Citat:
Ursprungligen postat av Jesous
Har käkat diverse preparat många gånger i mina dagar, vissa kan man bli lite dåliga av, men det är inget jag bryr mig om.
Dock, så kan jag inte käka några former av proteinpulver eller gainers då jag blir tvungen att uppsöka sjukhus varje gång. Första gången var det Gainer Pro(från GG), med mintchokladsmak, som jag tog efter träning. Fick en brutal jävla allergisk chock(svullnad i ansikte samt kropp, allergiska utslag lite här och var, svullnad i hals, andnöd och hela det där köret). Andra gången igår hände samma sak när jag drack GGs Whey, vilket innehåller vassleprotein liksom gainer pro, och samma historia upprepade sig.
Med gainern tänkte jag att det kunde vara hasselnötter med tanke på chokladsmaken, men det var det inte.
Gick till läkaren och försökte kolla upp vad jag reagerade på och efter några prover så visade det sig att jag var laktosintolerant, vilket det omöjligt kan vara då jag käkat mejeriprodukter hela livet utan problem.
Sen kunde det vara mjölkprotein jag reagerade på, men det är samma sak där. Har druckit alla olika sorters mjölk utan ett enda problem.
Saker jag är allergisk mot är pälsdjur, pollen, gräs, hasselnötter och så vidare.
Funderar på om det kan vara mot vassle, men borde jag inte märkt det lite tidigare än nu?
Kom igen nu damer och herrar, hjälp mig om ni har varit med om liknande.
Man blir allergisk mot saker eftersom man i barndomen var alldeles för renlig av sig. Kroppens immunförsvar fick aldrig användas i nog hög utsträckning, till följd av det blev immunförsvaret förvirrat och började försvara sig mot saker som inte ens farlig. Som tex gräs, päls, hö... osv.
Förut var det här aldrig nåt problem, men i dagens sjukt renliga samhälle så uppstår sånt här.
Men det är inte för sent, börja ät avföring eller nått så ska du se att immunförsvaret får annat att tänka på än försvara sig mot proteinpulver och hundpäls.
För övrigt så vet jag inte varför du kan dricka mjölk, men inte käka protein/gainer.