2010-08-14, 19:51
Medlem
Hejhej!

Jag har haft min iPhone i snart ett år och har tidigare synkat den med en PC. PCn kraschade och dog utan förvarning för nån månad sen. Jag har köpt ett album via iTunes i telefonen och ett antal appar. Jag köpte en MacBook Pro tidigare i veckan och vill nu kunna koppla iPhonen till den utan att bli av med vare sig den köpta musiken eller apparna. Gratisapparna och den nedladdade musiken bryr jag mig inte om, men det vore surt att behöva köpa om bara för att synkroniseringen rensar telefonen. Finns det någon bra lösning på mitt problem?

Tack på förhand.

Edit: Bilder och kontakter vore också bra om man kunde spara!
Senast redigerad av C0lle 2010-08-14 kl. 19:53.
Citera
2010-08-14, 20:13
Medlem
Det ska ju gå att ställa in så du manuellt får föra över musik och andra saker. Det är det ända du kan göra om du inte vill att telefonen ska rensas.

Detta ställer du in i iTunes, problemet är om mobilen rensas direkt när du kopplar in den.
Kan tyvärr inte hjälpa dig mer då jag inte har iTunes på denna datorn; men det ska gå i alla fall.
Citera
2010-08-14, 20:13
Medlem
iLikeTurtless avatar
Jag har en iPod Touch som jag inte använder längre men hade samma problem som dig med att föra över de köpta låtarna från iPhonen till Macen. Jag tror att man kan högerklicka på iPhonen i iTunes och sedan välja "Överför inköp" eller liknande.

Det finns ett program som heter "iRip" som låter dig föra över musik från iPhone till iTunes. Kommer inte ihåg om det funkar med bilder/kontakter men jag använde det på min iPod Touch och det fungerade utmärkt!

LÄNK: http://thelittleappfactory.com/irip/
Senast redigerad av iLikeTurtles 2010-08-14 kl. 20:16. Anledning: Stavfel och annat skit :D
Citera
2010-08-14, 20:30
Medlem
Tack, det löste problemet med låtarna. "Överför inköp" löste biffen! Apparna går att ladda ner igen från appstore igen gratis. Då kvarstår bara bilderna och kontakterna! Gör jag det i iPhoto och nåt annat program? Har aldrig suttit vid en Mac tidigare, så allt är väldigt nytt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in