Citat:
Ursprungligen postat av
JagHarEnLiten
Det lter rimligt att man ansvarar fr de symptom man spelar upp, vilket jag antar kommer att bli problematiskt fr SB. Men mot det kommer SB och TO att hvda att Ster gjorde honom till en tung narkoman, och utan egentlig egen vilja var tvungen att producera dessa fantasier och erknnanden. Sen var han frsts missbrukare redan innan terapin brjade. andra sidan fungerade mekanismen i terapin s att drogerna var lnen fr det SB producerade. Fast fra det i bevis r nog inte det lttaste.
Nu blev jag lite rrig. Men det jag menar r att det nog inte r s ltt att reda ut ansvarsfrhllandet angende SB.
Ansvaret frn vrdgivarens sida r dremot solklart. Och som vi vet arbetar Birgitta Sthle fortfarande p Ster. Det r frvnande att Socialstyrelsen lter henne ha kvar sin legitimation.
(min fetning)
I det strre sammanhanget r detta en petitess, men det r sedan 2013-06-01
IVO (Inspektionen fr Vrd och Omsorg) som har att skta just den delen (begran om terkallande av yrkeslegitimationer).
Att jag beskriver det som en petitess, beror p att det i stort var exakt samma mnniskor som fysiskt besatte de nya tjnsterna p den nyinrttade myndigheten IVO.
Ytterligare en petitess-ppekan frn mitt tangentbord:
Det r varken dvarande SoS eller nuvarande IVO som terkallar ngra legitimationer.
IVO
begr hos HSAN att leg skall terkallas.
Ofta r HSAN betydligt klokare n SoS/IVO..
I det hr rendet med psykolog Birgitta Sthle har SoS/IVO inte ens begrt att hennes leg skall terkallas.
Nej, inte vill SoS/IVO dra p sig ngon extra uppmrksamhet.
D skulle ju Socialstyrelsens tv decennier lnga totalpassivitet vad gller vanvrden av SB bli tydlig.
Det anser sig naturligtvis SoS/IVO inte ha rd med.
Det r drfr vi finner en viss Kj*ll Aspl*nd nu vara p plats som en sorts
damage-controller i Q-kommissionen