Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-07-25, 09:44
  #1
Medlem
"Street Fighter IV producer Yoshinori Ono had his "Street Fighter IV and Beyond" panel interrupted by Tekken producer Katsuhiro Harada today, with the rival fighting game makers joining together to announce two Street Fighter versus Tekken collaborations.

Street Fighter X Tekken was introduced with a teaser trailer featuring Street Fighter's Ryu facing down Tekken's Kazuya Mishima in a pre-rendered sneak peek presented in Street Fighter IV's sketchy, inky visual style. The game, pronounced "Street Fighter cross Tekken" will be coming to the PlayStation 3 and Xbox 360.

Following the announcement, Ono surprised the crowd by holding up a Blu-ray disc with a copy of the game, then provided attendees with a live, playable demo.

Street Fighter X Tekken appears to feature Street Fighter IV's gameplay mechanics, locked onto a 2D plane, with both Tekken and Street Fighter characters performing EX-style super moves. The match started off with Ryu versus Kazuya Mishima, but Ono and Harada tagged in two more characters, Street Fighter's Chun-li and Tekken's Nina Williams. Ryu deployed his trademark fireball Ultra move, with Kazuya later following that up with his spinning electrified uppercut.

Harada followed that playable match with an announcement of his own, confirming that Tekken X Street Fighter is also in development at Namco. That game is rumored to play in the style of Tekken, with contestants fighting in a 3D arena.

Ono said the games won't be out "for a while" and that fighting game fans should enjoy Marvel vs. Capcom 3 while they wait"

http://www.youtube.com/watch?v=JLNbW7NZj94

http://www.youtube.com/watch?v=dWCNXSbd1Rw
Citera
2010-07-25, 20:58
  #2
Medlem
anooonyms avatar
Såg nyheten nyligen, även om jag inte spelat någon serie alls mer än pnuttelite så är tanken ganska sketnajs att dom går ihop! Blir nog intressant då de finns fanboys från båda serierna



Also, Street fighter IRL
Citera
2010-07-26, 07:43
  #3
Medlem
Rullameras avatar
Fel
Citera
2010-08-20, 21:55
  #4
Medlem
mogs avatar
http://kotaku.com/5617931/live-actio...yline=true&s=i

Kolla spec. in Chun-Li, 13,40 in i videon...

Oj oj oj...jag är kär igen.

Citera
2010-12-12, 14:10
  #5
Medlem
Giorgis avatar
Vad tror ni kommer funka bäst Tekken på Sf-motorn eller Sf på Tekken-motorn? Jag tror på Tekken X Street Fighter, dock är jag Tekken-fanboy
Citera
2010-12-24, 21:10
  #6
Medlem
Ampzzzs avatar
Längtar, har spelat båda spelen när jag var liten, gamla minnen!
Citera
2011-04-12, 18:12
  #7
Medlem
Spelbroderna.ses avatar
http://www.youtube.com/watch?v=X6_P8...layer_embedded

Ny trailer släpptes typ, precis.

PEPP! Förväntar mig världens bästa fightingspel, inget annat. Hit med det! vanilla SF4 och super har tagit 1500 timmar av mitt liv. Ser fram emot 1500 timmar åt det här hållet.
Citera
2012-03-14, 15:22
  #8
Medlem
Någon som har köpt detta!?
Citera
2012-03-24, 02:56
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samorai
Någon som har köpt detta!?

Undrar detsamma.

Är sjukt sugen på osammanhängande button mashing
Hoppas dock att Steve Fox (?) är med, då han var min favorit i något äldre Tekken.

Om någon har köpt det svara gärna på detta: är det värt att köpa?

Edit: Steve är med
http://en.wikipedia.org/wiki/Street_...ken#Characters

Kul att många av de jag växte upp med är med i detta.
Bara det gör det nästan värt att köpa
__________________
Senast redigerad av frej-ltd 2012-03-24 kl. 02:59.
Citera
2012-04-01, 13:59
  #10
Medlem
Köpte spelet och har lirat kanske 10 matcher hittills... Det är som en käftsmäll jämfört med Street Fighter IV . Jag älskar det det finns skevt mycket mer saker man kan göra, förut hade du en counter-block om du höll in medium striker knapparna, nu kan du göra massa mer grejer, du kan dra skevaste kombosarna och trycka in ultra superduper grejer så man nästan tamejfan blåser bort tv jäveln.

Det funkar som Street Figher 4 i princip, det är mer buttonmash vänligt, men inte överdrivet och inte på ett dåligt sätt, det är samma precision och samma svåra timing för att bygga kombosar. Det är alltid team baserad fighting så man kan göra en kombo och smacka upp fanskapet i luften för att kalla in sin polare och trycka till fanskapet ännu mer.

Ni kan ju se själva hur det ser ut när man få till det ordentligt,

http://www.youtube.com/watch?v=3YuzIivBMVs


Tycker spelet är sjukt prisvärt, det är även askul att sitta 4 st och köra alla 4 samtidigt på skärmen, helt sick.
__________________
Senast redigerad av wessla 2012-04-01 kl. 14:16.
Citera
2012-04-01, 15:55
  #11
Medlem
Spelbroderna.ses avatar
Jag köpte spelet vid release men har på grund av hög arbetsbelastning, resor och socialt liv med mera inte kunnat lägga så mycket tid på det som jag har velat, men en sisådär sex timmars speltid har det nog blivit. Initialt känns det väldigt ovant då man efter en sisådär 1500 timmar av SFIV- och SSFIV-spelande har vant sig vid karaktärers combos och framerates, men efter ett par timmars lattjande i training så börjar man komma in i det, och jag kan nog ha väldigt kul med det här spelet framöver.

Däremot är jag mycket missnöjd med Capcoms DLC-planer för det här spelet, och det faktum att tolv färdigutvecklade karaktärer redan ligger låst på skivan och att vi måste vänta till hösten för att få lov att köpa skiten. Det, om något, är väldigt sunkigt.
Citera
2012-04-01, 18:42
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelbroderna.se
Jag köpte spelet vid release men har på grund av hög arbetsbelastning, resor och socialt liv med mera inte kunnat lägga så mycket tid på det som jag har velat, men en sisådär sex timmars speltid har det nog blivit. Initialt känns det väldigt ovant då man efter en sisådär 1500 timmar av SFIV- och SSFIV-spelande har vant sig vid karaktärers combos och framerates, men efter ett par timmars lattjande i training så börjar man komma in i det, och jag kan nog ha väldigt kul med det här spelet framöver.

Däremot är jag mycket missnöjd med Capcoms DLC-planer för det här spelet, och det faktum att tolv färdigutvecklade karaktärer redan ligger låst på skivan och att vi måste vänta till hösten för att få lov att köpa skiten. Det, om något, är väldigt sunkigt.


Det är konstigt, men deras förklaring är att det blir enklare att matcha ihop sen när mjukvaran redan finns trots att du inte köper gubbarna och skinsen, på sfIV så kunde man inte se skins dom andra köpt när man själv inte har dom nerladdade... Så det finns ju en poäng bakom... Sen fanns det redan spelfärdigt demo vid slutet av 2010, nästan 2 år senare är spelet färdigt så vi vet ju inte ens om dessa karaktärer är fullutvecklade, kanske bara är i princip skins som är med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in