• 1
  • 2
2010-07-25, 09:44
Medlem
"Street Fighter IV producer Yoshinori Ono had his "Street Fighter IV and Beyond" panel interrupted by Tekken producer Katsuhiro Harada today, with the rival fighting game makers joining together to announce two Street Fighter versus Tekken collaborations.

Street Fighter X Tekken was introduced with a teaser trailer featuring Street Fighter's Ryu facing down Tekken's Kazuya Mishima in a pre-rendered sneak peek presented in Street Fighter IV's sketchy, inky visual style. The game, pronounced "Street Fighter cross Tekken" will be coming to the PlayStation 3 and Xbox 360.

Following the announcement, Ono surprised the crowd by holding up a Blu-ray disc with a copy of the game, then provided attendees with a live, playable demo.

Street Fighter X Tekken appears to feature Street Fighter IV's gameplay mechanics, locked onto a 2D plane, with both Tekken and Street Fighter characters performing EX-style super moves. The match started off with Ryu versus Kazuya Mishima, but Ono and Harada tagged in two more characters, Street Fighter's Chun-li and Tekken's Nina Williams. Ryu deployed his trademark fireball Ultra move, with Kazuya later following that up with his spinning electrified uppercut.

Harada followed that playable match with an announcement of his own, confirming that Tekken X Street Fighter is also in development at Namco. That game is rumored to play in the style of Tekken, with contestants fighting in a 3D arena.

Ono said the games won't be out "for a while" and that fighting game fans should enjoy Marvel vs. Capcom 3 while they wait"

http://www.youtube.com/watch?v=JLNbW7NZj94

http://www.youtube.com/watch?v=dWCNXSbd1Rw
Citera
2010-07-25, 20:58
Medlem
anooonyms avatar
Sg nyheten nyligen, ven om jag inte spelat ngon serie alls mer n pnuttelite s r tanken ganska sketnajs att dom gr ihop! Blir nog intressant d de finns fanboys frn bda serierna

Also, Street fighter IRL
Citera
2010-07-26, 07:43
Medlem
Rullameras avatar
Fel
Citera
2010-08-20, 21:55
Medlem
mogs avatar
http://kotaku.com/5617931/live-actio...yline=true&s=i

Kolla spec. in Chun-Li, 13,40 in i videon...

Oj oj oj...jag r kr igen.

Citera
2010-12-12, 14:10
Medlem
Giorgis avatar
Vad tror ni kommer funka bst Tekken p Sf-motorn eller Sf p Tekken-motorn? Jag tror p Tekken X Street Fighter, dock r jag Tekken-fanboy
Citera
2010-12-24, 21:10
Medlem
Ampzzzs avatar
Lngtar, har spelat bda spelen nr jag var liten, gamla minnen!
Citera
2011-04-12, 18:12
Medlem
Spelbroderna.ses avatar
http://www.youtube.com/watch?v=X6_P8...layer_embedded

Ny trailer slpptes typ, precis.

PEPP! Frvntar mig vrldens bsta fightingspel, inget annat. Hit med det! vanilla SF4 och super har tagit 1500 timmar av mitt liv. Ser fram emot 1500 timmar t det hr hllet.
Citera
2012-03-14, 15:22
Medlem
Ngon som har kpt detta!?
Citera
2012-03-24, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samorai
Ngon som har kpt detta!?

Undrar detsamma.

r sjukt sugen p osammanhngande button mashing
Hoppas dock att Steve Fox (?) r med, d han var min favorit i ngot ldre Tekken.

Om ngon har kpt det svara grna p detta: r det vrt att kpa?

Edit: Steve r med
http://en.wikipedia.org/wiki/Street_...ken#Characters

Kul att mnga av de jag vxte upp med r med i detta.
Bara det gr det nstan vrt att kpa
Senast redigerad av frej-ltd 2012-03-24 kl. 02:59.
Citera
2012-04-01, 13:59
Medlem
Kpte spelet och har lirat kanske 10 matcher hittills... Det r som en kftsmll jmfrt med Street Fighter IV . Jag lskar det det finns skevt mycket mer saker man kan gra, frut hade du en counter-block om du hll in medium striker knapparna, nu kan du gra massa mer grejer, du kan dra skevaste kombosarna och trycka in ultra superduper grejer s man nstan tamejfan blser bort tv jveln.

Det funkar som Street Figher 4 i princip, det r mer buttonmash vnligt, men inte verdrivet och inte p ett dligt stt, det r samma precision och samma svra timing fr att bygga kombosar. Det r alltid team baserad fighting s man kan gra en kombo och smacka upp fanskapet i luften fr att kalla in sin polare och trycka till fanskapet nnu mer.

Ni kan ju se sjlva hur det ser ut nr man f till det ordentligt,

http://www.youtube.com/watch?v=3YuzIivBMVs

Tycker spelet r sjukt prisvrt, det r ven askul att sitta 4 st och kra alla 4 samtidigt p skrmen, helt sick.
Senast redigerad av wessla 2012-04-01 kl. 14:16.
Citera
2012-04-01, 15:55
Medlem
Spelbroderna.ses avatar
Jag kpte spelet vid release men har p grund av hg arbetsbelastning, resor och socialt liv med mera inte kunnat lgga s mycket tid p det som jag har velat, men en sisdr sex timmars speltid har det nog blivit. Initialt knns det vldigt ovant d man efter en sisdr 1500 timmar av SFIV- och SSFIV-spelande har vant sig vid karaktrers combos och framerates, men efter ett par timmars lattjande i training s brjar man komma in i det, och jag kan nog ha vldigt kul med det hr spelet framver.

Dremot r jag mycket missnjd med Capcoms DLC-planer fr det hr spelet, och det faktum att tolv frdigutvecklade karaktrer redan ligger lst p skivan och att vi mste vnta till hsten fr att f lov att kpa skiten. Det, om ngot, r vldigt sunkigt.
Citera
2012-04-01, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelbroderna.se
Jag kpte spelet vid release men har p grund av hg arbetsbelastning, resor och socialt liv med mera inte kunnat lgga s mycket tid p det som jag har velat, men en sisdr sex timmars speltid har det nog blivit. Initialt knns det vldigt ovant d man efter en sisdr 1500 timmar av SFIV- och SSFIV-spelande har vant sig vid karaktrers combos och framerates, men efter ett par timmars lattjande i training s brjar man komma in i det, och jag kan nog ha vldigt kul med det hr spelet framver.

Dremot r jag mycket missnjd med Capcoms DLC-planer fr det hr spelet, och det faktum att tolv frdigutvecklade karaktrer redan ligger lst p skivan och att vi mste vnta till hsten fr att f lov att kpa skiten. Det, om ngot, r vldigt sunkigt.

Det r konstigt, men deras frklaring r att det blir enklare att matcha ihop sen nr mjukvaran redan finns trots att du inte kper gubbarna och skinsen, p sfIV s kunde man inte se skins dom andra kpt nr man sjlv inte har dom nerladdade... S det finns ju en pong bakom... Sen fanns det redan spelfrdigt demo vid slutet av 2010, nstan 2 r senare r spelet frdigt s vi vet ju inte ens om dessa karaktrer r fullutvecklade, kanske bara r i princip skins som r med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in