Citat:
Ursprungligen postat av koivu
Sann-Finländarna vill värna om det finska. Dom är mot stödet till Portugal, men har nu ändrat
sej, är väldigt sugna på vara med i regeringen. Dom satsar istället sitt krut på invandrarna,
som skall minskas eller helst upphöra. Skulle dom själva bestämma skulle dom kasta ut de som
redan har kommit. Dom har även gjort sej populära genom att attakera svenskarna,svenska
språket, finlandssvenskarna (det brukar ge extra pluspoäng i Finland). Skulle dom få bestämma skulle
Finland bli ett land i utkanten av Europa, med ett språk som ej talas någon annanstans!
Vi ÄR ett land i untkanten av Europa.
Då jag var i främlingslegionen (2010), var det flera fransmän och tyskar som frågade mig "Vilken valuta har ni i Finland?" Jag blev också kallad för "Viking", fast jag är finsk. Ingen i Europa vet ett piss om oss och de bryr sig inte heller. Våra pengar duger dock.
Och nog är det ju för jävligt att vi Finnar är så inbitna att vi inte kan överge vårt modersmål. Vi borde göra som i Sydamerika, där endast två kolonialspråk är i bruk. Då skulle vi ju slippa att lära oss 3 språk i skolan.