Flashback bygger pepparkakshus!
2022-03-27, 22:07
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snakewhite
Nja det är inte direkt svårt men onödigt krångligt och därav tråkigt att spela igenom. Med det sagt vill jag personligen påstå att det är väldigt få spel som lyckats göra roliga vattensegment.

Minns det också som tråkigt, de andra templen var inga problem. Håller med om vattensegmenten åtminstone i äldre spel, typ Turtles.

Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Jag hade inte så stora problem med det, men jag vart impad över hur välgjort det var. Till 3DS versionen har man förenklat det lite grann, så bland annat varje gång man ska höja/sänka vattennivån så finns en nu liten bild som illustrerar vattennivån.

Hade säkert gått om man gett det lite tid, men gick i gymnasiet då och det var mycket annat som lockade.
Citera
2022-03-27, 23:05
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Var verkligen vattentemplet så jäkligt som jag vill minnas det? Orkade inte med det utan lät en kompis som klarat det innan låna minneskortet och göra det åt mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Snakewhite
Nja det är inte direkt svårt men onödigt krångligt och därav tråkigt att spela igenom. Med det sagt vill jag personligen påstå att det är väldigt få spel som lyckats göra roliga vattensegment.
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Jag hade inte så stora problem med det, men jag vart impad över hur välgjort det var. Till 3DS versionen har man förenklat det lite grann, så bland annat varje gång man ska höja/sänka vattennivån så finns en nu liten bild som illustrerar vattennivån.
Jag fastnade i det där jävla vattentemplet när jag var runt 10 år. Minns inte om jag faktiskt klarade det.

Nu när man är äldre så är det inga problem. Men templet är för jävla tråkigt och repetitivt.

Håller med om att det är få spel som har roliga vattensegment.
Citera
2022-03-27, 23:12
Medlem
cerns avatar
Fattar inte hypen kring detta spelet?

Tycker spelet verkar skit tråkigt. Går man bara runt i massa grottor och spelar på en flöjt?
Citera
2022-03-27, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern

Tycker spelet verkar skit tråkigt. Går man bara runt i massa grottor och spelar på en flöjt?

Ja exakt, det är en flöjtsimulator...

Snyggt trollat
Citera
2022-04-15, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern

Nej! Detta spel är ett av de bästa spelen som gjordes till konsol under hela 90-talet! Finns så mycket att upptäcka, så mycket vapen, tillbehör, världar, utveckling etc etc! Ett riktigt mästerverk!
Citera
2022-11-15, 04:17
Bannlyst
Spelet är fortfarande ett fantastiskt spel utan dess like, för mig är spelet väldigt mycket mer bra än Majoras Mask som också är ett bra spel med endel utmanande temple.
Citera
2022-11-15, 04:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Nej! Detta spel är ett av de bästa spelen som gjordes till konsol under hela 90-talet! Finns så mycket att upptäcka, så mycket vapen, tillbehör, världar, utveckling etc etc! Ett riktigt mästerverk!
Och någonting annat man kan upptäcka i spelet är buggarna och genvägarna i spelet.
Citera
2023-07-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Och någonting annat man kan upptäcka i spelet är buggarna och genvägarna i spelet.

Jag vill inte minnas att det var så många buggar i det spelet, inte så många buggar överhuvudtaget i Super Nintendo konsolens spel vad jag minns iaf. Eller så har jag bara varit så kass på att se dessa eller att jag inte kommer ihåg...
Citera
2023-07-07, 22:35
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Jag vill inte minnas att det var så många buggar i det spelet, inte så många buggar överhuvudtaget i Super Nintendo konsolens spel vad jag minns iaf. Eller så har jag bara varit så kass på att se dessa eller att jag inte kommer ihåg...
kolla en speed run så får du se på glitchar och buggar.
Citera
2023-07-11, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars

Will do!
Citera
2023-07-11, 22:20
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars

Hade inte kollat på speedruns på flera år, det har ändrat lite igen, var väl typ 20-30minuter då, nu är det 3 minuter
Citera
2024-05-27, 23:39
Medlem
Man brukar kunna hitta det mesta på Youtube när det gäller TV-spel och knasigheter man kan hitta på i spel, i synnerhet det ofta ansedda bästa genom tiderna, men icke så en Hitchcock-inspirerad favoritsyssla i detta spel.

När man har Din's Fire så kan man bege sig till Lon Lon Ranch, vill minnas att det funkar både när man är stor och liten, och traska in på ranchen precis efter skymning eller precis före gryning, medan det finns någon nivå av dagsljus, och låta sig jagas av fåglarna(kallas tydligen Guay's) som då syns mycket tydligare på himlen, i ett försök att se hur många man kan få efter sig medan man springer ifrån dom i cirklar så ingen av dom tappar intresset för att jaga en, och sen smälla av en Din's Fire, varvid alla dödas, och det faller ner manna från skyn. Jag tror det finns en gräns i koden på hur många man kan få efter sig, men har för mig max brukade ligga runt 7-8st? Det är väl även olika storlekar på fåglarna om jag minns rätt.

Nån mer som har lekt med detta egenkomponerade spel inom spelet, för att uppleva skräcken från The Birds (1963)? Får inga träffar när jag söker på varken Youtube eller Google. Går att göra även utanför Lon Lon Ranch, men det är väl bara på ranchen man kan låsa tiden på dygnet?

Finns ju flera favoritställen i spelet där man kan bara sätta sig ner och mysa av atmosfären, uppe vid sjön på på natten, lyssna på gregoriansk körsång i kyrkan, kolla på små älvor i hembyn eller slöa till den dåsiga musiken i Kakariko Village, där man snabbt känner sig som en lågpresterande mexikanare som vill ta en siesta.

Även i öknen faktiskt, eller haunted wasteland, den där minifästningen i sten som man kan ta sig in i och söka skydd från stormen, den mysiga känslan där påminner väldigt mycket om brittiska krigsfilmen Nine Men (1943) där nio soldater söker skydd från en sandstorm i ett liknande minifort, tills fienden attackerar. Den fanns på Netflix förut, men nu när jag kollar ser det bannemej ut som att den ska läggas till i utbudet igen på Lördag! Väl sevärd för Haunted Wasteland-fans. Den ska jag se om, om den nu verkligen läggs till igen.

www.imdb.com/title/tt0036204
www.netflix.com/title/81409546
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in