Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-04-28, 02:24
  #1
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Description:

Bifrost fwbp+ is an advanced Remote Administration Tool based on the same injection technology as TROLL downloader, also released at EvilEyeSoftware. This allows Bifrost to remotly control computers that are behind firewalls and routers. That includes software firewalls that usually detects when a dll is injected.
http://www.evileyesoftware.com/ees/c...php?content.12

(Eftersom evileyesoftware precis bytt webhotell kan det hända att inte alla dns:er hunnit uppdateras än. Försök igen senare ifall inte länken funkar.)

P.s. Vill passa på att tacka Gargamel för hjälp med bl.a. betatestning i projektet!
Citera
2004-04-28, 15:28
  #2
Medlem
trevligt!

Somsagt söker jag fortfarande ett program jag kan använda för filöverföring hemma och till jobb (där de flesta portar är stängda).

Jag provade bygga en server där jag fyllde i mitt ip och port/pass. när jag körde clienten hemma så var det inga problem. fick upp servern direkt. Tog med programmet till jobb och installerade det, men min client hemma hittar inte den.

Några ideer vad som är fel. Jag har även provat på lite andra datorer där jag kan ändra brandvägg och så. Har stängt av brandväggen både hemma och på server datorn men hittar fortfarande ingeting. Fungerar bara för mig när jag kör server / client på samma dator.
Citera
2004-04-28, 16:36
  #3
Medlem
Gott gott!

Nu får vi se hur länge det dröjer innan Kaspersky är dig i hälarna!
Citera
2004-04-28, 16:39
  #4
Medlem
Denna releasen har jag väntat på!
Ska bli kul och testa

EDIT: Jag testade Bifrost på min andra dator, en Windows 98. Jag fick det inte och funka... Ingen som har en aning varför? Är det endast WinXP, Win2k och WinME?
Citera
2004-04-28, 17:33
  #5
Medlem
ksvs avatar
@rohlen och lagnord

Eftersom det är en reverse connection RAT måste man se till att de andra datorerna lyckas ansluta till dig. Är du bakom en router måste du se till att porten forwardas till ditt lokala IP. Har du sedan någon brandvägg (t.ex. XP:s egen) kan det hända att den blockerar.
Citera
2004-04-28, 22:10
  #6
Medlem
jag har provat att stänga av brandväggen på både server och klientdatorn. ingeting gjorde någon skillnad.
Citera
2004-04-28, 23:33
  #7
Medlem
ShaddeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohlen
Denna releasen har jag väntat på!
Ska bli kul och testa

EDIT: Jag testade Bifrost på min andra dator, en Windows 98. Jag fick det inte och funka... Ingen som har en aning varför? Är det endast WinXP, Win2k och WinME?

Jag får den inte heller att funka och jag kör XP. så om du har fått reda på va de kan vara för problem så vill jag åxå veta eller om någon annan vet va det är för problem så kan ni gärna få hjälpa mig med den
Citera
2004-04-28, 23:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShaddeN
Jag får den inte heller att funka och jag kör XP. så om du har fått reda på va de kan vara för problem så vill jag åxå veta eller om någon annan vet va det är för problem så kan ni gärna få hjälpa mig med den

Citat:
Ursprungligen postat av ksv
@rohlen och lagnord

Eftersom det är en reverse connection RAT måste man se till att de andra datorerna lyckas ansluta till dig. Är du bakom en router måste du se till att porten forwardas till ditt lokala IP. Har du sedan någon brandvägg (t.ex. XP:s egen) kan det hända att den blockerar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback