Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-04-28, 13:35
  #1
Medlem
cub3s avatar
Alla länder har ju olika lagar eller kanske inga lagar alls om utlämning av uppgifter vid t.ex. spårning av ett intrång.

Så om man använder chainade proxys genom bra utvalda länder som inte lämnar ut loggar så lätt så ökar ju anonymiteten mycket.

Så finns det några "lämpliga" länder som man borde använda sig av?
Citera
2004-04-28, 14:27
  #2
Medlem
Kina och Argentina/Brasilien är rätt lämpliga, har funkat fint för mig hittils.
Citera
2004-04-28, 16:37
  #3
Medlem
Bara en fråga... vad är det man eg. vill göra, som driver en till att koppla sig genom säg 10 stycken olika proxys typ, Kina, Argentina.... osv.? Lite nyfiken... =)
Citera
2004-04-28, 17:08
  #4
Medlem
Khaymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRB1
Bara en fråga... vad är det man eg. vill göra, som driver en till att koppla sig genom säg 10 stycken olika proxys typ, Kina, Argentina.... osv.? Lite nyfiken... =)

Tja, man kan vilja maila personer som man inte vill att dom ska kunna hitta en till exempel.... Eller kanske ha en hemsida som om ens regering lyckades spåra den skulle resultera i fängelse och tortyr?

Eller kanske bara ha nått uns av anonymitet? Finns många andra bra, liberala och frihetsrelaterade skäl - fråga bara i carding forumet ;-)

Khay.
Citera
2004-04-28, 17:25
  #5
Medlem
Ok, tackar o bugar
Citera
2004-04-28, 17:42
  #6
Medlem
fattiga länder har funkat för mig...de hjälper ingen...krävs att man mutar och det kommer inte polisen göra...I think.
Citera
2004-04-28, 17:43
  #7
Banned
user092s avatar
jag har nästan tänkt på ett företag eller så.. typ Uganda computer AB

som delar ut anon proxys (för pengar) me 100% anon, samt piratverksamhet, anon mail, anon ircnätverk osv osv... allt olagligt
Citera
2004-04-28, 19:03
  #8
Medlem
^swestres^s avatar
Kina? Proxys i Kina? Ursäkta mig om jag låter förvånad, men är inte det det land som har strängast straff för datorbrott på hela vår jord? Dom gjorde ju razzior mot tusentals internetcaféer nyligen för att dom hade låtit minderåriga använda internet, något som är olagligt i Kina.

Inte för att det är datorbrott enligt oss att ha en proxyserver, men i Kina får man ju inte ens ha PGP/SSH etc för att det är kryptering.
Citera
2004-04-28, 19:20
  #9
Medlem
Svavels avatar
Jag skulle nog säga Ryssland
Citera
2004-04-28, 20:09
  #10
Medlem
MyZt|pettsons avatar
Thailand funkar ju alltid
Japan har börjat bli stort, men tror inte det är så säkert där :/
Citera
2004-04-28, 20:32
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^swestres^
Kina? Proxys i Kina? Ursäkta mig om jag låter förvånad, men är inte det det land som har strängast straff för datorbrott på hela vår jord? Dom gjorde ju razzior mot tusentals internetcaféer nyligen för att dom hade låtit minderåriga använda internet, något som är olagligt i Kina.

Inte för att det är datorbrott enligt oss att ha en proxyserver, men i Kina får man ju inte ens ha PGP/SSH etc för att det är kryptering.

Kina må ha stränga straff, men så vitt jag vet finns inga lagar angående databrott som det finns i Europa/USA. Och således finns det heller inga skäl för en kinesisk ISP att lämna ut information.

Kolla hur många spam servrar som står i Kina och hur många s.k. bulletproof hosting som ligger i Kina, tror ni det beror på en slump?

Det är en av anledningarna till att jag har en server där, här skulle den försvinna illa snabbt.
Citera
2004-04-28, 20:38
  #12
Medlem
^swestres^s avatar
Annars så är ju kineserna kända för att avrätta skurkarna och sända räkningen för kulan till de anhöriga. Men om du säger det så tror jag dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback