Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-05-02, 20:27
  #1
Medlem
hoj. jag tog sam-filen från en en skolans datorer häromdagen, genom att boota linux och bara kopiera den. jag försöker nu få ut lösenorden genom att brute forca i LC4. men av nån anledning lyckas jag inte. det hittar inga lösenord och jag får inga felmedellanden.
det finns ca 10 konton i filen, jag kör med teckenuppsättningen A-Z, 0-9. chansen finns ju att alla användare använder "special-tecken" men detta tvivlar jag starkt på.

så varför funkar det inte? nån som har en aning?
Citera
2004-05-02, 21:17
  #2
Medlem
Shallows avatar
Testa i password forumet....
Citera
2004-05-02, 21:41
  #3
Medlem
du bör köra a-z, A-Z samt 0-9.. och låt den stå ett bra tag
Citera
2004-05-02, 21:52
  #4
Medlem
men det går ju inte att ställa in små bokstäver i LC4?
Citera
2004-05-02, 23:13
  #5
Medlem
Kan va så att den skiter fullständigt i vilket isf. Ej kört programmet än. Är du säker på att lösenorden finns i SAM filen? Vår skola har t.ex. novell som inloggnings system. Lösenorden lagras endast på servern (om jag förstått det rätt). Jag ska endå göra samma sak som du. Admin lösenordet borde ju få att gå
Citera
2004-05-02, 23:14
  #6
Medlem
Kan va så att den skiter fullständigt i vilket isf. Ej kört programmet än. Är du säker på att lösenorden finns i SAM filen? Vår skola har t.ex. novell som inloggnings system. Lösenorden lagras endast på servern (om jag förstått det rätt). Jag ska endå göra samma sak som du. Admin lösenordet borde ju få att gå (men ej det för nätverket) Hoppas jag har rätt.

EDIT: Fick visst IE att flippa lite *visslar*
Citera
2004-05-02, 23:32
  #7
Medlem
MartinGurras avatar
Ta SYSTEM-filen oxå och läs den här
http://217.75.104.59/scandinavia/sho...d.php?t=102896
Citera
2004-05-02, 23:51
  #8
Medlem
XSSs avatar
Kan det vara så att man borde läsa lite mer om hur det ska gå till, som ni kanske förstår så berättar ju inte Thebroken allt som man behöver kunna.

"I can explain it for you, but I can't understand it for you."
Säger väl allt.
Citera
2004-05-03, 15:56
  #9
Medlem
vad är det med dig och the broken??
jag visste "tricket" med sam-filerna långt innan jag såg broken.
har lyckats förut med då gjort på annat sätt. har dumpat tidigare.
visst inte att jag behövde mer än bara sam-filen när jag bara "tog" dom.

skulle det inte bli en bättre värld om du bara skulle kunna hålla käften?
Citera
2004-05-03, 16:32
  #10
Medlem
^swestres^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shallow
Testa i password forumet....
Är jag konstig om jag påstår att password forumet ligger under subkategorin Sex? Jag vet inte hur dina sexuella drömmar är utformade, men det här är i allra högsta grad datasäkerhet.

Citat:
Ursprungligen postat av dystopia
vad är det med dig och the broken??
jag visste "tricket" med sam-filerna långt innan jag såg broken.
har lyckats förut med då gjort på annat sätt. har dumpat tidigare.
visst inte att jag behövde mer än bara sam-filen när jag bara "tog" dom.

skulle det inte bli en bättre värld om du bara skulle kunna hålla käften?
Stolt över att du kunde något innan det släpptes på ett filmklipp? Newsflash, det var du knappast ensam om. Skulle metoden blivit sämre efter The Broken redogjorde om den? Blev det en nybörjarmetod? Knappast.

Skulle det inte bli en bättre värld om du bara skulle kunna hålla käften?
Citera
2004-05-03, 16:50
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^swestres^
Stolt över att du kunde något innan det släpptes på ett filmklipp? Newsflash, det var du knappast ensam om. Skulle metoden blivit sämre efter The Broken redogjorde om den? Blev det en nybörjarmetod? Knappast.

Skulle det inte bli en bättre värld om du bara skulle kunna hålla käften?

nej jag är inte ett skit stolt över det (även om det nog lät så, dålig formulering från min sida, som jag ber om ursäkt för)

tycker bara att XSS är dryg när han tror att jag fått alla ideer från broken.
Citera
2004-05-03, 17:48
  #12
Medlem
^swestres^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dystopia
nej jag är inte ett skit stolt över det (även om det nog lät så, dålig formulering från min sida, som jag ber om ursäkt för)

tycker bara att XSS är dryg när han tror att jag fått alla ideer från broken.
Tja, två trådar om samma ämne som båda finns i The Broken... Det är klart att man undrar...

Men till frågan... 10 konton och inga lösenord? Hmm, jag vill minnas att det fanns mer än ett sätt att knäcka lösenorden i .sam filen än att direktimportera den till l0pthcrack... Kommer inte ihåg, men jag tror man dumpade hash'en till en textfil och körde mot den. Inte för att det bör göra någon skillnad, men om det är LC som strular för dig kan du ju testa det istället...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback