Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-07-28, 10:07
  #1
Medlem
FattigaShejkens avatar
Är det någon som vet vad som har hänt med den mangan? Den senaste releasen på www.OneManga.com släpptes för något år sen...
Jag läste någonstans att den första delen av mangan läcktes och att det var någonting som man hade arbetat mycket på. Så skrev personen att de håller på med chapter 131 och ett par chapters till. De senaste releasen släpptes för något år sen och jag har hittat en sida med mangan, http://www.seemanga.com/series/baki_...h131/pg04.html Men den sidan har det översatt till thai... Och ingen sida har mangan översatt till engelska!

Vad vet ni om mangan? Har den lagts ner eller är det så att ingen översättare bryr sig om den mangan?
__________________
Senast redigerad av FattigaShejken 2010-07-28 kl. 10:51.
Citera
2010-07-28, 10:37
  #2
Medlem
Den mangan heter Grappler Baki och finns även som anime. Går att läsa på

http://www.1000manga.com/New_Grappler_Baki/
Citera
2010-07-28, 10:45
  #3
Medlem
FattigaShejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivre
Den mangan heter Grappler Baki och finns även som anime. Går att läsa på

http://www.1000manga.com/New_Grappler_Baki/

Men Baki son of ogre är väl fortsättningen på den mangan?
Citera
2010-07-28, 10:59
  #4
Medlem
Jo det stämmer och det verkar även som att ingen översätter denna manga längre.
Citera
2010-07-29, 17:28
  #5
Medlem
Jinxedds avatar
Finns en del på Mangafox.com, sök på "Baki" så kommer du hitta.
Citera
2010-07-30, 12:29
  #6
Medlem
FattigaShejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxedd
Finns en del på Mangafox.com, sök på "Baki" så kommer du hitta.

Kunde inte hitta son of ogre baki på mangafox. :S
Citera
2010-07-30, 13:51
  #7
Medlem
BonZus avatar
Vill också veta var man får tag i denna. Någon borde ju översätta den för man väl hoppas.
Citera
2010-07-31, 16:31
  #8
Medlem
Jinxedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FattigaShejken
Kunde inte hitta son of ogre baki på mangafox. :S

Då måste dom ha tagit bort det, jag läste serien på mangafox när jag jobbade på callcenter.
Var iofs för ett halvår sedan nu.
Citera
2010-09-30, 05:20
  #9
Medlem
Gattsus avatar
Kanske redan löst sig men, jag läser iaf på thespectrum.net, en av de få mangasiter med stort och bra sortiment som (fortfarande) finns kvar...

Mangan är (hittills) uppdelad i tre delar:

1. Grappler Baki. Har inte lyckats få tag på någon engelsk översättning än men jag såg animeserien istället, "Baki The Grappler", vilken är baserad på denna del. Vissa delar var väl lite häftiga, men överlag inget att hänga i julgran direkt, dock var det ändå min introduktion till serien så... (Om du kollar animen så rekommenderar jag den japanska versionen)

2. New Grappler Baki. Typ kring den sista tredjedelen börjar tecknadet bli riktigt fint här...

3. Baki - Son of Ogre. Keisuke fortsätter här sin konstutveckling och nu är han är expert på att få en att känna sig jobbigt gay med alla fint tecknade halvnakna, överdrivet muskulösa, manskroppar

Seriöst asså, sen jag börjat läsa Bakiserien så har jag blivit besatt av muskler och tom. givit motivation till träning...
Citera
2010-09-30, 10:37
  #10
Medlem
Kurt-Ingavarzs avatar
Ja om det är något Baki-serierna ger så är det dåligt självförtroende. Jäkla super muskler

Annars är det ju synd att ingen översätter de längre. Baki Son Of Ogre updateras på en Thailändsk sida men som sagt, texten är på thailändska så man får försöka förstå av bilderna, går rätt bra faktiskt men men...
Citera
2010-10-03, 19:15
  #11
Medlem
Gattsus avatar
Å andra sidan så är ju inte den engelska fansubben allt för korrekt heller så att säga.. Vet inte hur många ggr jag facepalm:at just när det gäller grovt misslyckade "tuffa oneliners" :P ..men som sagt, men men...
Citera
2011-06-07, 23:16
  #12
Medlem
Gattsus avatar
Pssst! sonofogre.blogspot.com
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback