Nu har Warcraft III varit plattformen för DotA ett långt tag men i och med släppet utav Starcraft 2 så kanske DotA börjar spelas på Starcraft 2 istället? Antagligen har utvecklingen inte gått särskilt långt än och vad jag vet så är det inte "officiellt", men det finns ett antal videos på YouTube där de visar hur det kan se ut. T.ex den här och den här.
Vad tror ni om detta? Kan Starcraft 2 DotA bli något eller kommer de flesta fortsätta spela det i Warcraft III?
Tror de flesta kommer fortsätta med Warcraft 3 eller köra något av de nya standalone "DotA-spelen". Vet inte hur map editorn fungerar riktigt till SC2. Men visst finns det en chans att något DotA liknande görs, tror dock inte det kommer bli särskilt stort.
Ska dock bli mycket intressant att se vad för kartor och dylikt som poppar upp till SC2.
Tror inte så många hoppar över till det. Finns många standalone dota spel som ovannämnde sa + att skaparen utav dota jobbar för valve med en standalone dota som ses som den "officiella" efterföljaren till kartan på wc3
Tror inte så många hoppar över till det. Finns många standalone dota spel som ovannämnde sa + att skaparen utav dota jobbar för valve med en standalone dota som ses som den "officiella" efterföljaren till kartan på wc3
Precis, ser mer fram imot nya sc2 customs istället för massa kopieringar.
Tror itne det blir större än DotA med tanke på de nyare som finns och kommer att finnas. Ska dock bli coolt att se de andra mapsen som kommer till SC2. Vad jag har förstått så är editor extremt jävla bra. Redan under betan fanns det en map där man sprang runt i tredjepersons-view med en zealot o slogs. Lär bli skitbra saker i den editorn. Nya spel säkert.
Ser riktigt intressant ut, tror detta kan slå igenom stort, trots DotA HoN, LoL och allt annat DotA likt där ute.
Folk som gillar spelsättet men inte orkar vara inbitna på ett enda spel kommer helt klart uppskatta detta, snyggt spel också, så grafiken drar säkert en del också.
Jag kommer inte köpa starcraft 2 än, men kommer helt klart hålla ögonen på vad som händer i mod communityn. Hoppas de kör hårt i utvecklandet av SotIS.
Jag har alltid undrat var Icefrog gått ut med att han jobbar med en standalone dota hos Valve. Skulle man kunna få be om en källa?
Har för mig att det bara skrivits om att han jobbar hos Valve och inte med vad.
Jag har alltid undrat var Icefrog gått ut med att han jobbar med en standalone dota hos Valve. Skulle man kunna få be om en källa?
Har för mig att det bara skrivits om att han jobbar hos Valve och inte med vad.
Vad jag vet har han aldrig sagt att det är Dota 2 han arbetar med, utan det har bara förutsatts av alla i hela världen. Men det är klart att det är rätt så troligt.
Vad jag vet har han aldrig sagt att det är Dota 2 han arbetar med, utan det har bara förutsatts av alla i hela världen. Men det är klart att det är rätt så troligt.
Jasså?
My goal and top priority in the future is to solve the surrounding issues that affect the DotA experience in order to allow it to reach new heights. Addressing these issues will enable us to further enjoy aspects of DotA such as the gameplay, mechanics, and in-game feel that currently work well and ought to be maintained. As I've said many times in the past and especially after today's developments, I am very excited about DotA's future!
My goal and top priority in the future is to solve the surrounding issues that affect the DotA experience in order to allow it to reach new heights. Addressing these issues will enable us to further enjoy aspects of DotA such as the gameplay, mechanics, and in-game feel that currently work well and ought to be maintained. As I've said many times in the past and especially after today's developments, I am very excited about DotA's future!
Var säger han att han arbetar på ett nytt DotA?
Sedan känns det faktiskt ganska ointressant med ett SC2 DotA. Gamla DotA finns kvar, och tycker man att det känns föråldrat så finns ju t.ex. LoL och HoN. Nej, jag vill se något nytt och med tanke på hur kraftfull map editorn är så kommer det garanterat nåt häftigt en dag (hoppas bara man slipper betala extra för skiten).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!