedrin samt Concerta 36mg och Clenbuterol. Men just "tjack" är väl mer smutsigt och förstör mer än de andra 3 nämnda?
Citat:
Ursprungligen postat av krimm
Testa att cykla för kondition och förbränning om tårna är ett problem?
Brukar cykla med mammas damcykel i helt fel sittställning men den är bekväm dock och tar mig dit jag ska fast jag får inte höja sadeln för mor så jag sitter ganska lågt men på ett sätt är de positivt då det tränar mina lår väldigt bra, får mjölksyra i längre uppförsbackar även om jag cyklat ett bra tag. Kommer aldrig undan de :P
Mina tår är tyvärr ett stort bekymmer, det hindrar mycket träning nu. Dom ska opereras men dom har skjutit upp det pga av sommaren och det gillar jag inte då jag föredrar att träna utomhus just på denna årstid
Men jag ska försöka tjata på dom och be dom genomföra de även om risken finns att de kan bli infekterat lättare under sommarvärmen. Men det går nog undvika om jag besöker vårdcentralen 2 ggr i veckan för omplåstring och att se över läkandet.
Citat:
Ursprungligen postat av Civilsnuten
Undvik hård cardio under effedrin-kur, belastar pumpen som fan. Dessutom bränner du mest fett vid 65-70% av maxpuls.
Hård cardio? Förstår tyvärr inte riktigt vad det betyder men kan bara gissa att det inte är bra för hjärtat för att pulsen är hög för länge?