2010-07-13, 18:47
Bannlyst
Har en del problem med mitt gmail konto.

Frsta problemet r att nr jag kollar min mail p min egen dator s har jag ju mailen p datorn s att sga s jag bara klickar, alla nya mail laddas ner. Fine, men nr jag kollar min mail frn en annan data s visar den samma 7 mail av ngn anledning som det inte r ngt speciellt med, men de dyker alltid upp som att de r de enda mailen jag har. T.o.m om jag har helt nya, oppnade mail s visas de inte, mste ska efter dem fr att de ska dyka upp. WTF... Hur gr jag fr att detta ska fungera? Vill att det ska synkas, alla mail som jag ser p min dator ska jag se i mitt gmail konto om jag loggar in frn en annan dator.

Nsta problem r de hr jvla apple hot new, hur i helvete blir jag av med dem?

Sist men inte minst s har jag precis rensat datorn och installerat det nya SL, nr jag nu klickade p min mail s dyker det upp 7 mail (ej samma som ovan), frn jttelngesen och jag hittar inte mina andra 3-4000 mail... De kan ju inte ha raderats i.o.m att de inte "ligger" p datorn utan p g-mailkontot. Hur gr jag?

Alla svar uppskattas!
Citera
2010-07-13, 18:53
Medlem
jarlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johndoe1
Har en del problem med mitt gmail konto.

Frsta problemet r att nr jag kollar min mail p min egen dator s har jag ju mailen p datorn s att sga s jag bara klickar, alla nya mail laddas ner. Fine, men nr jag kollar min mail frn en annan data s visar den samma 7 mail av ngn anledning som det inte r ngt speciellt med, men de dyker alltid upp som att de r de enda mailen jag har. T.o.m om jag har helt nya, oppnade mail s visas de inte, mste ska efter dem fr att de ska dyka upp. WTF... Hur gr jag fr att detta ska fungera? Vill att det ska synkas, alla mail som jag ser p min dator ska jag se i mitt gmail konto om jag loggar in frn en annan dator.

Nsta problem r de hr jvla apple hot new, hur i helvete blir jag av med dem?

Sist men inte minst s har jag precis rensat datorn och installerat det nya SL, nr jag nu klickade p min mail s dyker det upp 7 mail (ej samma som ovan), frn jttelngesen och jag hittar inte mina andra 3-4000 mail... De kan ju inte ha raderats i.o.m att de inte "ligger" p datorn utan p g-mailkontot. Hur gr jag?

Alla svar uppskattas!

Jag har ingen aning om jag r p rtt spr, men jag misstnker att du menar att du anvnder Outlook fr att "hmta" dina mail frn Gmail (varfr?). Det som i s fall kan vara felet r att du inte anvnder IMAP ("kta synk") utan POP3 (som hmtar mejlen till din dator).

Du mste ge oss mer detaljer om hur du kollar din mail, vilka program, instllningar du anvnder. Vilken weblsare du anvnder osv.

Det enda annars jag kan komma p r att du fingrat p ngra instllningar inne i Gmail och att du p ngot stt filtrerar (skulle vara ganska avancerade instllningar) dina mail.
Citera
2010-07-13, 20:03
Medlem
Snjs avatar
@jarlen, han anvnder frmodlingen Apple's program "Mail". D han nmner Apple Hot News, som r en RSS strm som r tillagt i Mail by default.

Fr att ta bort Apple Hot News, hgerklicka p det och vlj ngot i stil med "Radera strm" eller "Ta bort strm", minns inte riktigt. Resten av dina problem har jag tyvrr ingen aning om.
Citera
2010-07-13, 21:45
Medlem
jarlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
@jarlen, han anvnder frmodlingen Apple's program "Mail". D han nmner Apple Hot News, som r en RSS strm som r tillagt i Mail by default.

Fr att ta bort Apple Hot News, hgerklicka p det och vlj ngot i stil med "Radera strm" eller "Ta bort strm", minns inte riktigt. Resten av dina problem har jag tyvrr ingen aning om.

S sant, jag kollade inte ens vilket underforum han hade skrivit i

Men det kan vara liknande problem nd, med IMAP/POP3. Jag frstr nd inte varfr man inte anvnder sig av webtjnsten fr Gmail egentligen.

TS: Passa p att kolla in denna sida och se om allt r konfigurerat enligt denna:

http://mail.google.com/support/bin/a...y?answer=81379
Citera
2010-07-14, 07:45
Bannlyst
Det r rtt att jag anvnder mail funktionen p desktopen, anledningen r fr att det r enkelt, jag slipper g och kolla min mail hela tiden p gmail.com, istllet s ser jag direkt nr jag fr ett nytt mail.

Anvnder som sagt os x sl 10.6.

Har precis om installerat allt, nu laddas inga mail ner. Trodde att de skulle komma efter ett tag fr den laddade ner typ 3000, men inga syns p inkorgen syns bara 7 st. wtf...
Citera
2010-07-14, 07:48
Bannlyst
Kollade precis och det r IMAP jag anvnder
Citera
2010-08-11, 13:07
Medlem
Edit:
Lste det sjlv
Tack iaf.
Citera
2010-08-11, 13:48