Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-11, 19:48
  #1
Medlem
Jag citerar Supermarine här:
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
Därtill finns väldigt komprometterande bevis på insidertradeing mot de inblandande flygbolagen bara några dagar innan elfte september, där man alltså har spekulerat på att aktierkurserna för endast de aktuella flygbolagen skulle rasa i värde. Samt att 95 % av dessa transaktioner utfördes av en och samma person. Man skall också hålla i huvudet att handel med de aktuella flygbolagen hade varit relativt låg under hela 2001 för att i en tydlig och klar explosiv utveckling som var 25 gånger högre än normalt, gick att tydligt se i statistiken för den 6:e sept 2001, alltså bara 5 dagar innan attentaten inträffade, vilket inte kunde förklaras med annat än att personen som spekulerade i både dessa bolag, utan att ha spekulerat i något annat, visste så mycket om en förestående konspiration att personen t o m visste vilka flygbolag som skulle drabbas.

http://www.youtube.com/watch?v=z7W6J...eature=related

Är det helt påhittat det här eller stämmer det?
Citera
2010-08-11, 22:17
  #2
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterstorm
Jag citerar Supermarine här:


Är det helt påhittat det här eller stämmer det?

Vem var personen och vilka är källorna. Och du får ursäkta, jag har debatterat frågan så länge och blivit hänvisad till så många dåliga, irrelevanta eller spekulativa Youtubevideos att jag först vill se lite egen argumentation innan jag offrar tid att sitta och i realtid titta på tv för att kunna diskutera.
Citera
2010-08-12, 02:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Vem var personen och vilka är källorna. Och du får ursäkta, jag har debatterat frågan så länge och blivit hänvisad till så många dåliga, irrelevanta eller spekulativa Youtubevideos att jag först vill se lite egen argumentation innan jag offrar tid att sitta och i realtid titta på tv för att kunna diskutera.
Jag har tyvärr ingen aning om vem personen är eller var filmen kommer ifrån. Jag argumenterar inte heller, jag frågar frågor för att få svar, har förstått det som att du är insatt i detta ämne.

Men det har ju dryftats i snart 10 år så det är väl klart att det blir tröttsamt
Citera
2010-08-12, 06:23
  #4
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterstorm
Jag har tyvärr ingen aning om vem personen är eller var filmen kommer ifrån. Jag argumenterar inte heller, jag frågar frågor för att få svar, har förstått det som att du är insatt i detta ämne.

Men det har ju dryftats i snart 10 år så det är väl klart att det blir tröttsamt


Dåså, då svarar jag att det gjordes omfattande analys av PUT-handel precis innan 911, utan spår efter oegentligheter. Tidiga spekulationer, framförallt i pressen, misstänkte att OBL inte bara utförde attackerna, utan genom insider-handel också försökte tjäna pengar på dem.

En omfattande genomgång gjordes i facktidningen Journal of Business, du kan läsa texten här i pdf-form, eller googla "PUT" "911" och "Allen M Poteshman".

Poteshman skriver tex:

Citat:
One event that casts doubt on the evidence is the crash of an American Airlines plane in New York City on November 12. According to the OCC Web site, three trading days before, on November 7, the put-call ratio for options on AMR stock was 7.74. On the basis of the statements made about the links between option market activity and terrorism shortly after September 11, it would have been tempting to infer from this put-call ratio that terrorism probably was the cause of the November 12 crash. Subsequently, however, terrorism was all but ruled out.

Det han pekar på är det klassiska felslutet "Texas Sharpshooter Fallacy"

Och tycker du det känns trovärdigt att 911 skulle vara ett inside-job och att de delar inom administrationen som genomförde det inte skulle ha kunnat låta bli att försöka inside-handla också? Verkar inte det lite vårdslöst, eller rentav klantigt?
__________________
Senast redigerad av SLOB 2010-08-12 kl. 06:35.
Citera
2010-08-12, 09:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winterstorm

Vad tror ni om aktiehandeln som var 25 gånger högre än normalt då? Slump?

Var ser du hur aktiehandeln såg ut?
Citera
2010-08-12, 16:18
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winterstorm
9 sidor senare och INGEN har kommenterat detta?
Detta är enligt mig det intressantaste och bäst skrivna inlägget i hela tråden.

Jag är ingen byggnadsingenjör så jag ger mig inte in i argumentationen och "vet" saker, däremot är jag nyfiken och tycker det är intressant att läsa välskrivna inlägg vare sig de är för eller emot denna konspiration.

Det vore bättre för alla om ni kunde hålla diskussionen på en lite högre nivå, pajkastning hör inte hemma i den här delen av forumet tycker jag.

Så... någon som tänker motargumentera mot det citerade inlägget? Vore intressant.

Inlägget må vara "välskrivet", men dess stora svaghet är ju att det inte innehåller något nytt.
I stället är det ju en sammanställning av välkända påståenden, med grumliga källor, obefintlig källkritik, logiska vurpor etc. på känt manér.
Och alltsammans är ju redan genomtuggat rejält, både på FB och på andra fora.

Men, det dyker ju regelbundet upp nya "aktörer" här i konspirationstrådarna och vill "pröva sin vingar".
I.o.f.s. förståeligt, men lika förståelig är den tystnad som dom möter...
Det känns ganska färdigt nu...

/T
Citera
2010-08-12, 23:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Var ser du hur aktiehandeln såg ut?

Här kan man läsa lite och se diagram och så:

http://911research.wtc7.net/sept11/stockputs.html

911research brukar vara ganska pålitlig
Citera
2010-08-12, 23:40
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Här kan man läsa lite och se diagram och så:

http://911research.wtc7.net/sept11/stockputs.html

911research brukar vara ganska pålitlig

Tack. Nu hann jag bara läsa ett par av källorna på den sidan men två saker dök upp som jag vill fråga om:

1) Man kan läsa att CIA bad engelska myndigheter om hjälp för att hitta några av de som låg bakom vissa av de "underliga" affärerna. Varför skulle CIA, som enligt många är inblandade i attackerna, vilja hitta sig själva? Och då be ANDRA att leta. Skulle det inte vara vettigare att då själva leta och på så sätt smidigt kunna säga "Vi hittade inget!"

2) Vad säger att inte högt uppsatta terrorister eller terroristsympatisörer ligger bakom handeln? Dvs, de visste att Usama skulle röjja så de passade på att tjäna lite cash på det.
Citera
2010-08-13, 03:21
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Tack. Nu hann jag bara läsa ett par av källorna på den sidan men två saker dök upp som jag vill fråga om:

1) Man kan läsa att CIA bad engelska myndigheter om hjälp för att hitta några av de som låg bakom vissa av de "underliga" affärerna. Varför skulle CIA, som enligt många är inblandade i attackerna, vilja hitta sig själva? Och då be ANDRA att leta. Skulle det inte vara vettigare att då själva leta och på så sätt smidigt kunna säga "Vi hittade inget!"

2) Vad säger att inte högt uppsatta terrorister eller terroristsympatisörer ligger bakom handeln? Dvs, de visste att Usama skulle röjja så de passade på att tjäna lite cash på det.

1. Varför skulle CIA vara inblandat i dessa affärer, bara för att de nu möjligtvis var inblandade i arrangerandet av attackerna? Vilka myndigheter bad de om hjälp?

2. Jo det skulle jag gärna se undersökas och man kan undra varför det inte rapporterats mer i media.
Citera
2010-08-13, 09:22
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
1. Varför skulle CIA vara inblandat i dessa affärer, bara för att de nu möjligtvis var inblandade i arrangerandet av attackerna? Vilka myndigheter bad de om hjälp?

2. Jo det skulle jag gärna se undersökas och man kan undra varför det inte rapporterats mer i media.

1) jag menar bara att om det var ett 'inside job' så verkar det underligt att de som utfört attacken bad utomstående om hjälp för att hitta dem bakom handeln. Även om de som utfört handeln inte var direkt inblandade i attackerna antyder ju det faktum att så många tar upp den ovanliga handeln som ett tecken på att dessa handlare trots allt hade inside information om vad som skulle ske och den måste ju rimligtvis komma från någonstans.

Citat:
THE CIA has asked the City regulators in London to investigate suspicious sales of millions of shares before last Tuesday's attacks in America in the belief that the paper trail will lead to the terrorists.
http://911research.wtc7.net/cache/se...ertrading.html
Citera
2010-08-13, 15:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
1) jag menar bara att om det var ett 'inside job' så verkar det underligt att de som utfört attacken bad utomstående om hjälp för att hitta dem bakom handeln. Även om de som utfört handeln inte var direkt inblandade i attackerna antyder ju det faktum att så många tar upp den ovanliga handeln som ett tecken på att dessa handlare trots allt hade inside information om vad som skulle ske och den måste ju rimligtvis komma från någonstans.

http://911research.wtc7.net/cache/se...ertrading.html

Intressant, undrar vad som hände sen. Sen kan man ju inte vara så naiv att tro att hela CIA skulle vara inblandat, eller hela FBI osv. Det är förstås en mindre grupp det rör sig om.
Citera
2010-08-13, 16:24
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Intressant, undrar vad som hände sen. Sen kan man ju inte vara så naiv att tro att hela CIA skulle vara inblandat, eller hela FBI osv. Det är förstås en mindre grupp det rör sig om.

Beror nog på vem man frågar. Jag är av åsikten att OM det var några på insidan som var med på det hela så handlade det enbart om ekonomiskt stöd.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback