Om fyra år smäller det. Efter 64 års väntan återvänder fotbollen till dess nation - Brasilien. Vi kommer att få uppleva ett världsmästerskap av högsta klass, med underbar atmosfär i ett sambadansande Brasilien. Inte minst på den mäktiga Maracanãstadion i Rio, med dryga 100 000 åskådare.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
De tolv värdstäderna är följande: Rio de Janeiro, Sao Paulo, Belo Horizonte, Brasilia, Cuiaba, Curitiba, Fortaleza, Manaus, Natal, Porto Alegre, Recife och Salvador. dn.se
Frågställning:
Bör man införa målkameror?
Ska "instrument" likt vuvzelan förbjudas?
Vad kan förändras, om man ser till VM 2010?
Bör man döma mål om en utespelare tar bollen med handen? (se: Suarez hands)
Diskutera!
Trots att det återstår två stycken matcher i Sydafrika kunde jag inte låta bli
Senast redigerad av tenqqu 2010-07-09 kl. 01:20.
Detta kommer, som du sa, att bli ett underbart VM. Har själv vart i Rio, och ska abosolut dit 2014!
Målkameror bör definitivt införas, med tanke på Englands bortdömda mål mot Tyskland. Dessutom en väldigt enkel lösning. Vuvuzelan är inget jag direkt stört mig på under detta VM, så där säger jag inte så mycket
Läst att folk i Brasilien också tycker det är jobbigt med endast vuvuzelas, dom ville ha samba stuket hellre. Mer trummor och dans istället typ. Låter ju bättre tycker jag.
Känns som att det kan vara lite i tidigaste laget. Men tuppen upp.
Målkameror är jag lite osäker på. Det är ju trots allt fotboll. Och det ska ju vara lite gammalmodigt. Så för mig spelar det ingen som helst roll. Bara spelet flyter på som det ska.
Det har ju varit några fina matcher utan vuvzela i högst hugg. Vilket har varit underbart. Så bort med sån skit. De stör ju till och med spelarna.
Vi får hoppas att Sverige kvalar in till nästa VM.
[quote=T_Sand]Känns som att det kan vara lite i tidigaste laget. Men tuppen upp.
Målkameror är jag lite osäker på. Det är ju trots allt fotboll. Och det ska ju vara lite gammalmodigt. Så för mig spelar det ingen som helst roll. Bara spelet flyter på som det ska.
Det har ju varit några fina matcher utan vuvzela i högst hugg. Vilket har varit underbart. Så bort med sån skit. De stör ju till och med spelarna.
Vi får hoppas att Sverige kvalar in till nästa VM.[/QUOTE
För annars säger vi som alltid när Sverige inte kommer med. Lägg ner skiten!
Kvällstidningarna slipar säkert redan på deras nästa "Så här ska vi vinna nästa VM"-artikeln
Ursprungligen postat av Friendslayer
För annars säger vi som alltid när Sverige inte kommer med. Lägg ner skiten!
Kvällstidningarna slipar säkert redan på deras nästa "Så här ska vi vinna nästa VM"-artikeln
Så tänker jag då inte resonera kring nästa VM. Men givetvis skulle det vara ett stort plus om Sverige lyckades kvala.
Känns som att det kan vara lite i tidigaste laget. Men tuppen upp.
Vi får hoppas att Sverige kvalar in till nästa VM.
Fast om domaren gör missar som kan avgöra ett VM är det bättre att införa målkameror. Sådant händer vart & varranat VM, och jag är hemskt trött på det. I övrigt måste jag säga att domarna har skött sig otroligt bra under detta världsmästerskap.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!