2010-08-15, 17:52
Medlem
Hej alla flashbackare.

Tänkte ge er en liten presentation av själv.
Är en 19 årig tjej som har blivit less på att känna sig fet, ful, tung, klumpig
Får skylla lite på min sambo, som ja fick mig att flytta hemifrån (läs:viftade med en fritös och godispåse ). Efter två år så kan jag nu se hur fruktansvärt ohälsosam jag är och hur dåligt jag faktiskt mår.
Men nu ska det bli ändring,
Mina hemska "stats" är:

Längd: 175 cm
Startvikt: 94 kg
Nuvarande vikt: 92,2 kg
Målvikt: 75 kg (muskler och sexy ass)

Har börjat så smått och tränar på gym 4-5 grr i veckan och håller mig till ca 1500 kcal per dag.
Har funkat rätt bra än så länge, på tisdag har jag hållit på en vecka med nya kosten, hade gått ner 2,6 kg igår men av någon anledning hade jag gått upp 0,8 kg i morse.
Därför blev det lite depp idag vilket fick mig att inse att det vore bra med pepp, tips och råd under den här tiden.

Kommer försöka vara här inne varje dag och rapportera lite angående mat, träning och känslor och svara på eventuella frågor

Så sådana dagar som idag tar jag tacksamt emot peppningar, och jag läser såklart igenom miqqqa träningsjournal (woohoo vilken tjej ) för att känna lite extra motivation.
Citera
2010-08-15, 17:56
Medlem
Dreass avatar
Bra att du läser Miqqqas journal, motivation i mängder.

Att du går upp ibland är inte konstigt, vätskenivåerna i kroppen kan skilja bra mycket ifrån dag till dag. Även det man har i magen varierar ju.

Ligg på underskott, tillåt dig själv att kanske fuska någon gång då och då för att inte tappa motivationen. Ta bilder nu, ifall du inte trivs med det nu så vänta tills senare med att lägga upp dom

edit: Välkommen!
Citera
2010-08-15, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Bra att du läser Miqqqas journal, motivation i mängder.

Att du går upp ibland är inte konstigt, vätskenivåerna i kroppen kan skilja bra mycket ifrån dag till dag. Även det man har i magen varierar ju.

Ligg på underskott, tillåt dig själv att kanske fuska någon gång då och då för att inte tappa motivationen. Ta bilder nu, ifall du inte trivs med det nu så vänta tills senare med att lägga upp dom

edit: Välkommen!

ja man blir riktigt peppad av henne

Nä jag vet ju de men man blir lite beroende av att väga sig, vilket är lite illa.

Precis som jag har tänkt bara det att jag ska avstå godis/sötsaker/läsk i en månad för att bli av med lite sötsug, annars vet jag att jag kommer falla tillbaka i gamla vanor *pladask*
Bilder nu vill jag inte ens tänka på, urscha mig.
Hehe men finns om jag skulle vilja vid senare tillfälle från farmor och farfars kamera när dom var ner och hälsa på oss nu på semester.

Tackar tackar!
Citera
2010-08-15, 18:04
Medlem
Geasss avatar
En rekommendation är att du mäter kroppen, överallt.
Sen 1 gång i veckan mäter du igen, och loggar. Detta kommer garanterat att säga mer än att bara stirra på vågen.
Citera
2010-08-15, 18:10
Medlem
miqqqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flizz
ja man blir riktigt peppad av henne

Nä jag vet ju de men man blir lite beroende av att väga sig, vilket är lite illa.

Precis som jag har tänkt bara det att jag ska avstå godis/sötsaker/läsk i en månad för att bli av med lite sötsug, annars vet jag att jag kommer falla tillbaka i gamla vanor *pladask*
Bilder nu vill jag inte ens tänka på, urscha mig.
Hehe men finns om jag skulle vilja vid senare tillfälle från farmor och farfars kamera när dom var ner och hälsa på oss nu på semester.

Tackar tackar!
Kul att höra

Ett tips är att du tar bilder nu, det är kul att ha och jämföra med senare även om du inte gillar att se på dem...

Lycka till
Citera
2010-08-15, 18:14
Medlem
KloBengans avatar
Välkommen!

Du är ju rätt lång för att vara tjej, så jag tror inte att det ser så hemskt ut som du tycker. Men det ska bli kul att se din förvandling, och ska kika in här regelbundet!

Håller även med de andra om att du ska ta mått och bilder frekvent, hemskt nu, men blir mycket roligare sen när du nått ditt mål. Kommer även fungera bra som morot när du känner att motivationen sviktar.

Lycka till!
Citera
2010-08-15, 18:21
Medlem
Låter som en bra idé med mätning, frågan är bara vilka ställen ska jag mäta?
Hyfsat lång är jag men jag har ett jävligt big ass, haha tror det mesta av fettet har satt sig kring rumpa och lår

Ska se om jag kan hitta någon kamera i detta hushåll, men eventuella bilder håller jag för mig själv ett tag till

tack för alla lyckönskningar och jag ska banne mig inte göra er besvikna.
Citera
2010-08-15, 18:24
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flizz
Låter som en bra idé med mätning, frågan är bara vilka ställen ska jag mäta?
Hyfsat lång är jag men jag har ett jävligt big ass, haha tror det mesta av fettet har satt sig kring rumpa och lår

Ska se om jag kan hitta någon kamera i detta hushåll, men eventuella bilder håller jag för mig själv ett tag till

tack för alla lyckönskningar och jag ska banne mig inte göra er besvikna.
Tips på mätställen:

Stussen
Armarna
Låren
Midjan
Citera
2010-08-15, 18:27
Medlem
miqqqas avatar
Citat:
Tips på mätställen:

Stussen
Armarna
Låren
Midjan
+
Bröst
Och eventuella "problemområde" du har som du vill få märka skillnad på.

Vad tränar du på gymmet förresten?
Citera
2010-08-15, 18:30
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miqqqa
+
Bröst
Och eventuella "problemområde" du har som du vill få märka skillnad på.

Ah, visste att jag glömt något, bröst var det
Citera
2010-08-15, 18:38
Medlem
Citat:
Ah, visste att jag glömt något, bröst var det

Hur kan man glömma BRÖST

här kommer i alla fall mätningarna jag har gjort:
Lår (ett stycke): 73 cm
Ass: 114 cm
Mage tjockast: 104,5 cm
Mage smalast: 84 cm
Under brösten: 85 cm
På brösten (utan BH): 106 cm
Armar: 35,5 cm
Citera
2010-08-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miqqqa
+

hmm, väldigt olika från gång till gång beror lite på dagsform (träningsvärk).
Värmer upp 15 min på löpbandet,
sedan styrke, armar eller ben i maskinerna än så länge ska våga mig på dom fri vikterna senare.
kör sedan ca 15 min på crosstrainer och avslutar med att cykla ner allt från 20 min- 120 min beroende på hur lång tid sambon tar i duschen.

Men som sagt ser väldigt olika ut än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in