Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-04-29, 19:00
  #1
Medlem
Tjenis,

Jag har stora problem med Norton Internet Security 2003. Varje gång jag startar datorn får jag ett meddelande:

"Runtime error"
c:\program\delade\symantec\ccEvtMgr.exe
- R6025 - pure virtual function cal

Nu är det så att jag försökt att avinstallera skiten men lyckas inte för att jag inte har behörighet att göra det. Något säger mig då (efter att letat som en gris i hjälp funktionen) att det måste finnas flera konton och att de kontot som används just nu inte har behörighet att avinstallera. Nämnas bör att jag aldrig själv har skapat fler konton i Internet security.

Det enda jag ser längst upp från vänster är:
Security monitor - blockera - liveupdate - alternativ (här har jag åtkomst nekad)

sedan står det om personlig brandvägg, intrångsupptäckt osv.

Enligt hjälpfunktionen ska det stå nånstans vilket konto som används men det gör det inte! har letat och försökt nu allt för länge så nu står mitt sista hopp till er här. Finns det någon som kan hjälpa mig?

//en riktigt desperat och FÖRBANNAD datoranvändare
Citera
2004-04-29, 19:36
  #2
Medlem
När är det du får felmedelandet? När du är kommer in i Windows? Lr när du avinstallerar? Ska testa och hjälpa dig.

Psst... du e inte ensam om det iaf:
http://www.mcseboard.de/showthread.php?threadid=6263
Inte för att jag kan tyska, men det kanske känns bättre lr nått

Här är iaf någons erfaranheter av att avinstallera programmet!
Mer hinner jag tyverr inte hjälpa just nu. Har kortat ner texten något, säg till om du inte förstår. "OBS! Har ej testat detta bla. bla. tar inget ansvar osv."

------
NORTON INTERNET SECURITY 2003
After installing this software as instructed I experienced errors. After uninstalling and reinstalling I found that I could not enter the program without a supervisor! I was also unable to uninstall NIS without a supervisor!

MY SOLUTION
1. I entered reg sys file and removed any Norton, liveupdate and Symantec files
2. I entered Folders file and removed every file and directory relating to Norton and Symantec. 1 file could not be erased so I moved it to my desktop where it stays as a reminder of NIS - (NAVSHEXT.DLL)
3. I also entered C DRIVE – WINDOWS – PROGRAMES – START MENU - and deleted NORTON folders.
4. Click Start - ALL PROGRAMS – NORTON FILES all the way through the directories until you come to uninstall NIS… click and proceed

Norton IS was now uninstalled.. after rebooting everything works well.

5. I later spent time looking through EVERY folder and still found directories (but no files) relating to Norton which I ereased without problem
------
Kanske är till någon hjälp, får se vad de andra här kan hitta på annars. Var försiktig med registret som vanligt bara. Känns lite hemma gjort men ska tydligen funka.
Citera
2004-04-29, 19:49
  #3
Medlem
Jag får upp "runtime error" hela tiden när datorn startar.

Jag blev inte så mkt klokare av den där instruktionen du gav mig. Reg sys vet jag inte riktigt vad det är. Men tackar för visat intresse iaf
Citera
2004-04-29, 20:06
  #4
Banned
Nisses avatar
Kan du inte försöka avinstallera det i "felsäkert läge"

dvs starta datorn och tryck sedan ner CTRL-tangenten tills windows startmeny visas,på vissa datorer kan du använda F8 istället för CTRL.
Ange nummret för felsäkert läge och tryck sedan retur
Citera
2004-04-29, 20:22
  #5
Medlem
Nisse:

Tackar för dina ord. Men det har jag redan testat... fungerar tyvärr inte. Då säger datorn något om att win-install/uninstall inte fungerar i felsäkert läge.
Citera
2004-04-29, 21:10
  #6
Medlem
Mm, ja skulle heller inte kallat den så men det är väl register editorn som menas.

Startmenyn - Kör... - "regedit"

Gör inget om du inte vet vad du gör där dock
Citera
2004-04-29, 21:23
  #7
Medlem
ischs avatar
Rnis

Kolla efter ett program som heter rnis på symantecs hemsida. Är gjort för att ta bort Norton internet Sec. Hoppas det löser ditt problem. Sen är det bara bara att installera en riktigt brandvägg som tex. Sygate
Citera
2004-04-29, 21:58
  #8
Medlem
tackar alla för erat visat intresse för att hjälpa en hjälplös men speciellt tack till dig isch som hjälpte mig fullt ut. Det fungerade kalas med att ladda ned det och nu ska jag se till att fixa Sygate också...

T A C K!
Citera
2004-04-29, 22:59
  #9
Medlem
ischs avatar
Ah va fan, det är ju mitt jobb att lösa sån skit så
Citera
2004-04-29, 23:54
  #10
Medlem
Meazurys avatar
Felet berodde nog från början att du använde Norton Internet Security 2003 när det är år 2004 nu. Om du testar att installera Norton Internet Security 2004 borde det fungera bättre. I alla fall fram till nyår.
Citera
2004-04-30, 08:32
  #11
Medlem
Skämtar du? =)
Citera
2004-04-30, 09:17
  #12
Medlem
Twangs avatar
Haha jag hade samma problem, med det där felmeddelandet som dök upp. Kunde dock avinstallera utan problem.
Men när jag startar vissa program eler datorn överhuvudtaget kommer en massa DOS-prompter upp i följd som försvinner lika snabbt förvisso.

Nu när jag tänkte leta efter rnis på symantec.com så är jag bannad(?) från deras sida. Kan komma in på de flesta andra symantecsidor förutom .com(Alertruta: Connection Refused). Det lär ju ligga spår kvar på min dator nånstans...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback