Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
  • 1
  • 2
2010-09-09, 02:59
Medlem
Fontainebleaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turdmuncher
ven om denna trippen var en sne tripp, har du vertygat mig till att prva! Eller snarare frska vertyga min flickvn att jag ska f prva... Vill s grna uppleva "the other side." Kanske r en dum och naiv frga, men r det verkligen s farligt att ge sig p en tripp till efter en sne - tripp? Men det r klart om man inte knner sig redo, fr en till s ska man inte gra det, men om man gr det, r det vrt att ge det ett frsk till?

Mycket bra skrivet, kunde se allt framfr mig, 5/5!

Har kkat en del hallucigener och aldrig varit det minsta rdd fr ngot d jag vetat att det r mitt val och mitt liv, men sen var det en viss person som p ett stt jag lmnar onmnt fick en tripp jag hade att riktigt fucka ur, hade innan den haft en period dr jag tit hallucigener 1-2 gnger per mnad i 7mnader och haft det underbart.
Hamnade i psykos eftert, detta ger jag amfetamin skulden fr...cpsnea och sedan vara uppe ngot dygn extra var vl smidigt...drjde 6mnader innan vgade kka igen, hade tankar efter den dr kvllen att jag skulle kka syra igen och lsa problemen som uppsttt, hade kanske gtt, hade det inte gtt skulle nog livet varit gone...en snetripp br ges tid eftert.
Det som fr mig r mest uppenbart med hallucigener r, man vet nr man ska ta dem, r det s att man egentligen inte vill upplevs det lite som att det knns ondigt p nt konstigt stt, bttre att avst isf.

Har varit med om obehagliga saker p syra, men brorsas ansikte som morphar till en demon slipper jag grna, lter helt jvla fruktansvrt obehagligt.
Jo grs kan f saker att ta sig till en helt annan niv, inte vgat rka under de 3 senaste trippar jag tagit, lngtar tills mitt psyke r stabilt nog fr att kunna slnga en lapp, vnta 1timme, dra p the great gig in the sky, tnda monsterspliff, puff-puff-puff-puff, blsa ut och lta allt det som kallas normalt upphvas i ett stort fluffigt cannabismoln

Grym rapport, tycker du beskriver knslorna av rdsla bra och att ha lst om andra mnniskors obehagliga upplevelser hjlper att hantera dem nr de hnder en sjlv.

5/5
Citera
2010-09-09, 03:57
Medlem
turdmunchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fontainebleau
Har kkat en del hallucigener och aldrig varit det minsta rdd fr ngot d jag vetat att det r mitt val och mitt liv, men sen var det en viss person som p ett stt jag lmnar onmnt fick en tripp jag hade att riktigt fucka ur, hade innan den haft en period dr jag tit hallucigener 1-2 gnger per mnad i 7mnader och haft det underbart.
Hamnade i psykos eftert, detta ger jag amfetamin skulden fr...cpsnea och sedan vara uppe ngot dygn extra var vl smidigt...drjde 6mnader innan vgade kka igen, hade tankar efter den dr kvllen att jag skulle kka syra igen och lsa problemen som uppsttt, hade kanske gtt, hade det inte gtt skulle nog livet varit gone...en snetripp br ges tid eftert.
Det som fr mig r mest uppenbart med hallucigener r, man vet nr man ska ta dem, r det s att man egentligen inte vill upplevs det lite som att det knns ondigt p nt konstigt stt, bttre att avst isf.

Har varit med om obehagliga saker p syra, men brorsas ansikte som morphar till en demon slipper jag grna, lter helt jvla fruktansvrt obehagligt.
Jo grs kan f saker att ta sig till en helt annan niv, inte vgat rka under de 3 senaste trippar jag tagit, lngtar tills mitt psyke r stabilt nog fr att kunna slnga en lapp, vnta 1timme, dra p the great gig in the sky, tnda monsterspliff, puff-puff-puff-puff, blsa ut och lta allt det som kallas normalt upphvas i ett stort fluffigt cannabismoln

Grym rapport, tycker du beskriver knslorna av rdsla bra och att ha lst om andra mnniskors obehagliga upplevelser hjlper att hantera dem nr de hnder en sjlv.

5/5
Okej, men sen kommer frgan, hur vet man nr man r redo? Fr jag slipper hellst att se demoner och grisar. Jag har lst mnga sne -tripp rapporter, och det har gjort mig lite skeptiskt till det men knner mig redo i alla fall om du frstr hur jag menar, tycker du/ni att det r lmpligt att ge sig p det? Jag anser just nu att min flickvn r det strsta hindret. jag har sysslat med droger tidigare men det var enbart cannabis, saknar det otroligt mycket...
Citera
2010-09-16, 02:34
Medlem
Cathedrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turdmuncher
Okej, men sen kommer frgan, hur vet man nr man r redo? Fr jag slipper hellst att se demoner och grisar. Jag har lst mnga sne -tripp rapporter, och det har gjort mig lite skeptiskt till det men knner mig redo i alla fall om du frstr hur jag menar, tycker du/ni att det r lmpligt att ge sig p det? Jag anser just nu att min flickvn r det strsta hindret. jag har sysslat med droger tidigare men det var enbart cannabis, saknar det otroligt mycket...
Om du tror att du r redo r du inte redo det betyder inte att du inte ska gra det, bara att du mste vara beredd p att du inte kommer vara beredd.

Det har gtt ett tag sedan jag skrev rapporten och jag har haft tid att reflektera. Nr jag lste den hr trden igen ikvll insg jag att jag inte skrivit ngot om vad jag faktiskt fick ut av trippen, och vad jag fortfarande fr av den.

Min Upplevelse har fullkomligt frndrat mitt liv. Jag har omprioriterat i princip allt. Det som jag innan tyckt varit viktigt i livet, mina vrderingar, mina ambitioner och ml, har blivit helt raserade. Jag trodde jag hade min framtid ganska bra planerad fr mig. Plugga lite, fixa jobb och fru och hus och allt det dr. Nu kan jag inte ens frst hur jag bara kunde ha de sakerna fr gonen! Det jag ftt med mig mest av allt frn trippen r ett helt nytt stt att se p mig sjlv och p vrlden. Jag har bestmt mig fr att gra ngot vettigt med den korta tid jag har p jorden. Och jag har insett att jagandet efter materiella saker fr att uppn lycka r en frnedrig illusion. Vi r vrt medvetande, och vrt medvetande r per definition ickemateriellt. Vrt medvetande r den rymd inom vilken alla erfarenheter vi ngonsin haft eller ngonsin kommer att kunna ha existerar. Vare sig lycka eller ngonting annat kan komma ur materia, utan bara frn inom oss sjlva. Hur kan jag nja mig med att sitta i ett grtt bs, som ett hjrndtt kugghjul i en oknslig maskin, nr jag har sett att verklighet som vi knner den r en illusion? Hur kan jag g tillbaka till en vardag nr jag haft en sdan upplevelse?

Jag har bestmt mig fr att gna mitt liv t det enda jag kan gna det t: min egna subjektiva erfarenhet. Och kanske kan jag ven hitta lycka?

Jag har insett nu att det faktiskt r sant vad som sgs; att ven dliga trippar r bra. Fr det jag tar med mig ut i livet frn min Upplevelse r inte att min bror ibland sg ut som en gris. Istllet r det en knsla av att ha genomskdat matrisen, att ha verbryggat ravinen mellan vrldar och i slutet insett att alla vrldar endast existerar inom mig. Alla mnniskor borde ha rtten att utforska sina egna medvetanden, ven de drrar som vanligtvis r stngda fr oss.
Senast redigerad av Cathedral 2010-09-16 kl. 03:07.
Citera
2010-10-22, 16:40
Medlem
pumse1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cathedral
[b]
Vi lyckas ta oss tillbaka till verandan. Jag brjar f riktiga panikknslor nu ver att jag hela tiden verkar frlora kontroll och r borta i vad som knns som evigheter.

Wow! precis samma sak hnde mig frsta gngen jag trippade, kunde verkligen inte beskriva fr mina polare vad som hnde medans jag var borta, upprepade alltid "wow hej! r jag hr med er igen!" varje gng jag "kom tillbaka till jorden"

har funderat p detta riktigt lnge men hftigt att samma sak hnde fr dig!
ska lsa klart tripprapporten nu
Citera
2013-05-24, 15:47
Medlem
Var s likt min tripp som jag nyss hade! :O Tog det ihop med en kompis som var barnvakt och jag sprade totalt. Blev inte direkt rdd utav hll mig fysiskt lugn hela trippen, men psykiskt sg demoner, vldnader och fick ven en knsla att min sitter frskte dda mig (frstr att det inte var s men det var svrt att utesluta det nr jag sg en djvul typ sitta brevid ). Detta har hngt med nu i 1 vecka, knner mig nstan "trasig" inombords.

Mycket lskigt! Och jag hade en mycket bra "set and setting" frutom att vderkanalen inte helt stmde och det blev molnigt och regnigt istllet fr sol (lite trkigt!).

Men jag har typ bara legat helt frstrd nu i sngen. Fick dock ut mycket possetivt frn trippen, (hoppas TS ocks knner att han fick det! ) fick en insikt i vrt samhlle, hur vi frstr vr planet och mm. S har brjar att bara ta vegetariskt, nr odlad mat och cykla istllet fr att ta bilen

Ingen idee hur jag kom fram till detta men det var typ som psykadelikan tvingade mig att inse detta fr att den skulle slppa sitt grepp om mig. Tog mig ungefr 5 dagar
Citera
2013-05-24, 17:00
Medlem
Lskigt hur lnge man liksom kan "knna" effekten utav ett LSD rus lngt efter det har avtagit..
Citera
2013-05-24, 17:18
Medlem
Vini1994s avatar
vet du vilken dos du tog, fr det sger inte mycket nr folk skriver: en shiva blotter eller kanin osv sv: :P och rapporten var bra skriven!
Citera
2013-05-31, 09:43
Medlem
siddyslickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vini1994
vet du vilken dos du tog, fr det sger inte mycket nr folk skriver: en shiva blotter eller kanin osv sv: :P och rapporten var bra skriven!

Jo, fr dom doseringarna man fr hra av sin kran eller vem man nu handlar lapparna utav brukar ju verkligen stmma. Tvekar dessutom p att TS skickade in lapparna fr labbtestning...
Citera
2013-05-31, 13:34
Medlem
Inga benzos hemma? Oftast hjlper bara tanken p att man har benzo att ta ifall man snetrippar till ett kat lugn under trippen. Hller alltid benzo hemma trots att jag aldrig behvt anvnda dem under ruset frutom en gng d jag inte kom ivg riktigt och allt bara var jvligt jobbigt och ngestfyllt s poppade jag 2 xanor och kom ner smidigt inom 15-30min.

Sen att kmpa emot s som du gjorde under trippen kade garanterat ditt sneande. Det finns inget man kan gra. Att g "go with the flow" r s sjukt jvla viktigt men frstr att det kan vara vldigt svrt under dessa omstndigheter.

P ngot stt fredrar jag svamp mkt mer n LSD, ruset knns s mkt verkligare n LSD ven om det ofta r nnu mer intense. Troligtvis fr att jag i min hjrna vet att svampen r en organism precis som jag medans LSD r kemiskt framstllt.
Att trippa i 14h p en lapp lter helt sjukt.

Bra rapport iaf hoppas du fr en trevligare tripp nsta gng!
Citera
2013-05-31, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cathedral
Men s brjar kulan rra sig frn min svanskota upp genom min ryggrad. Jag kan knna hur den bljar fram under huden, ungefr som skalbaggarna i Mumienfilmen. Det r det mest obehagliga fysiska upplevelse jag nnsin haft. Jag skriker p min bror och springer i panik upp till honom. Kulan bubblar upp vid mitt nyckelben och orsakar mig smrta och vrk som hller i resten av natten.

Detta lter som nn form av "kundalini"-upplevelse:
https://en.wikipedia.org/wiki/Kundalini
Ls under Unpreparedness och Physical and physiological effects tminstone!

Av vad jag har lst om spontana kundalini-upplevelser s verkar du nd ha hanterat det rtt bra med tanke p att du fick det under en syratripp :> fast det kanske rent av hjlpte att du tagit lsd? kan ju nog va lite lskigare o uppleva nt snt helt pltsligt medan man r spiknykter.
Citera
2013-06-02, 00:50
Medlem
Vini1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siddyslicka
Jo, fr dom doseringarna man fr hra av sin kran eller vem man nu handlar lapparna utav brukar ju verkligen stmma. Tvekar dessutom p att TS skickade in lapparna fr labbtestning...

Ne men kan ta cirka vad styrkan r...... d r det lika bra att jag sger jag tog en lsd lapp. skit i pallar inte ens bry mig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in