2010-08-14, 03:02
Medlem
Det hr ganska ofta nu nr jag drar med 1 finger p touchpaden s markerar den texter..
Sen nr jag ska klicka p texten som r markerat utan ngon anledning s fastnar det, de gr inte.
Fr klicka HRT p touchpaden typ 5-6 gnger fr att den ska g ur att den ska "markera" texter

och direkt nr jag drar ett finger igen p skiten s brjar den markera allt.
Tar tag i musen klickar p musknapparna, men kan inte g ur ...texterna e bla markerade..

Fan va jobbigt ..vad r det som hnt med skiten?
Citera
2010-08-14, 06:26
Medlem
Persepones avatar
Ja vad kan ha hnt... Har du mjligen uppgraderat drivrutinerna fr touchpad nyligen?

Det kom en uppgradering i samband med slppet av Magic Trackpad fr ngra veckor sedan, den r buggig och gr precis som du beskriver med den inbyggda touchpaden.

Det brukar rcka att gra en hgerklick med tv fingra s slpper det direkt. Att trycka hrdare hjlper givetvis inte, inte heller en hammare eller att banka p datorn.
Citera
2010-08-14, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persepone
Ja vad kan ha hnt... Har du mjligen uppgraderat drivrutinerna fr touchpad nyligen?

Det kom en uppgradering i samband med slppet av Magic Trackpad fr ngra veckor sedan, den r buggig och gr precis som du beskriver med den inbyggda touchpaden.

Det brukar rcka att gra en hgerklick med tv fingra s slpper det direkt. Att trycka hrdare hjlper givetvis inte, inte heller en hammare eller att banka p datorn.

Sorry, va lite borta igr nr jag skrev.
ja, ja har uppdaterat touchpad drivrutinerna, men tror inte det r p.g.a det, fr de verka ha blivit s innan jag uppdatera ocks, eller s r det som du sger... Buggig va den iallafall.

Kan man inte ta bort snt? Att den inte ska markera text bara fr att man drar med 1 finger?
Helt ondigt ..helt pltsligt markerar den allt p Googles hemsida man kommer inte loss.
Citera
2010-08-14, 14:34
Medlem
korps avatar
Jag har lst en del om dessa problem vid den sensaste uppdateringen, ngon som hrt ngot frn Apple om detta, kommer det ngon lsning? Jag har avvaktat med att uppdatera pgrund av dessa problem som mng tydligen ftt.
Citera
2011-02-22, 14:35
Medlem
hejdamans avatar
Vad ska jag gra om den inte funkar verhuvudtaget. Min vn har en "ny" macbook som musen bara har slutat att fungera. Vad r det som har hnt tror ni?
Det kan vara att bluetooth-musen som saknas. Ska man koppla bort den funktionen p nt stt? hur isf?
Citera
2011-02-22, 17:34
Medlem
Kolla s att ditt batteri inte har brjat svlla. Det gjorde mitt och tryckte p touchpaden underifrn vilket fick den att brja knasa sig som din gr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in