Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-05-05, 17:53
Medlem
Storm 14s avatar
Det blir bara värre och värre i detta land.
Jag tror det är dags att sluta skänka pengar
till LO, har haft de tankarna ett tag nu, men
detta är droppen. Notisen tagen från
http://www.den-svenske.com

Det dekadenta spektaklet ”Stockholm Pride” kommer nu till stor del att bekostas av svenska arbetare. LO har återigen bevisat att de knappast ser till arbetarnas intressen i första hand utan sätter sina egna svenskfientliga planer främst.

Denna gång med att de som huvudsponsor kommer skänka 300 000 kronor till ”Stockholm Pride”, ett spektakel som verkar för att normalisera homo-, bi-, och transsexualitet. De 300 000 har tagits från LO:s kassa för kultur och långsiktig opinionsbildning vilket väldigt tydligt talar för avsikten med sponsringen.

LO:s ordförande Wanja Lundby-Wedin meddelar även att man avser att satsa ytterligare av arbetarnas pengar på att ”utbilda” personalen som arbetar med LO:s hjälptelefon i frågor som rör sexuella abnormiteter.
Citera
2004-05-05, 18:31
Medlem
Gordon Gekkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storm 14
detta är droppen. Notisen tagen från
http://www.den-svenske.com

Det dekadenta spektaklet ”Stockholm Pride” kommer nu till stor del att bekostas av svenska arbetare. LO har återigen bevisat att de knappast ser till arbetarnas intressen i första hand utan sätter sina egna svenskfientliga planer främst.

Denna gång med att de som huvudsponsor kommer skänka 300 000 kronor till ”Stockholm Pride”, ett spektakel som verkar för att normalisera homo-, bi-, och transsexualitet. De 300 000 har tagits från LO:s kassa för kultur och långsiktig opinionsbildning vilket väldigt tydligt talar för avsikten med sponsringen.

LO:s ordförande Wanja Lundby-Wedin meddelar även att man avser att satsa ytterligare av arbetarnas pengar på att ”utbilda” personalen som arbetar med LO:s hjälptelefon i frågor som rör sexuella abnormiteter.

Börja med att gå ur facket Själv har jag aldrig varit med
Citera
2004-05-05, 20:25
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Gekko

Exakt, finns ingen som helst anledning till att vara med. Varför skänka sina surt förvärvade pengar till en massa pellejönsar.
Citera
2004-05-05, 22:45
Medlem
Storm 14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Gekko

Ja, det var det jag syftade på, är tyvärr med
i Metall men det blir slut på det nu.
Citera
2004-05-05, 22:50
Medlem
Folk kan inte vara kloka som betalar 500-600 kr/mån till dom där jubelidioterna på LO....
Citera
2004-05-05, 22:52
Medlem
beyonds avatar
Citat:
...ett spektakel som verkar för att normalisera homo-, bi-, och transsexualitet...

Hur normaliserar man en tant med basröst och balle?
Citera
2004-05-06, 00:21
Medlem
Telefons avatar
Trodde LO var till för arbetarna, inte något som skänker pengarna till någon bögparad. Jävligt dålig stil av dem.
Citera
2004-05-06, 00:34
Medlem
Smockads avatar
Citat:
detta är droppen.

Seriöst?? Funderar du på att sluta skänka pengar till LO??! Är du allvarlig??!! Det var ord och inga visor det! Värsta anarkistprylen ju!!
Citera
2004-05-06, 00:47
Medlem
farbror einars avatar
Varför inte ge pengarna till mig istället?
Ligger bättre hemma hos mig tycker jag.
Citera
2004-05-06, 00:48
Medlem
WSEs avatar
...och jag får mina pengar av bögarna, så vad är problemet?
Citera
2004-05-06, 08:07
Medlem
Stålfarfars avatar
Tur att man inte är med i den föreningen, jag skulle aldrig tolererat att mina pengar går till att finansiera sodomitfestivalen. Förvånar mig inte om TV4 är inblandat också.
Citera
2004-05-07, 00:40
Medlem
micke_hs avatar
Japp...jag håller med...dags att lämna facket. Mina fackpengar skall gå till att säkra min ställning på arbetsmarknaden och inte till nåt jävla bögtågsspektakel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in