• 1
  • 2
2010-08-07, 23:48
Medlem
Hej!
Funderar p en Magic trackpad som apple slppte nyligen. Ngon som vet om det finns "knappar" p den nertill som p MBP? Vill ha en sekundrknapp. Gillar inte 2-fingersgesten till plattan.
Citera
2010-08-08, 00:00
Medlem
Persepones avatar
Nej inga lsa knappar, det r precis som du ser p produktbilderna, varken mer eller mindre.
Citera
2010-08-08, 00:20
Medlem
Danro80s avatar
Hela plattan r en knapp p Magic Trackpad!
Citera
2010-08-08, 00:25
Medlem
tzjs avatar
Det r ftterna under plattan som registrerar tryck.
Citera
2010-08-08, 01:14
Medlem
Xindaks avatar
Har precis kpt en, funkar klockrent. Du kan vlja att lgga sekundrklick i ngot av de nedre hrnen.
Citera
2010-08-08, 08:58
Medlem
Sweet! Det fr bli en sdan!
Citera
2010-08-08, 10:49
Medlem
Deltzs avatar
Ni som har kpt dem, r det ngot som r negativt/postivit med dem? Blir det en sknare knsla av att anvnda denna produkt, jmfrt med den "trackpad" som sitter fast p MacBooken?
Citera
2010-08-08, 10:51
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deltz
Ni som har kpt dem, r det ngot som r negativt/postivit med dem? Blir det en sknare knsla av att anvnda denna produkt, jmfrt med den "trackpad" som sitter fast p MacBooken?

Du menar inte p fullaste allvar att du ska kpa en extern till macbooken? har du en klocka p varje arm ox? =)
Citera
2010-08-08, 11:03
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Du menar inte p fullaste allvar att du ska kpa en extern till macbooken? har du en klocka p varje arm ox? =)

Jag har varit inne p samma spr faktiskt. Jag fr ont i min handled eftre ett tags anvndande av min MBP pga touchpaden. Att ha en touchpad dr musen i vanliga fall r hade varit en avlastning.

Det r centreringen av datorns touchpad som gr att min handled vrids int lite, och det gr ont efter en timma ungefr.
Citera
2010-08-08, 11:10
Medlem
Xindaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deltz

Jag tycker de knns vldigt lika att anvnda, enda negativa r att trackpaden krver ett hrt underlag fr att klickknapparna p undersidan skall fungera. Jag kpte min fr att anvndas ihop med min macmini som jag anvnder som mediacenter s tanken var att sitta med trackpaden i knt.

Fungerar dock mycket bttre n med magicmouse p ett glasbord s jag r njd.
Citera
2010-08-08, 11:17
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Jag har varit inne p samma spr faktiskt. Jag fr ont i min handled eftre ett tags anvndande av min MBP pga touchpaden. Att ha en touchpad dr musen i vanliga fall r hade varit en avlastning.

Det r centreringen av datorns touchpad som gr att min handled vrids int lite, och det gr ont efter en timma ungefr.

Just nr du sger det! varfr i hela friden sitter touchpaden centrerad p laptopen? hade det inte varit bttre om den var placerad p hgersidan?
Citera
2010-08-08, 11:22
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Just nr du sger det! varfr i hela friden sitter touchpaden centrerad p laptopen? hade det inte varit bttre om den var placerad p hgersidan?

Jag hade gillat det, men antagligen inte vnsterhnta.

Jag lngtar tills Apple slpper en MBP med en touchpad man kan flytta. Tex en supertunn "tejp-touchpad" som man kan stta var som helst p antingen datorn eller ngon annan stans!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in