Citat:
Ursprungligen postat av johndoe1
Har en del problem med mitt gmail konto.
Frsta problemet r att nr jag kollar min mail p min egen dator s har jag ju mailen p datorn s att sga s jag bara klickar, alla nya mail laddas ner. Fine, men nr jag kollar min mail frn en annan data s visar den samma 7 mail av ngn anledning som det inte r ngt speciellt med, men de dyker alltid upp som att de r de enda mailen jag har. T.o.m om jag har helt nya, oppnade mail s visas de inte, mste ska efter dem fr att de ska dyka upp. WTF... Hur gr jag fr att detta ska fungera? Vill att det ska synkas, alla mail som jag ser p min dator ska jag se i mitt gmail konto om jag loggar in frn en annan dator.
Nsta problem r de hr jvla apple hot new, hur i helvete blir jag av med dem?
Sist men inte minst s har jag precis rensat datorn och installerat det nya SL, nr jag nu klickade p min mail s dyker det upp 7 mail (ej samma som ovan), frn jttelngesen och jag hittar inte mina andra 3-4000 mail... De kan ju inte ha raderats i.o.m att de inte "ligger" p datorn utan p g-mailkontot. Hur gr jag?
Alla svar uppskattas!
Jag har ingen aning om jag r p rtt spr, men jag misstnker att du menar att du anvnder Outlook fr att "hmta" dina mail frn Gmail (varfr?). Det som i s fall kan vara felet r att du inte anvnder IMAP ("kta synk") utan POP3 (som hmtar mejlen till din dator).
Du mste ge oss mer detaljer om hur du kollar din mail, vilka program, instllningar du anvnder. Vilken weblsare du anvnder osv.
Det enda annars jag kan komma p r att du fingrat p ngra instllningar inne i Gmail och att du p ngot stt filtrerar (skulle vara ganska avancerade instllningar) dina mail.