• 1
  • 2
2010-07-15, 22:57
Medlem
lemonzhellos avatar
Micael Dahlén, född 1973, är professor i ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm. Han har skrivit sex tramsiga böcker om t.ex. marknadsföring i nya media, varav Nextopia från 2008, med teorier om förväntningssamhället, är den mest kända. Dahlén har också fått mycket uppmärksamhet för att ha hunnit bli professor vid 34 års ålder och för sin okonventionella stil, a la övervintrad hippie med svarta naglar. I början av år 2009 framröstades han som näringslivets populäraste föredragshållare, hur fan nu det kunde gå till. Antagligen får han mellancheferna att tro att de fattar vad kidsen håller på med.

Ja, vad säger man? Ni som hörde fanskapet sommarprata i P1 15 juli, är det någon av er eller någon annan som sitter inne med information om hur det kommer sig att den här killen inte befinner sig i ett gruppboende?
Citera
2010-07-15, 23:04
Medlem
Haha blev allergisk mot mannen första gången han syntes på tv. Hans Jesus-liknande självgoda leende är bara för mycket. Han är väl en kelgris i akademiska kretsar som alla dunkar ryggen på. Kan tänka mig att han sen inte lever som han lär utan har ett liv som alla andra.
Han är förresten väldigt lik i ansiktet en person som jag vet har ADHD. Vad kom han nu med för saker som vi ska ändra på i vårt sätt att vara och tänka på?
Senast redigerad av riffraffer 2010-07-15 kl. 23:06.
Citera
2010-07-15, 23:12
Medlem
Lickis avatar

Någon som sitter på något material med honom? Jag har aldrig hört hans namn innan.

Edit: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3713624

Han pratar fan som en pingstpastor. Typ 2 minuter in.
Senast redigerad av Licki 2010-07-15 kl. 23:16.
Citera
2010-07-17, 00:08
Medlem
lemonzhellos avatar
Är utbildningsnivån på FB så låg att ingen stött på eländet på Handels? Ni kan vara glada isåfall. Något mer osammanhängande, omoget, mediokert och självcentrerat är nog svårt att hitta. Man får trösta sig med att om några år så är han ersatt i rampljuset av någon ännu djävligare, och själv har han förhoppningsvis då fått psykofarmaka.
Nåväl, nu kan tråden låsas, för nu har Fredrik Virtanen recenserat programmet på aftonblaskan.se. Beklagansvärd läsning från en beklagansvärd skribent på en beklagansvärd tidning. Jag citerar: "Hade han inte varit professor på Handels så hade hans 90 minuter varit outhärdliga". Jaha? Säger ju det mesta om både Dahlén och Virtanen. Tyvärr. Medelmåttornas triumf.
Jag vet fanimig inte om jag ska skratta eller gråta, men förmodligen det senare.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle7476307.ab
Citera
2010-07-17, 10:55
Medlem
HerrMoros avatar
Mmmm. Han är ju smartare än en katt men, men hur långt räcker detta?

Om varför man ska sträva efter att lova en bättre framtid snarare än att leverera bra produkter nu.
http://www.youtube.com/watch?v=wdO140w5AVI
http://www.youtube.com/watch?v=MRaM__NEJ50

Om varför man ska satsa på marknadsföring när ingen har råd att köpa dina produkter.
http://www.youtube.com/watch?v=sVhaq0KKTOc

Känns inte som om han har alla indianer i kanoten även om vissa poänger är vettiga.
Citera
2010-07-17, 11:02
Medlem
-jOE!s avatar
Det här kan vara den absolut sämsta sommarprataren genom tiderna!
Citera
2010-07-17, 11:49
Medlem
trilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Micael Dahlén, född 1973, är professor i ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm. Han har skrivit sex tramsiga böcker om t.ex. marknadsföring i nya media, varav Nextopia från 2008, med teorier om förväntningssamhället, är den mest kända. Dahlén har också fått mycket uppmärksamhet för att ha hunnit bli professor vid 34 års ålder och för sin okonventionella stil, a la övervintrad hippie med svarta naglar. I början av år 2009 framröstades han som näringslivets populäraste föredragshållare, hur fan nu det kunde gå till. Antagligen får han mellancheferna att tro att de fattar vad kidsen håller på med.

Ja, vad säger man? Ni som hörde fanskapet sommarprata i P1 15 juli, är det någon av er eller någon annan som sitter inne med information om hur det kommer sig att den här killen inte befinner sig i ett gruppboende?
Ja, han verkar ha lämnat ett kraftfullt avtryck, eller kanske ett anti-avtryck, i din vardag?
Han är utslängd från samma "gruppboende" som Alexander Bard,Stefan Fölster och Kristina lugn,Gudrun Schyman, Katri Linna och halva släkten Bernadotte.
Du vet, vi har dessa genpoolskvalster runtomkring oss med syftet att införliva en del anomalier, i annat fall skulle allt bli för bra/ likartad tillväxt. Likriktning kan leda till att arten Homo Handelsis äter upp sig själva... och vilka skulle då upplysa oss om självklarheter?Han tuggar ju redan nu på det som andra,Milton Friedman t.ex.,spytt upp och lämnat på den akademiska mattan som en intorkad hårboll.Men, med användandet av en viss sannolikhelveteskalkyl så står Dasen Dahlén kvar när de andra faller, Fursten behöver Jesus.Han blev ju inte långlivad men snacka om att boosta myten om ekonomi som religion.
Citera
2010-07-17, 11:55
Medlem
General Nogis avatar
Hur fan kan den här frånstötande managementtomten ha utsetts till ”årets supertalang inom området forskning”??? Ligger det verkligen så jävla illa till med rikets akademiska sfär?
Citera
2010-07-17, 12:26
Medlem
Jag hörde hans sommarprogram och tänkte att vad är detta för en dåre?
Sämsta musiksmaken var det också där han inkluderade en egen inspelning
av Marilyn Manson-låt med en symfoniorkester, eller iallafall en del av.
Citera
2010-07-17, 20:12
Medlem
lteshs avatar
http://www.svd.se/kulturnoje/tv/medi...ro_5001861.svd
Citat:
HÖGRÖSTAT. Sommar i P1 har hittills i år varit häpnadsväckande ointressant. Torsdagens program var ett lågvattenmärke, när ekonomiprofessorn bjöd på egenreklam och kaxig besserwisserstil.
Citera
2010-07-17, 21:47
Medlem
city sombreros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Det här kan vara den absolut sämsta sommarprataren genom tiderna!

Nej, Annika Sörenstam, för några veckor sedan var det plågsammaste jag upplevt.
Läste utantill från ett manus skrivet enbart för att marknadsföra hennes
produkter. Verkade som om hon tvingats medverka. Så outsägligt tråkig lät hon.
Det värsta jag hört, någonsin.
Citera
2010-07-18, 12:42
Medlem
Att leverera plattityder klarar i princip vem som helst av och här vimlar det av dem. Problemet är att det är svårt att få uppmärksamhet och kunna ta betalt för självklarheter om man inte sticker ut rejält i mediebruset. Den här snubben tillämpar bara Bert Karlssons marknadsföringsstrategi på produkten (sig själv) om än med en modern urban popmodetvist. Hade inte Handels gett honom en första scen att verka på så hade han säkert dykt upp i media på något annat sätt. Media letar alltid efter något som sticker ut oavsett om de tillför något av värde.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in