2010-08-10, 19:12
Medlem
georgbrandess avatar
Aj, aj, aj.. nu är goda råd dyra!

I slutet av juni var jag på västkusten med bästa polarn och det blev en ganska blöt vecka i hans stuga. Dagarna kantades av festligheter tillsammans med polarns barndomsvänner och tillhörande blonda fina saker. Innan veckan var slut hade jag lyckats med konststycket att dra över tre brudar av varierande kvalitet. Till saken hör att jag har sambo sedan tre år som skulle döda mig om det kom fram, och som jag verkligen vill fortsätta vara tillsammans med.

Idag fick jag ett SMS, från en av dessa damer, där kontentan var att hon hade testat positivt på klamydia

Dum som jag var hade jag naturligtvis inte kondom när jag satte på henne och riktigt slampig var hon (ja, hon tog den i tvåan), så dagens SMS borde väl egentligen inte kommit som någon större överaskning.

Jag har nu suttit och googlat och det verkar som att klamydia smittar med i princip 100% om man har sex med någon som bär på smittan. Jag har alltså med all sannolikhet klamydia, och också min sambo.

Det hela hade ju inte varit hela världen om jag varit singel, men i min nuvarande relation innebär det att jag sitter i en mycket prekär situation. Jag kan ju inte gärna gå till en klinik och testa mig, för då kommer det vara svårt att undvika att sambon får reda på det och därmed också mina privata äventyr. Och skulle jag ändå kunna dölja det skulle medicinering vara meningslös eftersom jag antagligen smittat sambon.

Enligt noga övervägande har jag därför kommit fram till att jag behöver:

1. Hitta någon som kan tillhandahålla nödvändig medicin i dubbel dos.

2. Hitta ett sätt att lura i sambon medicinen under den rekommenderade perioden.

Så, Flashback, hur åstadkommer jag detta? Hur kan jag få tag i medicinen utan att gå till läkare? Och i tillräcklig dos?

Hur lurar jag sedan i sambon medicinen, så att vi båda blir av med smittan? Om man t.ex. krossar den och blandar ut i filmjölk eller yoghurt, kan man smaka att det är något som är fel? Fungerar det att göra på det viset, eller förstör man på något sätt preparatet genom att blanda den med mat?

Någon som har andra idéer om hur jag ska ta mig ur det här? Att berätta är uteslutet och jag hoppas jag slipper moraliserande.

Hjälp mig nu!
Citera
2010-08-10, 19:18
Medlem
Verdess avatar
Övertala henne om att ni ska göra ett test tillsammans på skoj typ och sen bli jättearg och misstänksam mot henne när ni får beskedet om klamydia. Sen får du hoppas på att hon erkänner nåt dumt och blir jätteledsen för det. Därerfter förlåter du henne efter många om och men och du är helt plötsligt den goda personen i dramat!

Enkelt!
Citera
2010-08-10, 19:19
Bannlyst
Du kommer bli påkommen och det är fan rätt åt dig.
Citera
2010-08-10, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av georgbrandes
Aj, aj, aj.. nu är goda råd dyra!

I slutet av juni var jag på västkusten med bästa polarn och det blev en ganska blöt vecka i hans stuga. Dagarna kantades av festligheter tillsammans med polarns barndomsvänner och tillhörande blonda fina saker. Innan veckan var slut hade jag lyckats med konststycket att dra över tre brudar av varierande kvalitet. Till saken hör att jag har sambo sedan tre år som skulle döda mig om det kom fram, och som jag verkligen vill fortsätta vara tillsammans med.

Idag fick jag ett SMS, från en av dessa damer, där kontentan var att hon hade testat positivt på klamydia

Dum som jag var hade jag naturligtvis inte kondom när jag satte på henne och riktigt slampig var hon (ja, hon tog den i tvåan), så dagens SMS borde väl egentligen inte kommit som någon större överaskning.

Jag har nu suttit och googlat och det verkar som att klamydia smittar med i princip 100% om man har sex med någon som bär på smittan. Jag har alltså med all sannolikhet klamydia, och också min sambo.

Det hela hade ju inte varit hela världen om jag varit singel, men i min nuvarande relation innebär det att jag sitter i en mycket prekär situation. Jag kan ju inte gärna gå till en klinik och testa mig, för då kommer det vara svårt att undvika att sambon får reda på det och därmed också mina privata äventyr. Och skulle jag ändå kunna dölja det skulle medicinering vara meningslös eftersom jag antagligen smittat sambon.

Enligt noga övervägande har jag därför kommit fram till att jag behöver:

1. Hitta någon som kan tillhandahålla nödvändig medicin i dubbel dos.

2. Hitta ett sätt att lura i sambon medicinen under den rekommenderade perioden.

Så, Flashback, hur åstadkommer jag detta? Hur kan jag få tag i medicinen utan att gå till läkare? Och i tillräcklig dos?

Hur lurar jag sedan i sambon medicinen, så att vi båda blir av med smittan? Om man t.ex. krossar den och blandar ut i filmjölk eller yoghurt, kan man smaka att det är något som är fel? Fungerar det att göra på det viset, eller förstör man på något sätt preparatet genom att blanda den med mat?

Någon som har andra idéer om hur jag ska ta mig ur det här? Att berätta är uteslutet och jag hoppas jag slipper moraliserande.

Hjälp mig nu!

Önskar att jag kunde ge dig något tips...
Men helt ärligt grabben..Det är kört..
Du kommer inte lyckas lura i henne pencillin,no way..och såvitt jag vet så slår alkohol ut pencillinets verkan så om du ska lura i henne pencillin så måste du även på något sätt hindra henne från att dricka på ett tag..

Du måste nog berätta för henne,men du bör nog utelämna dom resterande brudarna du satte om du ska ha någon form av chans överhuvudtaget..
Citera
2010-08-10, 19:21
Bannlyst
http://medinc.se/ har du medicin mot klamydia, engångs dos dessutom!
Lycka till
Citera
2010-08-10, 19:25
Medlem
RosaRutigPennas avatar
gör slut, hon förtjänar bättre
Citera
2010-08-10, 19:27
Medlem
hejjjsan123s avatar
"Gud vad synd det är om mig, för jag har varit ett svin."

Nu har ju hon som skickade sms:et en juridisk skyldighet att anmäla, att hon legat med dig. Jag tror inte hon är så dum att hon riskerar att hamna i deep shit, bara för omtanke om dig.

Det samma gäller dig, när du kontaktas.

Du kan göra din flickvän steril, så du får fan klämma fram med vad du gjort grabben.
Citera
2010-08-10, 19:30
Medlem
georgbrandess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Övertala henne om att ni ska göra ett test tillsammans på skoj typ och sen bli jättearg och misstänksam mot henne när ni får beskedet om klamydia. Sen får du hoppas på att hon erkänner nåt dumt och blir jätteledsen för det. Därerfter förlåter du henne efter många om och men och du är helt plötsligt den goda personen i dramat!

Enkelt!

Hehe, jag funderade naturligvis på det först.. eller att jag skulle vänta tills hon testar sig (hon går till nån mottagning typ en gång om året för att prata om ppiller eller vad de nu gör.. och i samband med det gör hon alltid tester. Vet inte varför, är lika nervös varje gång hon varit där höhö..

Men att skylla på henne skulle inte hålla. Hon hade vetat att jag smittat henne..

Citat:
Ursprungligen postat av krippa9
Du kommer bli påkommen och det är fan rätt åt dig.

Hade jag velat ha din åsikt hade jag bett om den.

Citat:
Ursprungligen postat av ryskspion
Önskar att jag kunde ge dig något tips...
Men helt ärligt grabben..Det är kört..
Du kommer inte lyckas lura i henne pencillin,no way..och såvitt jag vet så slår alkohol ut pencillinets verkan så om du ska lura i henne pencillin så måste du även på något sätt hindra henne från att dricka på ett tag..

Du måste nog berätta för henne,men du bör nog utelämna dom resterande brudarna du satte om du ska ha någon form av chans överhuvudtaget..

Varför skulle det inte gå att lura i henne medicinen inbakad i t.ex. frukosten varje dag? Är det för att det smakar konstigt? Alkoholen är nog inget större problem, bara jag tajmar in det rätt så tror jag jag kan hitta ett par veckor då hon inte tänkt dricka alkohol.

Citat:
Ursprungligen postat av Firmabilen
http://medinc.se/ har du medicin mot klamydia, engångs dos dessutom!
Lycka till

Oj, det där ser RIKTIGT intressant ut! Men vad tusan är det? Fungerar det? Hur kan de sälja receptbelagda läkemedel? Hur vet jag att jag får en verkningsfull produkt? Och om man nu kan ta en dos - för blotta 150 spänn, varför envisas etablissemanget med att man ska käka pencilin i två veckor vanligtvis?!

Detta verkar mycket intressant, men jag kan inte låta bli att vara skeptisk. Om det låter för bra för att vara sant...

Någon som prövat??
Citera
2010-08-10, 19:31
Medlem
georgbrandess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejjjsan123
"Gud vad synd det är om mig, för jag har varit ett svin."

Nu har ju hon som skickade sms:et en juridisk skyldighet att anmäla, att hon legat med dig. Jag tror inte hon är så dum att hon riskerar att hamna i deep shit, bara för omtanke om dig.

Det samma gäller dig, när du kontaktas.

Du kan göra din flickvän steril, så du får fan klämma fram med vad du gjort grabben.

Jo jag vet.. det var därför hon SMS:ade.. för att förvarna om att hon måste "anmäla mig". Därför måste jag verkligen jobba snabbt...
Citera
2010-08-10, 19:32
Medlem
tältpinnes avatar
Skriv ett fejkat brev till henne där hon informeras om att hon bör uppsöka studentmottagning el. liknande pga misstänkt klamydiasmitta genom smittspårning. Förhoppningsvis kommer hon bli riktigt förvirrad och testa sig utan att någon skugga faller på dig, för vilken pojkvän skulle vara så korkad att han uppger sin stadiga partner vid smittspårningen?

När hon väl får sitt positiva besked så kommer hon kanske berätta det för dig, eller så kommer du helt enkelt kallas så småningom om hon uppgivit dig. Om hon inte berättar så har hon förmodligen någonting att dölja. Oavsett så är kontentan att hon blir skuldbelagd för dina orätter, och enligt mina moralmatematiska beräkningar så blir du då fri från din egen skuld.
Citera
2010-08-10, 19:35
Medlem
Torvaldinas avatar
Jag skulle vilja häva ur mig en ordentlig harang om vilken idiot du är som hellre skulle vilja lura i din sambo medicin än att tala om att du gjort bort dig... Men efs du avsa dig moralkakor så kan jag svara nåt annat.

Klamydia kan ligga latent i kroppen ett jävla tag. Det behöver alltså inte bryta ut vid smittotillfället utan kan komma senare, så där har du ditt svar..... Säg att du hört att det kan ligga latent, att du blir nervös (för hennes skull såklart, efs tjejer kan få ordentliga sviter av att bära på obehandlad klamydia) o att ni båda borde beställa prover på klamydia.se så ni är på säkra sidan!

Det här funkar ju bara om hon inte testar sig regelbundet redan.

Tänker nog inte önska dig lycka till.

P.s. Så tror jag det är straffnivå fängelse på att lura i nån medicin. Dessutom kan tilläggas att du vet inte vad hon tål för medicin. Skulle min kille göra likadant skulle han ta död på mig, efs jag inte tål medicinen...
Citera
2010-08-10, 19:35
Medlem
BesserWissers avatar
Klamydia kan tydligen ligga latent. Du kan ju alltid skylla på att det legat latent?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in