2010-08-15, 20:59
Medlem
Hej,

För nån månad sen installerade jag en uppdatering till iTunes och därmed uppdaterades även USB-drivrutinerna till min iPod (tror jag, jag vet att de har gjort liknande för iPhone tidigare). De nya drivisarna gör att det inte längre går att använda kablar som inte är gjorda av Apple själva. Jag har bara tredjepartskabel, då hunden käkade upp originalkabeln.

Någon som vet en lösning på detta? Finns det gamla drivrutiner att ladda ner och fortfarande använda en ny version av iTunes? Eller måste man avinstallera iTunes och installera en gammal version, och om detta fungerar - måste man på något sätt avinstallera de nya drivrutinerna för att kunna använda de gamla igen?

Edit:
Jag kan tillägga att jag använder Windows XP.

//Foooo
Senast redigerad av Foooo 2010-08-15 kl. 21:02.
2010-08-15, 21:04
Medlem
Naits avatar
Sök bara på itunes 6 eller något för att se om det finns en gammal verision ute. Och när itunes frågar om uppdatering nästa gång så tacka nej.
2010-08-15, 22:52
Medlem
TigTags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foooo
Hej,

För nån månad sen installerade jag en uppdatering till iTunes och därmed uppdaterades även USB-drivrutinerna till min iPod (tror jag, jag vet att de har gjort liknande för iPhone tidigare). De nya drivisarna gör att det inte längre går att använda kablar som inte är gjorda av Apple själva. Jag har bara tredjepartskabel, då hunden käkade upp originalkabeln.

//Foooo

Det där gjorde min dag!!
2010-08-15, 23:50
Medlem
qrizzes avatar
Ska kunna gå och återställa ipod mjukvaran till en tidigare via ett program som heter PwnageTool. dock har jag för mig det enbart fungerar till mac.

Dock så nämner du att du har Windows XP och postar i Mac OS tråden.
Annars kanske använda sökfunktionen ipod / iTunes support tråden
2010-08-16, 06:28
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foooo
Hej,

Någon som vet en lösning på detta? Finns det gamla drivrutiner att ladda ner och fortfarande använda en ny version av iTunes? Eller måste man avinstallera iTunes och installera en gammal version, och om detta fungerar - måste man på något sätt avinstallera de nya drivrutinerna för att kunna använda de gamla igen?

Edit:
Jag kan tillägga att jag använder Windows XP.

//Foooo

Det finns bättre trådar för detta, tex https://www.flashback.org/t264225

Bara för att man har en pryl som Apple tillverkar så måste inte allt postas här i Mac-avdelningen. I synnerhet om du kör en Apple-produkt på en Windows-maskin.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in