2010-09-19, 18:38
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Vadå ändrats någon gång? Det ändras allt eftersom. Om något parti varit över 4% för att sedan åka under 4% när slutgiltiga beskedet kommit vet jag inte.

Ok vi tar det klart och tydlig, kanske inte framkom i första posten.

När det preliminära siffrorna kommer i SVT runt klockan 20:00 ikväll. Har dessa siffror ändrats så pass mycket under kvällens gång att valutgången blivit annorlunda än den var kl 20:00.

Jag har aldrig varit med om det och jag hittar heller ingen info om att det någonsin skett.
2010-09-19, 18:39
Medlem
Claysons avatar
Ni har väl inte missat?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/va...icle7807402.ab
Medlem
valle20s avatar
Jag är så vidrigt nervös. Kan knappt sitta stilla. Ska man skratta eller gråta vid 8 då den första valresultatet trillar in? Tänk om SD bommar riksdag och sossarna vinner valet. Då är tårarna inte långt borta. Skumpan vaskas och "what a wonderful world" får pausas. (observera att jag är medveten om ironin i låtvalet)
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ja, det var lite därför jag drog till med frågan. Oerhört låg taktik. Men det får i så fall bli ett till år av rent gnetande.

Det blir i så fall 4 år av gnetande. De glädjeyra ungdomarna som hoppas på SD i kväll bör inte hoppas för mycket.

Tyvärr innebär bara några procents ökat valdeltagande att SD inte grejar spärren. Såg MASSOR av invandrare välla in i förortens vallokal i dag.
Medlem
RetaliationMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Tror du på allvar att Alliansen med Reinfeldt i spetsen kommer att missa chansen att få regera vidare genom att säga nej till att bilda regering med stöd av SD?

Visst, dom har sagt det, men det låter nog annorlunda när det verkligen kommer till kritan så att säga.

Dom har ju MP att ta till?
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngraukman
Varför ska bidrag komma före jobb? Det skulle jag vilja veta om någon sa sådär!

Det är inte mina åsikter, utan jag var lite ironisk. Skulle dock gärna se en höjning av bidragen till oss studenter. Hoppas för egen del att jag kan få bidrag i tre terminer till så jag kan slutföra min utbildning.
2010-09-19, 18:40
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargflock
Följ SD:s valvaka på Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/va...icle7807402.ab

eller så stödjer man inte den skittidningen!
2010-09-19, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Jaså? Hur kommer det sig att svårt cancersjuka människor tvingas jobba eller blir utförsäkrade? Varför förekom detta inte så ofta under förra mandatperioden?

Sant är att en invandrare kan gå på bidrag år ut och år in. Utförsäkra cancersjuka kan både S och M göra som vi sett. Det gäller att välja. Prio 1 för 7-klövern är invandrare.
Medlem
Xunders avatar
Kan posta denna ifrån morgonen efter valet 2006: http://www.youtube.com/watch?v=h1vWb054HuM

Jag hoppas på en repris.. Att få höra Reinfeldts segertal, och byt ut avgående Göran till Mona som avgår.. Fyfan vilken härlig syn det skulle bli!

Kan även lägga till Åkessons segertal för att ha kommit in i riksdagen, så skulle samma klipp fast 2010 bli klargjord med orden PERFEKTION!
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Det förstår jag. Men nu har det som tur är inte varit så för det blåa blocket. Och alla opinionsundersökningar tyder på att de blåa vinner valet, men om nu Socialdemokraterna har röstfiskat nu på valdagen så kan allt förändras.
Förvisso, men jag ville bara dra en parallell, allas röster är lika mycket värda, men jag som partisympatisör kan inte vara stolt över att väljare blir lurade att rösta på ens parti, detta om jag vore socialdemokrat. Stolt kan man vara om ens parti för en sådan god politik att man vinner väljare genom traditionella sätt såsom argumentation och påvisande av brister hos motståndaren.

Du har rätt i att detta röstfiske kan påverka, jag väntar med spänning på VALU 20.00, kan faktiskt erkänna att jag är aningen nervös. Vill själv ha en starkt majoritetsregering, detta gynnar Sverige mer än att ha ett vågmästarparti, att kohandla under kriser är inte min melodi.
Bannlyst
Rent procentuellt, spelar dom som inte kan svenska eller ens vet vad ett val är, en viktig roll i detta valet för de röd-gröna?
2010-09-19, 18:43
Medlem
DonkeyKlonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Tyvärr innebär bara några procents ökat valdeltagande att SD inte grejar spärren. Såg MASSOR av invandrare välla in i förortens vallokal i dag.

Och ni Sverigedemokrater ser detta som något negativt? Invandrarna som enligt er, aldrig tar något samhällsansvar går och röstar, och ni klagar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in