2010-08-04, 17:44
Medlem
metallgems avatar
Satte detta ämne på ekonomi men kom på att det nog är mer företagskvaller.

någon som vet nåt om LR Health & beuty systems, verksamhet och är det igentligen inte bara Natures own i annan förpackning.

någon som vet nåt så jag slipper se vänner slänga ut sina pengar på detta tvivelaktiga företag.

Hittade bara denna hemsida.

http://home.swipnet.se/LR/

vet att det är korspostning men ta bort det på ekonomi istället.
Senast redigerad av metallgem 2010-08-04 kl. 17:48.
Citera
2010-08-04, 18:01
Medlem
R.B.Scotts avatar
Tror inte LR är något nytt,har för mig att en gammal skolkamrat svamlade om
det och det känns som över 10 år sedan. Namnet låter iaf bekant.
Men som sagt, bara vad jag tror.
Citera
2010-08-04, 18:13
Medlem
metallgems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.B.Scott
Tror inte LR är något nytt,har för mig att en gammal skolkamrat svamlade om
det och det känns som över 10 år sedan. Namnet låter iaf bekant.
Men som sagt, bara vad jag tror.

Nu hittade jag hemsidan

https://www.lrworld.com/lrweb/index.php?id=817

verkar ju bra med några kändisar som gör parfym.

men är konceptet är väl bara samma skit som Natures own ?

Sen med dessa siffror så borde väk konkursen vara nära ?

http://www.allabolag.se/5564642295
Senast redigerad av metallgem 2010-08-04 kl. 18:20.
Citera
2010-09-21, 20:14
Medlem
Jag gick precis med. Hade dålig koll på MLM innan jag gick med så jag hade inga "fördommar" med dem. Men de har hållt på i 25 år och har ENSAT två krav på konsulenten, handla för 1000 kr för att bli konsulent och köper man inte på ett års tid så tras konsulent nummret tillbaka...

Jag vetefan om jag kommer käna något på det... Men det är ju inga stora summor och inga krav så jag ska testa lite...
Citera
2010-09-27, 23:55
Medlem
GAnJaLoViNgs avatar
Jag är en stolt LR konsulent och kan från egen erfarenhet säga att detta företager är seriöst! Deras bonus system är väldigt väl beräknat och ingen av dem jag känner inom företaget eller jag själv har blivit lurade på pengar, det gäller att bygga egen business om man vill tjäna pengar, men man kan dessutom köpa för eget bruk och bara sälja till de närmaste, har du mer frågor angående företaget så ställ dem gärna till mig.
Citera
2011-02-04, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GAnJaLoViNg
Jag är en stolt LR konsulent och kan från egen erfarenhet säga att detta företager är seriöst! Deras bonus system är väldigt väl beräknat och ingen av dem jag känner inom företaget eller jag själv har blivit lurade på pengar, det gäller att bygga egen business om man vill tjäna pengar, men man kan dessutom köpa för eget bruk och bara sälja till de närmaste, har du mer frågor angående företaget så ställ dem gärna till mig.

Detta är företag, som skapade och bibehöll ett substantiellt momentum under en avsevärd tidsperiod. De är numera miljardföretag och har redan skapat enorma inkomster för de personer som gick med på ett tidigt stadie och som var med om att skapa tillväxten. Detta är seriösa företag, som erbjuder stabilitet och chansen till en viss inkomst.

Men jag och de flesta andra branschexperter säger att din chans att skapa en ordentlig inkomst med dessa företag inte längre existerar. De har nått en nivå av mognad, som hindrar personer som startar idag att skapa sig ordentliga inkomster eller chans till exponentiell tillväxt.

Det tåget har helt enkelt redan gått. Det finns i min mening bara ett MLM-företag idag som fortfarande står på perongen och det kommer inte dyka upp flera på många, många år!

Men det är vad jag anser och säger. Önskar dig alla fall lycka till!
Senast redigerad av audix 2011-02-04 kl. 21:12.
Citera
2011-02-11, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av audix
Detta är företag, som skapade och bibehöll ett substantiellt momentum under en avsevärd tidsperiod. De är numera miljardföretag och har redan skapat enorma inkomster för de personer som gick med på ett tidigt stadie och som var med om att skapa tillväxten. Detta är seriösa företag, som erbjuder stabilitet och chansen till en viss inkomst.

Men jag och de flesta andra branschexperter säger att din chans att skapa en ordentlig inkomst med dessa företag inte längre existerar. De har nått en nivå av mognad, som hindrar personer som startar idag att skapa sig ordentliga inkomster eller chans till exponentiell tillväxt.

Det tåget har helt enkelt redan gått. Det finns i min mening bara ett MLM-företag idag som fortfarande står på perongen och det kommer inte dyka upp flera på många, många år!

Ok fåntratten vilket tåg är det man ej får missa? Vill gärna vet så jag kan bli rik.
Citera
2011-02-11, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Ok fåntratten vilket tåg är det man ej får missa? Vill gärna vet så jag kan bli rik.

Ser ingen anledning att jag ska dela med mig av den informationen till dig med den attityden...
Lägg ner några månader på reachersing så kanske du hittar tåget i bästa fall...
Citera
2011-03-22, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av audix

Intressant. Hur har du skapat dig denna uppfattning? På vilket sätt menar du att chansen idag att tjäna större pengar på MLM (i detta fallet LR) är mindre nu än den var "vid ett tidigt stadie"? Att företaget dessutom nått en mognad är ju bara positivt och gör det till och med enklare att snabbt komma igång med verksamheten med de kunskaper och material som finns idag. Med en "upline" bakom dig har du ju dessutom ett bevis på att affärsidén faktiskt fungerar, till skillnad från de som en gång värvades direkt av företaget. Betydligt svårare att då övertyga en blivande konsulent att det faktiskt fungerar.

Gå ut på stan och fråga 100 personer om de känner till LR. Jag tror att du kan hitta 1 av de 100 som gör det. De andra 99 är potentiella LR-konsulenter eller kunder. LR fortsätter dessutom att öka sin omsättning VARJE år som de gjort nu i 25 år. Intresset för deras produkter eller viljan att tjäna pengar kommer knappast att sjunka så varför skulle det på något sätt vara för sent?

Och vilket MLM-företag menar du att man skulle satsa på? Hade varit intressant att veta. Och kom inte med Oriflame, Forever Living eller liknande. Allra minst Tupperware...
Citera
2012-05-11, 02:56
Medlem
rex144s avatar
problemet med MLM är att det finns knappt några vanliga kunder

i över 70% av dessa företag är "slutkunden" just deras konsulent, så hela grejen går ut på att hitta nya "konsulenter" som gör engångsinköp för flera tusen kronor eller tiotusentals kronor

ett gammalt ordspråk säger "bli inte hög på dina egna varor"

och visst kan man tjäna lite pengar men det är oetiskt... man vet att 99% kommer misslyckas, och ändå ska man övertala sina närmaste släktingar, vänner och grannar att bli affärsmän

sen är det oxå så att det blir en massa obetald tid, skulle man räkna ut sin timpenning då kanske man tjänar 5-10 kronor per timme,
folk ombytliga, de vill inte använda hela tiden år efter år , resten av sitt liv samma kosmetika
Senast redigerad av rex144 2012-05-11 kl. 03:09.
Citera
2012-05-11, 13:26
Medlem
Robinson-Merals avatar
Undvik MLM-eländet. Du kommer inte tjäna några pengar.

Be dina vänner läsa på generellt om MLM, finns inte speciellt mycket att läsa om just LR. LR följer det samma princip som alla andra MLM-företag, dvs. att man inte tjänar pengar på själva produkten, utan på rekrytering av nya "säljare". När dessa säljare i sin tur inser att produkten inte går att sälja, måste de rekrytera fler i hopp om att tjäna pengar. På det viset fortsätter karusellen tills det inte är lönsamt längre och företaget konkar och/eller återuppstår under ett nytt namn.
Senast redigerad av Robinson-Meral 2012-05-11 kl. 13:37. Anledning: Såg att det inte gällde dig personligen
Citera
2012-05-11, 14:52
Medlem
rex144s avatar
såna företag kan fungera under många år, tex. Mary Kay, Oriflame

från företagets (tillverkarens) sida är det en en bra bussiness

1. man slipper driva butiker , så man har inga kostander för lokaler och inga personalkostnader

2. företaget behöver inte köra dyra reklamkampanjer till allmänheten då deras konsulter gör jobbet "gratis"

3. varje ny "kund" köper på sig produkter för i snitt 10.000 kronor jämfört med vanliga katalogföretag typ Ellos där man kanske köper för 100-200 kronor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in