Citat:
Ursprungligen postat av luffare82
Har tidigare käkat Citalopram 10 mg, och det har funkat från augusti i fjol, dock så blev jag mer deprimerad nu under våren och valde att öka dosen, blev då extremt trött. Har tidigare för ett par år sen ökat dosen på citalopram enl läkarens rek men även då blivit extremt trött.
Pga av denna biverkning, så fick jag Cymbalta utskrivet, har nu käkat denna i en vecka, äter 30 mg (1 kapsel) som ska motsvara 10 mg Citalopram, Blir även nu extremt trött sover lätt 10-12 h /dygn.
Är det en längre inkörningsperiod på cymbalta än citalopram?
Någon som har upplevt denna trötthet under inkörning perioden av cymbalta, samt att biverkningen har försvunnit under senare delen av behandlingen, isåfall hur lång tid tog det?
Någon som har haft samma problem gällande trötthet vid behandling av SSRI eller SNRI -preparat?
Finns det något annat SSRI, eller SNRI som inte ger denna trötthets-biverkning?
Tack på förhand
det jag undrar med Cipramil eller SSRI om det finns någon risk att man kan bli överstimulerad av den och hyperaktiv eller få ökade tvångstankar eller tvångshandlingar av den.?
Tvångshandlingar i form av att njuta av kroppslig smärta
skada sig själv någon form av
Fetishm om det kan vara ämnet
Dopamin som spökar .?
Då menar jag tvångshandlar som att bita sig i läppen flera gånger om dagen så att de blöder kraftigt .
Eller att knacka framtänderna på bordet så att det blir märken på bordet eller gör väldigt ont i tänderna.?
Kan SSRI också ge någon slags
sinnesrubbning eller förvirring.?
Har själv upplevt en del av dessa eller liknade självskade tvångshandlingar men begäret att utföra dem slutade
direkt efter avslutad Cipramil behandling .
konstigt nog så berättade jag även det direkt för vårdpersonalen om tvångshandlingarna med de pushade mig att fortsätta då de sa att dessa tvångshandlingar som att peta sig själv kraftigt varje dag med läs
Trycka in Tops/pennor i öronen skulle försvinna efter en tid och upphöra var bara i början av medicineringen som det skulle fortgå .
sedan en fråga angående
Noradrenalin som är släkt med Adrenalin höjer alla SSRI mediciner Noradrenalin halten eller är det bara Zolot/Sertralin som gör det??
Detta innebär att sertralin egentligen förutom ett SRI (SSRI står för selektiv...) även är en dopamin- och noradrenalinåterupptagshämmare.
värkar förövrigt jävligt riskabelt att öka Noradrenalin halten i blodet.!!!