Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-05-10, 01:03
  #1
Banned
enjiacs avatar
Jag har tidigare jobbat med en investerare och hjälpt honom med div. saker.
Nu har han för avsikt att starta något liknande onlinespel som:
http://www.pimpwar.com
http://www.outwar.com
http://www.kingsofchaos.com
Varken han eller jag har någon större programmeringsbakgrund, utan tanken är den att folk ska anställas för projektet.

Min del i det hela är att ta reda på lite information om ämnet.

Vad jag behöver veta är hur lång tid, som hur många person behöver för att göra klart en fullt duglig beta v. i php.

Sammanfattning:
Hur lång tid tar det att göra ett av ovanstående spel?
Hur många personer behövs det för att fullfölja en klar version?
Citera
2004-05-13, 19:54
  #2
Medlem
mr_zipoxs avatar
php programmering

Hejsan!
Om ni behöver hjälp med php programmeringen så kan du kontakta mig på.
mail: mr_zipox@hotmail.com eller msn mr_zipox@msn.com
Jag har gjort en community med hjälp av php och sql www.dixs.se.
Jag håller även på med ett online spel nu som också är helt skapat med hjälp av php och sql. Så man börgar bli ganska säker på det programeringsspråket.
Så tveka inte att hör av er.
Från: Magnus
Citera
2004-05-15, 20:32
  #3
Medlem
Är nog i högsta grad beroende på
A) Spelets komplexitet
B) Hur pass precis spec din investerare och du och eventuella programmerare kan komma fram till. Har gjort ett antal jobb där man tvingats börja om för att beställaren glömt en viktig detalj. Inte kul.
C) Skickligheten på programmeraren som ni anställer, och hur snabbt ni vill ha siten klar.

Om vi förutsätter att spelet är någorlunda komplext, och ni har en bra kravspec och en skicklig programmerare skulle jag nog gissa på mellan 3 och sex månader innan ni har en körbar version. Ett sista råd är att bara för att ni anställer 2 programmerare istället för 1 så halveras inte utvecklingstiden. Kontroll och synkronisering dessa emellan tar också tid. Vad har mannen tänkt att betala?
Citera
2004-05-15, 23:30
  #4
Avstängd
mr_evils avatar
2-3 månader från egen erfarenhet...
Citera
2004-05-16, 02:14
  #5
Medlem
Ajax2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr_evil
2-3 månader från egen erfarenhet...
Stämmer bra enligt mig också.
2-3 Månader för att få ett säkert och funktionellt spel.
Har gjort flera liknande outwar spel, men har bara haft det mellan mig å tre andra. Vi satsade lite pengar och tävlade om vem som kunde få mest slynor i en burk, ju fler desto högre rank. (Brist på fantasi så blev det så)
Citera
2004-06-07, 01:03
  #6
Banned
enjiacs avatar
Jag vill tacka för alla svaren. Ursäkta att jag inte har svarat fören nu.

Jag kommer ta kontakt med dom som vill bli kontaktade.
Jag vill inte säga något pris som är sagt. Anledningen är helt enkelt den att det fortfarande räknas på projektet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback