Citat:
Ursprungligen postat av ariakas
Finns det alltså flera stycken av dem och har "besökt" området under flera år? Har du tur så borde det ju då finnas andra personer i omgivningarna som har sett dem också. Vad sa busschauffören och de andra passagerarna när ni nästan körde på en av dem? Ta med några grannar/kompisar och stanna uppe några nätter emellanåt med kameror så kanske ni lyckas få med nån av dem. Du kan ju också rigga lampor med rörelsedetektorer som lyser upp gården när någon/något rör sig där ute.
Min bästa vän som var min granne förut såg dom "först". Egentligen var det jag men jag hade ju glömt det så. Jag blev minst sagt uppskrämd och hon vågade inte gå ut och ta in hästen själv. Hästen stirrade in mot skogen och när hon tittade dit så såg hon 2 av dessa varelser som sprang fram och tillbaka på en gammal skogsväg. Det var månljust så även hon såg bara svarta silhuetter.
Busschaffisen sa ingenting. Och vi var bara 2 på bussen. Den andra tjejen märkte inget trots att han väjde undan kraftigt. Jag frågade henne senare. Chaffisen har jag inte ens sett sen dess så jag har inte kunnat ta upp det.
Problemet (eller snarare det goda) är att jag ser dom 1-2 ggr per år. Så det är ingen stor risk att stöta på en sån grej. Och det gör att det känns en aning godtroget att släpa runt på en kamera.
Lampor med rörelsedetektorer har vi redan. Men dom har aldrig slagits på när ingen varit där, jag tror att dom håller sig till skogskanten.