Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-17, 14:44
  #1
Medlem
Gokusais avatar
Javisst är alla olika och visst finns det sköningar och icke mindre sköna sköningar i alla länder, men man kan faktiskt fortfarande generalisera en aning. Och det råder heller ingen tvekan om att det finns skillnader. Ta mitt besök i Turkiet (utanför turistområdet) som exempel, fy fan vad sura, bittra och otrevliga människor överallt. Till och med butiksbiträdena fnös åt mig när jag gick in i deras butiker. Snea arga mördarblickar var jag än gick. En gång fick jag till och med en äppelskrutt kastad på ryggen när jag traskade förbi på gatan.

Och jämför det med japan - landet där du blir bjuden på taxi på 500 kr av en främling, enbart för att han personligen av ren godvilja vill se till att du kommer fram till den plats du letar efter (självupplevt). Säg vad man vill om landet, men att japanerna är ett av de trevligaste och mest hjälpsamma folkslagen råder det inga tvivel om. Men skit i det nu, nu pratar vi otrevligt folk! Vad har ni för några personliga erfarenheter och tankar?

I vilket land skulle ni vilja påstå man hittar det absolut suraste och mest otrevliga folket?
__________________
Senast redigerad av Gokusai 2010-08-17 kl. 15:17.
Citera
2010-08-17, 14:45
  #2
Medlem
lendrygghs avatar
Nu har jag verkligen inga faktabelägg för det här påståendet, men jag har hört Belgien
ska ha de otrevligaste invånarna.
Citera
2010-08-17, 14:49
  #3
Medlem
ShallowInfidels avatar

Är inte japaner rätt så nationalistiska?:O Tror inte jag som latino skulle ha så roligt där. ;O
Citera
2010-08-17, 14:50
  #4
Medlem
LikeAGloves avatar
Ständigt denna glorifiering om Japan
Citera
2010-08-17, 14:54
  #5
Medlem
Gorillabass avatar
Sverige och flashback. Har inte stött på så många vilsna själar som kan kalla den ene och andra för idiot, pucks, nolla, loser, hora osv osv... Så ja Sverige!!
Citera
2010-08-17, 14:54
  #6
Medlem
Gokusais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Ständigt denna glorifiering om Japan

Du kan säga vad du vill om japan (men gör det i andra trådar), men att japaner är ett otroligt schysst folk kommer du inte ifrån. Du kan fråga vem som helst som besökt landet. Men nu ska vi inte gå OT för nu handlar det om otrevligt folk! Keep going!
__________________
Senast redigerad av Gokusai 2010-08-17 kl. 15:16.
Citera
2010-08-17, 14:59
  #7
Avstängd
Pungskydds avatar
Jag såg en mätning som Illustrerad Vetenskap gjort angående detta, vänligaste folket ska finnas i Rio de Janeiro, och har för mig att européer generellt sett ska vara rätt bittra av sig. Sverige låg pyrt till i mätningen, vill jag minnas.
Citera
2010-08-17, 15:00
  #8
Medlem
Cregers avatar
Om de är jävligt trevliga, men stoppar rohypnol i något man dricker och våldtar en sedan när man är drogad; räknas de fortfarande som trevliga då? eller blir det en gråzon iom att de är svin fast de är trevliga?
Citera
2010-08-17, 15:02
  #9
Avstängd
fläskbaks avatar
Dom otrevligaste personerna bor i Israel dom hatar allt inklusive andra sorters judar än dig själv.
Citera
2010-08-17, 15:06
  #10
Medlem
Israeler måste vara de resenärer som har sämst rykte om sig när de rör sig ute i världen. Rötägg.
Men det blev ju lite omvänt... vet inte om de är trevliga när de är hemma i Israel (förutom det uppenbara att de mördar, intar andra människors land och bryter mot mänskliga rättigheter enligt FN:P)
Citera
2010-08-17, 15:12
  #11
Medlem
Gokusais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fläskbak
Dom otrevligaste personerna bor i Israel dom hatar allt inklusive andra sorters judar än dig själv.

Har du själv varit där? Hur blir turister behandlade där mer i detalj?
Citera
2010-08-17, 15:14
  #12
Medlem
goE-s avatar
Det är smått komiskt TS att du för cirka 24 timmar sedan yttrade "Att jag startar många ämnen har inte att göra med uppmärksamhet, jag undrar helt enkelt många saker. Men jag ska chilla nu då, okej! Hädanefter ska ni inte behöva se fler trådstarter av mig, peace out!" och sedan dess hunnit starta sex (6) nya trådar! (Källa)

Men för att besvara din fråga: Egypter. Vidrigaste människorna jag någonsin stött på. Var nere och dök i en vecka och de seglade rakt upp på min lista över vidriga nationaliteter - långt före såväl nyrika ryssar som högljudda israeler. Av följande anledningar
  • Påflugenhet - Även om man gick på en helt tom gata utan någon butik i sikte kunde det komma egypter springandes (!!!) fram till en för att sälja något. Han har dock aldrig någonting med sig utan förväntar sig att jag skall jogga en halvmil med honom till en butik jag inte ser som innehåller saker jag inte har en aning om vad det är men som jag garanterat inte vill ha.
  • Konversationsförmåga - Första frågan är alltid "Where you from?" likt i Thailand. Men till skillnad från Thailand kan de inga lustiga fraser på svenska eller namedroppa Volvo och Abba. Nej nej, de ställer bara frågan utan att på något sätt följa upp den. Ställde jag den artiga motfrågan "Where are you from?" blev de stötta och ansåg att jag nosade i saker jag inte hade med att göra. Svarade jag lite skämtsamt "Sharm El Sheikh" blev de purkna som få då jag uppenbarligen ljög.
  • Aggressivitet - Tackar du artigt nej till en försäljare i Thailand backar han leendes. Gör du detsamma i Egypten blir han förolämpad, beter sig hotfullt, skriker åt dig och följer efter dig. Förberedde mig för slagsmål ett flertal gånger endast på grund av att jag sagt "Thanks, but no thanks" till gatuförsäljare.
Egypter är det absolut vidrigaste folket jag stött på. Sen att de utöver det förstör sina naturtillgångar, misshandlar korallrev och vrak och därmed på sikt förstör sitt eget levebröd är bara tragiskt.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1271625

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback