Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-29, 22:00
  #1
Medlem
BigFatCones avatar
Då Starcraft 2 äntligen är släppt är det dags för två nya trådar, detta är uppenbarligen tråden där vi pratar om spelets multiplayeraspekter, delar med oss av feta vinster, balla bataljer och så vidare.

Allmänna frågor om spelet och snack om kampanjen tar vi i
Starcraft 2 - Den allmänna tråden.

Matchprat tas med fördel i Starcraft 2 - Matchpratstråden

Spekulationer om de två resterande kampanjerna tar vi i Starcraft 2 - Spekulationstråden.

Frågor om tekniska problem med SC2 diskuteras i Starcraft 2 - Supporttråden.

Träningspartners söker vi i
Starcraft 2 söka träningspartner tråden

Frågor om vart man tankar hem SC2 och liknande tar vi inte alls i detta delforum, utan håller i Fildelningsforumets Starcraft 2- och Requesttråd.


Mvh,

Moderatorerna i Dator och konsolspel
__________________
Senast redigerad av BigFatCone 2011-06-18 kl. 11:29.
Citera
2010-07-29, 22:01
  #2
Medlem
Veeoons avatar
Då öppnar jag tråden och frågar om någon har bra terran-builds? Har kollat dom på Teamliquid men det verkar ha försvunnit massa taktiker därifrån. Är det 111 som gäller?
Citera
2010-07-29, 22:06
  #3
Medlem
Om någon vill träna mot en diamond zerg, är det bara att adda Elduderino - 873

Spelade som Realduder i fas 2.
Citera
2010-07-29, 22:09
  #4
Medlem
isbjoerns avatar
Neeej, våran episka SC2 tråd Nåväl, den här lösningen var väl den bästa.

Endast förlorat 2 av 26 matcher hittils! Wrooooooom.
Citera
2010-07-29, 22:09
  #5
Medlem
cnasiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Då öppnar jag tråden och frågar om någon har bra terran-builds? Har kollat dom på Teamliquid men det verkar ha försvunnit massa taktiker därifrån. Är det 111 som gäller?
De flesta filmer ja ser kör terran mest 111 och transitionar till mech, känns som att man ser mer å mer thors för var vecka som går.

Beror ju på vad du möter men den taktiken tycks fungera mot det mesta.
Citera
2010-07-29, 22:12
  #6
Medlem
isbjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Då öppnar jag tråden och frågar om någon har bra terran-builds? Har kollat dom på Teamliquid men det verkar ha försvunnit massa taktiker därifrån. Är det 111 som gäller?
Långt ifrån perfekt men lite sådär halv slappt under en av mina placements; http://rapidshare.com/files/409862154/tvtisb.SC2Replay

Spelade mot en idiot but you get the idea
Citera
2010-07-29, 22:13
  #7
Medlem
Grievers avatar
Jag har ingen att spela 2on2 med. Det gör mig ledsen i ögat. :/
Citera
2010-07-29, 22:19
  #8
Medlem
Kan någon ge länktips på sajter med bra videos för att lära sig att bli bättre?

Har kollat på us stream day9 men tycker att alla vidoes ligger random hit och dit. Finns det någon bättre sida?
Citera
2010-07-29, 22:20
  #9
Medlem
sociocides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JW250
Kan någon ge länktips på sajter med bra videos för att lära sig att bli bättre?

Har kollat på us stream day9 men tycker att alla vidoes ligger random hit och dit. Finns det någon bättre sida?

Letar lite efter samma. Gillar inte att alla day9-videos är ganska lågupplösta. Drar man fullscreen så blir det sjukt kass kvalité och kör man orginalstorleken så ser man knappt vad han gör.
Citera
2010-07-29, 22:24
  #10
Medlem
cnasiuss avatar
Jag spelade nyss 2 matcher ZvP där mina motståndare gick exakt samma taktik, först 4gate mass me units, vilket jag kontrade med hydras, och sedan scouta jag att han/hon börjar spamma upp colossus. Första gången gick jag infestors för att försöka ta över dom, men det sket sig pga timing å positioning. Andra gången kände ja bara skitsamma och kontrade de me corruptors å hydras. Den gången vann jag.

Men vilken taktik e egentligen bäst? corruptors känns så riskabelt, man vet aldrig riktigt hur många man ska göra, medan infestors e svåra å tima.
Citera
2010-07-29, 22:29
  #11
Medlem
cnasiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JW250
Kan någon ge länktips på sajter med bra videos för att lära sig att bli bättre?

Har kollat på us stream day9 men tycker att alla vidoes ligger random hit och dit. Finns det någon bättre sida?

Husky: http://www.youtube.com/user/HuskyStarcraft
HD: http://www.youtube.com/user/HDstarcraft

Dom två har blivit rätt legendariska från betan då de höll i en stor turnering tillsammans bland annat.

Men om du vill bli bättre på starcraft så finns det bara en person, å det ÄR day9

http://day9tv.blip.tv/

En annan youtubeprofil som jag fastnat för är Psy som ofta lägger upp filmer där han spelar zerg. Gillar också hans snabba ändringar-i-senaste-patchen-videos som e outstanding

http://www.youtube.com/user/PsyStarcraft
Citera
2010-07-29, 22:33
  #12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cnasius
Jag spelade nyss 2 matcher ZvP där mina motståndare gick exakt samma taktik, först 4gate mass me units, vilket jag kontrade med hydras, och sedan scouta jag att han/hon börjar spamma upp colossus. Första gången gick jag infestors för att försöka ta över dom, men det sket sig pga timing å positioning. Andra gången kände ja bara skitsamma och kontrade de me corruptors å hydras. Den gången vann jag.

Men vilken taktik e egentligen bäst? corruptors känns så riskabelt, man vet aldrig riktigt hur många man ska göra, medan infestors e svåra å tima.


corruptors är nog enklast imo, försök ha typ 2st per colossus, och ha helst med en hög med roaches också, hydras brinner jävligt bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in