Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-20, 02:02
  #1
Medlem
Nån som spelat detta?

Jag hade ett men det verkar inte finnas i butik idag men ska försöka få tag på ett begagnat framvöer då mitt är lite utspritt för tillfälligt....man har ju iallafall lite reservdelar om man säger så.

Var ett trevligt spel, skulle vara ett perfekt tidsfördriv om man vill ha lite kul om kvällarna med bekanta.


Har även provspelat via datorn och tror jag spelade via internet, både mot dator men även mot en annan spelare, måste skaffa detta igen.
Citera
2010-08-20, 02:03
  #2
Medlem
Zolthies avatar
Tjuv och polis är roligare.
Citera
2010-08-20, 02:05
  #3
Medlem
Bugslife.s avatar
Du skojar?

Klart som fan alla har spelat Monopol.

Här kan du köpa:

http://www.spelexperten.com/sallskap...FRaQzAod81ACuw
Citera
2010-08-20, 02:09
  #4
Medlem
Kan finnas nytt det jag syftar på men jag satsar nog hellre på Tradera eller liknande då kan man vara säker på att det är rätt modell.
Citera
2010-08-20, 02:10
  #5
Medlem
Bugslife.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastuper
Kan finnas nytt det jag syftar på men jag satsar nog hellre på Tradera eller liknande då kan man vara säker på att det är rätt modell.

Om du kollar på sidan finns det orginal modellen. Dock verkar det inte finnas nått på lager nu. Ring och prata med dem
Citera
2010-08-20, 02:11
  #6
Medlem
tror ja såg den klassiska där, lådan var inte särskilt klassisk av sig men man kan ju ringa o ta ett snack.
Citera
2010-08-20, 02:12
  #7
Medlem
rixard86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastuper
Kan finnas nytt det jag syftar på men jag satsar nog hellre på Tradera eller liknande då kan man vara säker på att det är rätt modell.

Annars är detta monopolet mycket bättre:
http://spelifocus.se/product.asp?product=38720
Citera
2010-08-20, 02:14
  #8
Medlem
http://www.tradera.com/MONOPOL--aukt...1804_116824126

Tradera har flera stycken.....

Har dock testat ett av de nyaste men var inte alls kul att göra affärer med "moderna" summor pengar, nog är det roligare med att starta med 30.000 än om man ska vara på miljonnivån?

Men däremot kan det vara bra för skallen och prova olika sorters spel, man får tänka en hel del.....
Citera
2010-08-20, 02:29
  #9
Medlem
sn1gels avatar
Monopol är ett sådant spel där alla som spelar det har egna regler och jag har därför aldrig upplevt en riktigt bra omgång monopol : (
Citera
2010-08-21, 18:25
  #10
Medlem
Man får väl gå efter spelreglerna i boken då, kanske säkrast så, sen dra ihop ett gäng som spelar en gång i veckan och äter nått gott.
Citera
2010-08-21, 18:57
  #11
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastuper
Man får väl gå efter spelreglerna i boken då, kanske säkrast så, sen dra ihop ett gäng som spelar en gång i veckan och äter nått gott.

Monopol är sjukt tråkigt, lycka till att hitta en grupp som är villig att spela det så ofta...
Citera
2010-08-25, 11:48
  #12
Medlem
Kahlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sn1gel
Monopol är ett sådant spel där alla som spelar det har egna regler och jag har därför aldrig upplevt en riktigt bra omgång monopol : (

För inte så länge sedan när jag och ett par vänner skulle spela monopol uppstod det debatt om huruvida man skulle få ett frivarv när man landade på fri parkering. Hur kör ni?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback