Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-12, 13:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Att hon tagit livet av sig.
Hållit sig borta frivilligt.
Är inte dom 2 sakerna felaktiga enligt dig
Det är andra förutsättningar nu.
Nej, bara att hon har hållit sig borta är sannolikt felaktigt. Det är en halv mening i det långa stycke som enligt dig gränsar till felskrivning.
Citera
2012-06-12, 13:59
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Visst kan allmänheten sätta sig in i fallet, men vi kan nog lugnt utgå från att de flesta bara läser tidningar, ser på tv och på sin höjd diskuterar med vänner och bekant.

Det har allmänheten gjort. Han kallas Marinamannen och dom flesta undrar vad domstolen sysslat med.
I bubblan här har inget med resterande allmänhet att göra.

Glöm inte resan till riksåklagaren det va ingen nöjestripp.
Vad stod det i media efter fynden? Xsambon jagas igen för mord.
Xsambon är den som är misstänkt någon annan misstänkt finns inte mer än i din åsikt. Tyvärr räcker den inte till i polisens utredning där är det stopp för alternativ.

Hur hade du tänkt dig att fallet ska lösas när du har egen utredning och polisen med åklagarkammaren den aktuella och den som faktiskt styr det hela? Varken Hounddog Hansson eller misstänkte kan göra något åt att polisens utredning har fokus på Fredrik.

Citat:
Även om hon är död finns det alternativ enligt TR.
Då vill jag att du belägger det med kroppen och dödsorsaken att TR anser det.
Gärna med plasten/presenningen och madrasserna kring fyndet här. EN källa duger bra glöm bara inte att allt ska vara med som i dagsläget,.

Glöm inte att Frifräsaren Friman hade fel och Kvarnström rätt. Indicierna om att Marina mördades i sitt sovrum i sin säng med ett skott i huvudet är belagt.

Citat:
Ja, det är tråkigt när allmänheten skaffar sig förutfattade meningar, och dömer folk på vad de läser i sensationslystna tidningar.

Det har dom inte gjort utan följt media och annat som informerat om fallet. Han är skyldig enligt gemene man.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-06-12 kl. 14:05.
Citera
2012-06-12, 14:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det har allmänheten gjort. Han kallas Marinamannen och dom flesta undrar vad domstolen sysslat med.
I bubblan här har inget med resterande allmänhet att göra.

Glöm inte resan till riksåklagaren det va ingen nöjestripp.
Vad stod det i media efter fynden? Xsambon jagas igen för mord.
Xsambon är den som är misstänkt någon annan misstänkt finns inte mer än i din åsikt. Tyvärr räcker den inte till i polisens utredning där är det stopp för alternativ.

Hur hade du tänkt dig att fallet ska lösas när du har egen utredning och polisen med åklagarkammaren den aktuella och den som faktiskt styr det hela? Varken Hounddog Hansson eller misstänkte kan göra något åt att polisens utredning har fokus på Fredrik.
Vad har du för källa till att de flesta undrar vad domstolen sysslat med? Om det är riktigt så har de flesta inte läst domslutet, där står vad den sysslat med.

Jag hoppas att fallet löses med en förutsättningslös utredning som inte hänger upp sig på vad en polisman i inledningen yttrade.

Den som uttalade sig om exsambon har petats. Har du glömt det? Och vad blev resultatet av resan till RÅ? Han petades direkt efteråt.
Citera
2012-06-12, 14:08
Bannlyst
Citat:
Nej, bara att hon har hållit sig borta är sannolikt felaktigt. Det är en halv mening i det långa stycke som enligt dig gränsar till felskrivning.

Att Marina skulle ha tagit livet av sig är helt befängt att tro. Skulle smset att hon var framme i Lidköping vara ett slags avskedsbrev då? Och satt FS och tittade på när hon i så fall sköt sig och snabbt dumpade kroppen innan liklukten började sprida sig?
Citera
2012-06-12, 14:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Vad har du för källa till att de flesta undrar vad domstolen sysslat med? Om det är riktigt så har de flesta inte läst domslutet, där står vad den sysslat med.

Jag hoppas att fallet löses med en förutsättningslös utredning som inte hänger upp sig på vad en polisman i inledningen yttrade.

Den som uttalade sig om exsambon har petats. Har du glömt det? Och vad blev resultatet av resan till RÅ? Han petades direkt efteråt.

Den källan heter diskussion med allmänheten vilket kanske har undgått dig.
Du kan ge dig på att man säger uttryckligen hur fan kunde han frias.

Jo det är just det man har gjort läst domslutet.

Nej det utreds inte förutsättningslöst det måste du begripa. Tror du resan till RÅ va en nöjesresa?
Det kan du glömma man vill ha spår från xsambon inget annat. Pressinformatören uttalade sig vid samma tid då åklagaren stenhårt gick ut i media. Vem tror du kör raka rör?
Resan till RÅ är gjord efter pressinformation.
Nej , som du säkert läst är han inte petad utan om fallet ska drivas till domstol finns han fortfarande med som kandidat enligt hans chef. Se tidigare källa som SR:

Lägg av bara du har ingen alternativ gm, och inte går någon i aktuell utredning på åsikter här.
Lär dig att polisen sköter det här och därifrån finns och kommer faktan.
Citat:
Även om hon är död finns det alternativ enligt TR.

Domstolen dömer men dom utreder inte. SÅ vad är källan på att TR hade dömt dagsläget som de gjorde då. Allt inklusive då. Källa tack.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-06-12 kl. 14:13.
Citera
2012-06-12, 14:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Den källan heter diskussion med allmänheten vilket kanske har undgått dig.
Du kan ge dig på att man säger uttryckligen hur fan kunde han frias.

Jo det är just det man har gjort läst domslutet.
Källa på detta.
Citat:
Nej det utreds inte förutsättningslöst det måste du begripa. Tror du resan till RÅ va en nöjesresa?
Det kan du glömma man vill ha spår från xsambon inget annat. Pressinformatören uttalade sig vid samma tid då åklagaren stenhårt gick ut i media. Vem tror du kör raka rör?
Resan till RÅ är gjord efter pressinformation.
Nej , som du säkert läst är han inte petad utan om fallet ska drivas till domstol finns han fortfarande med som kandidat enligt hans chef. Se tidigare källa som SR:
Väldigt synd att det inte sköts förutsättningslöst. Hittills har det utredningen bara varit fiasko. Och GP rapporterade att Kvarnsten petats. Jag frågar igen, ljuger GP?
Citat:
Lägg av bara du har ingen alternativ gm, och inte går någon i aktuell utredning på åsikter här.
Lär dig att polisen sköter det här och därifrån finns och kommer faktan.
Jo, jag har flera alternativa GM, men tyvärr inte polisens resurser att utreda dem.
Citat:

Domstolen dömer men dom utreder inte. SÅ vad är källan på att TR hade dömt dagsläget som de gjorde då. Källa tack.
Jag redogjorde för TR-domen, inte dagsläget.
Citera
2012-06-12, 14:20
Bannlyst
Citat:
Källa på detta.Väldigt synd att det inte sköts förutsättningslöst. Hittills har det utredningen bara varit fiasko. Och GP rapporterade att Kvarnsten petats. Jag frågar igen, ljuger GP?Jo, jag har flera alternativa GM, men tyvärr inte polisens resurser att utreda dem.

Det är vi glada för...du lägger ner tid på att kolla upp oskyldiga människors skolbetyg etc varför kan du inte fråga polisen om de kollat dina alternativ? Är du rädd för svaret?
Citera
2012-06-12, 14:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Källa på detta.Väldigt synd att det inte sköts förutsättningslöst. Hittills har det utredningen bara varit fiasko. Och GP rapporterade att Kvarnsten petats. Jag frågar igen, ljuger GP?Jo, jag har flera alternativa GM, men tyvärr inte polisens resurser att utreda dem.

DU tycker det, men det gör inte jag. Tabben med blodet är skamligt, men inte sen det har skötts som det ska göras.
Sannerholm har uttalat sig så hur kunde du missa källan på att han eller Kvarnström kommer leda det här om det blir resning.
GP ljuger aldrig det ska du ta och skriva upp, men tiderna emellan är ju givna för andra medier att fråga Sannerholm om saken.

Vad du har finns det inga grunder på. Och fortfarande inte hos polisen eller deras utredning.
Har inte polisen resurser? Snälla du dom vet ju vem som mördat henne, så dom spiller ingen tid med att följa random gissningar eller fantasier. Hur skulle det se ut?

Bra då va rättsläget på ett annat sätt just då domstolen dömde. I dag är rättsläget på ett helt annat sätt dvs att Kvarnström har alla rätt i sin indiciekedja.
Citera
2012-06-12, 14:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
DU tycker det, men det gör inte jag. Tabben med blodet är skamligt, men inte sen det har skötts som det ska göras.
Sannerholm har uttalat sig så hur kunde du missa källan på att han eller Kvarnström kommer leda det här om det blir resning.
GP ljuger aldrig det ska du ta och skriva upp, men tiderna emellan är ju givna för andra medier att fråga Sannerholm om saken.

Vad du har finns det inga grunder på. Och fortfarande inte hos polisen eller deras utredning.
Har inte polisen resurser? Snälla du dom vet ju vem som mördat henne, så dom spiller ingen tid med att följa random gissningar eller fantasier. Hur skulle det se ut?

Bra då va rättsläget på ett annat sätt just då domstolen dömde. I dag är rättsläget på ett helt annat sätt dvs att Kvarnström har alla rätt i sin indiciekedja.
Nej, jag har inte missat källan i Sveriges Radio, särskilt inte rubriken: "Åklagare petas från Marinautredning". Om det blir resning och vem som är åklagare då återstår att se.

Och jag läser GP också: "Åklagare petas från Marinautredning". Så om du säger att Kvarsten inte är petad och GP säger motsatsen, och GP aldrig ljuger, så måste du ljuga.

Nej, polisen följer inte random gissningar eller fantasier. De följde en magkänsla, hoppas de har slutat med det.

Vad har du för belägg att Kvarnström hade alla rätt i sin indiciekedja?
Citera
2012-06-12, 14:44
Bannlyst
Citat:
Nej, jag har inte missat källan i Sveriges Radio, särskilt inte rubriken: "Åklagare petas från Marinautredning". Om det blir resning och vem som är åklagare då återstår att se.

Och jag läser GP också: "Åklagare petas från Marinautredning". Så om du säger att Kvarsten inte är petad och GP säger motsatsen, och GP aldrig ljuger, så måste du ljuga.

Nej, polisen följer inte random gissningar eller fantasier. De följde en magkänsla, hoppas de har slutat med det.

Varför hoppas du det? Vill du inte att några brott ska lösas? Magkänsla och människokännedom är en stor bit som poliser måste vara utrustade med. Det betyder inte att de struntar i att utreda andra alternativ. Det har du fått alldeles om bakfoten.
Citera
2012-06-12, 15:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Kallar du det här petning`?

Men han säger också att både han själv och Kvarnström är kvalificerade för uppdraget som åklagare för resningen om det skulle ske.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5114105

Nej, GP ljuger inte så du kan sluta rapa det hela tiden.
Man kan inte petas som åklagare vet du utan man har valt att Sannerholm tar emot infot, men vem som ska driva det är öppet, så han är kvar tro inget annat.
Man petar inte en av västsveriges bästa brottsmålsåklagare.

Jo, gissningar och fantasier kallas det som inte existerar. Det är du som gissar och tror det finns alternativ. Det existerar inte i rådande myndighets utredning. Vad du anser är alltså inget som finns med i materialet som handlar om vem som mördat Marina. Polisen och åklagaren vet vem det är.

Jämför inte en kriminalares magkänsla med dina gissningar det är inte riktigt på samma nivå.
Dom utreder mordet du är inte med och arbetar med den.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-06-12 kl. 15:06.
Citera
2012-06-12, 15:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Varför hoppas du det? Vill du inte att några brott ska lösas? Magkänsla och människokännedom är en stor bit som poliser måste vara utrustade med. Det betyder inte att de struntar i att utreda andra alternativ. Det har du fått alldeles om bakfoten.

Om man misstänker mord samt att f.d. MT ska ha gjort det, varför gör man ingen ordentlig brottsplatsundersökning i bostaden?
Om jag har förstått statistiken rätt så händer de flesta brott i hemmet och det var där f.d. MT hade sett henne senast.

Visserligen ingår kanske inte statistisk information i begreppet "Magkänsla och människokännedom" men en någorlunda allmänbildad polis eller åklagare har väl lite hum om det ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in