Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-07-21, 20:05
Medlem
ArgusEyes avatar
Dragon Age: Origins blev som förväntat en braksuccé och förutom den nyannonserade uppföljaren satsar Electronic Arts mer på rollspelsgenren. Idag presenterar de Kingdoms of Amalur: Reckoning, designat av mannen bakom Elder Scrolls 3 och 4, med ett utseende signerat Spawn-skaparen Todd McFarlane. Visst låter det lite smarrigt.

Enligt pressmeddelandet är Kingdoms of Amalur ett rollspel i en öppen värld med fokus på singleplayer, vilket säkert kan få det att vattnas i munnen på tärningskastare som tyckte att Dragon Age var för linjärt. Storyn är skriven av författaren R.A. Salvatore som bland annat plitat böcker baserade på den populära Forgotten Realms-spelvärlden från Dungeons & Dragons. Redan imorgon förväntas den första trailern släppas, i samband med att spelet avtäckts ordentligt på Comic-Con-mässan i San Diego.
-FZ-
Låter lovande http://www.reckoningthegame.com/ väntar på morgondagen med spänning
Citera
2010-07-21, 21:04
Medlem
Cdques avatar
Grymmt! ska bli spännande att se!
Citera
2010-08-01, 14:03
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=RXA-D...eature=channel

Trailer

Edit: Webhallen säger 3:e kvartalet i år men trailern säger höst 2011
Senast redigerad av Kharabirasak 2010-08-01 kl. 14:05.
Citera
2010-08-01, 15:24
Medlem
Stoppables avatar
Vad i helvete gör R.A Salvatore med ett sådant här spel?
Ser uselt ut, fast det är dock bara Trailern.

Usch nä, bra böcker skriver han men....bah
Citera
2010-08-02, 22:32
Medlem
ArgusEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Vad i helvete gör R.A Salvatore med ett sådant här spel?
Ser uselt ut, fast det är dock bara Trailern.

Usch nä, bra böcker skriver han men....bah
Kan hålla med om att trailern inte var särskilt bra, den började ok men varför den där striden med skeletten som det växlade med. Kändes jävligt ostigt, finns risk för att deras rollspel blir ett action-rpg där rollspels-elementen är sällsynta.
Citera
2010-08-02, 22:38
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusEye
Kan hålla med om att trailern inte var särskilt bra, den började ok men varför den där striden med skeletten som det växlade med. Kändes jävligt ostigt, finns risk för att deras rollspel blir ett action-rpg där rollspels-elementen är sällsynta.

R.A Salvatore är ju story om något.
Att förstöra något sådant med ett sånt här "skit" spel (vad jag sett hittills) är synd.
Citera
2010-08-03, 18:11
Medlem
ArgusEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
R.A Salvatore är ju story om något.
Att förstöra något sådant med ett sånt här "skit" spel (vad jag sett hittills) är synd.
Dock är det ju bara trailern, och även om inte spelet blir det bästa någonsin så kanske det får en bra historia vilket man inte är alltför bortskämd med
Citera
2012-01-18, 06:38
Medlem
Zeshtars avatar
Extrem bump, men igår kom Demot till 360 & PC. Idag kommer det till PS3. Blir att lira det efter jobbet.

Trodde detta skulle vara en stor tråd i och med att Morrowind och Oblivions lead designer utvecklar detta, och att detta är en "blandning" av TES och Fable/WoW.
Citera
2012-01-18, 18:45
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeshtar
Extrem bump, men igår kom Demot till 360 & PC. Idag kommer det till PS3. Blir att lira det efter jobbet.

Trodde detta skulle vara en stor tråd i och med att Morrowind och Oblivions lead designer utvecklar detta, och att detta är en "blandning" av TES och Fable/WoW.
Jag drog ner demot till 360 igår och tycker att det var ganska charmigt.
Grafiken känns några år daterad, men det har en väldigt mysig design som väger upp det hela lite. Påminner mig väldigt mycket om WoW fast single player.. både designmässigt och hur uppdragen ser ut i början.
Fightingsystemet känns ganska simpelt, men jag kan tänka mig att det blir lite roligare en bit in i spelet. Finns en hel del "moves" att låsa upp i takt med att man levlar.

Helt klart lovande, men ingenting jag köar för på releasedagen. Mass Effect 3 är nästa rpg till drabbning, sedan får vi se.
Citera
2012-01-18, 21:14
Medlem
Zeshtars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Jag drog ner demot till 360 igår och tycker att det var ganska charmigt.
Grafiken känns några år daterad, men det har en väldigt mysig design som väger upp det hela lite. Påminner mig väldigt mycket om WoW fast single player.. både designmässigt och hur uppdragen ser ut i början.
Fightingsystemet känns ganska simpelt, men jag kan tänka mig att det blir lite roligare en bit in i spelet. Finns en hel del "moves" att låsa upp i takt med att man levlar.

Håller med precis. Tycker kameran är lite jobbig i vissa lägen dock, den zoomar in för mycket i strider ibland. Nog för att demot och startzoner ska vara lätta, men när jag körde som en rogue så kunde jag slakta en hel by + 48 tusen vakter på samma gång
Citera
2012-01-18, 21:27
Medlem
Skywallkers avatar
jag tyckte det var stelt och jättesimpelt...

kändes flera år gammal... konverationerna var torra också!
Citera
2012-01-24, 10:20
Medlem
Kingdom of Amalur - Reckoning

Någon som tänkt införskaffa detta spel?
Verkar i min mening vara riktigt bra, och framförallt stort och lång hållbarhet.

Demo finns tillgänglig för PS3, Xbox och PC

Official trailer - http://www.youtube.com/watch?v=24h9lYdeqEc

Gameplay - http://www.youtube.com/watch?v=sKKY7...eature=related

Release 9/2
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem