Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-08-14, 14:02
Medlem
Windforces avatar
"Kärnkraften i Sverige ska avvecklas snabbt med början omedelbart"

http://www.mp.se/templates/mct_177.aspx?number=176621

Jag undrar om det finns någon som röstar, tänker rösta, på MP i höst? Om så är fallet så undrar jag vad ni tänker med avskaffandet av kärnkraft? Det finns inget konkret svar på detta utan det ända ni säger är att ni ska skaffa på förnyelsebar energi. Som alla vet så finns det inga bra lösningar på förnyelsebar energi idag. Visst finns vatten, sol och vindkraft, dock är dessa inte så pass utvecklade att man kan försörja Sverige på endast detta.

Jag vill ha ett konkret svar på vad är det som ska ersätta kärnkraft?

Min gissning är att det inte komma hinna komma något lösning och då har MP redan lagt ner kärnkraften, då blir lösningen olja och kol inköpt från Tyskland och Ryssland vilket enligt mig är en värdelös lösning?
Citera
2010-08-14, 14:05
Medlem
Denoms avatar
MP tänker inte långsiktigt överhuvudtaget, kolla igenom deras partiprogram så ser du det.
Citera
2010-08-14, 14:07
Medlem
Windforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
MP tänker inte långsiktigt överhuvudtaget, kolla igenom deras partiprogram så ser du det.

Nej jag är medveten om det, men känns det inte konstigt att MP, som är sveriges miljöparti inte har svar på detta?
Citera
2010-08-14, 14:08
Medlem
L.A.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windforce
"Kärnkraften i Sverige ska avvecklas snabbt med början omedelbart"

http://www.mp.se/templates/mct_177.aspx?number=176621

Jag undrar om det finns någon som röstar, tänker rösta, på MP i höst? Om så är fallet så undrar jag vad ni tänker med avskaffandet av kärnkraft? Det finns inget konkret svar på detta utan det ända ni säger är att ni ska skaffa på förnyelsebar energi. Som alla vet så finns det inga bra lösningar på förnyelsebar energi idag. Visst finns vatten, sol och vindkraft, dock är dessa inte så pass utvecklade att man kan försörja Sverige på endast detta.

Jag vill ha ett konkret svar på vad är det som ska ersätta kärnkraft?

Min gissning är att det inte komma hinna komma något lösning och då har MP redan lagt ner kärnkraften, då blir lösningen olja och kol inköpt från Tyskland och Ryssland vilket enligt mig är en värdelös lösning?
Precis så kommer det gå om de rödgröna vinner valet. Men då kommer Mp skylla på Alliansen...
Citera
2010-08-14, 14:11
Bannlyst
Citat:
En värdelös lösning som kommer att skyllas på Fredrik Reinfeldt. MP Tänker endast ett steg framåt, inte två. Om de ens tänker.
Citera
2010-08-14, 14:12
Medlem
Windforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyear
En värdelös lösning som kommer att skyllas på Fredrik Reinfeldt. MP Tänker endast ett steg framåt, inte två. Om de ens tänker.

Jag vet. Jag har mailat MP om denna fråga, men blir hela tiden vidareskickad. Alltså är det ingen som har svar på denna enkla fråga? Det är skrämmande enligt mig.

Jag har nu kommit till något expert inom området, men han vägrar svara på mina frågor....
Citera
2010-08-14, 14:12
Medlem
L.A.s avatar
Citat:
Nej jag är medveten om det, men känns det inte konstigt att MP, som är sveriges miljöparti inte har svar på energi frågor?
Att Mp är Sveriges miljöparti är en myt. Mp är snarare Sveriges nya socialdemokrater, men med ett myket mer tilltalande sätt att föra fram budskapet kombinerat med ekofascism. Ingen som är insatt i miljöfrågor, energifrågor osv röstar på Miljöpartiet, utan det är snarare tjejer under 30 som tror att de kan rädda världen genom att cykla till jobbet, använda lågenergilampor och dricka ekologisk mjölk.
Citera
2010-08-14, 14:14
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Nej jag är medveten om det, men känns det inte konstigt att MP, som är sveriges miljöparti inte har svar på detta?
De kör på med sin plan att vi ska ha vindkraft som genererar all Sveriges el och hela det köret, dock verkar de skita i att det inte kommer hända utan att vi blir tvungna att importera el genererad av kol.
Citera
2010-08-14, 14:14
Medlem
Windforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.
Att Mp är Sveriges miljöparti är en myt. Mp är snarare Sveriges nya socialdemokrater, men med ett myket mer tilltalande sätt att föra fram budskapet kombinerat med ekofascism. Ingen som är insatt i miljöfrågor, energifrågor osv röstar på Miljöpartiet, utan det är snarare tjejer under 30 som tror att de kan rädda världen genom att cykla till jobbet, använda lågenergilampor och dricka ekologisk mjölk.

Haha det sjuka är att du har helt rätt, pratade med forskare inom fusion han sa att rösta på MP vore det dummaste man kan göra...

Men nu vill jag ha svar av någon som röstar på MP!
Citera
2010-08-14, 14:17
Medlem
Windforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
De kör på med sin plan att vi ska ha vindkraft som genererar all Sveriges el och hela det köret, dock verkar de skita i att det inte kommer hända utan att vi blir tvungna att importera el genererad av kol.

Det är allmänt att det är omöjligt att endast ha vindkraft. Tror det är Tyskland som har så mycket som är möjligt, det är någon procent av den totala energin pga att vindkraft är svårt och regelera. Men det är som du säger, vi kommer få importera el via kol eller olja.. GG MP!
Citera
2010-08-14, 14:18
Medlem
RedXs avatar
Det är stor humor att ett parti som kallar sig "Miljöpartiet" för en sämre energipolitik (ur såväl miljö- som effektivitetssynpunkt) än alternativet de kritiserar.

Fast det är, trots humorn, lätt att hålla sig för skratt när man ser att en tiondel av befolkningen tycker att det här är det bästa alternativet svensk politik har att erbjuda.
Citera
2010-08-14, 14:21
Medlem
Trumpeters avatar
Det intressanta är att MP samtidigt som de vill avveckla kärnkraften. Gärna redan imorgon är att de samtidigt vill bryta oljeberoendet. Också det helst redan imorgon.

Ska vi på sikt ersätta fossilbränsledrivna bilar så kommer det krävas en rätt ordentligt utbyggnad av kärnkraften. Miljöpartiets politik hänger inte ihop.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in