Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-11-25, 00:36
Medlem
MilitantCanibals avatar
Undrar vad ofredandet skulle bestå i? Har han ollat hennes TV eller har det med kondomen att göra?
Citera
2010-11-25, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
det är skillnad på innebörden i formuleringarna "ett brott inte kan styrkas" och !inget brott har begåtts". en tredje person förändrar inte läget. så resonemangen att nya uppgifter i form av en tredje anmälare förändrat synen på misstänkta brott mot ardin och wilén håller inte.

Ok, låter vettigt. Släpper diskussionen om en eventuell tredje anmälare ( med får fortfarande inte ihop det varför inte datumet kan preciseras för ofredandet).
Citera
2010-11-25, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
https://www.flashback.org/sp22750314
Det kan ju vara ett skämt för du vet att man kan trä en kondom över saker som är minst 10 ggr större än det som är avsett, inkl gigant-variant, samt ex även fylla en kondom
med 1 liter vatten och dänga den i väggen utan problem... är därav alltid en smula skeptiskt till detta, min kondom går sönder... HUR FAN DÅ? Otrolig bedrift, vad gör du människa?
Senast redigerad av Lars365 2010-11-25 kl. 00:47.
Citera
2010-11-25, 00:41
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilitantCanibal
Undrar vad ofredandet skulle bestå i? Har han ollat hennes TV eller har det med kondomen att göra?
vi har ju tidigare varit inne på att han inte lämnat ardins lägenhet i tid.
jag undrade då om det är så enkelt att när man upplåter sin bostad åt en annan person så att denna person har sin huvudsakliga dygnsvila i bostade i fråga, att bara man säger att nu vill jag ha ut dig och personen som fått låna bostaden inte lyder på sekunden så är det att betrakta som ofredande.
Citera
2010-11-25, 00:42
Medlem
knegiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Nej, det är fan inte ok. Tyvärr har vi med människor att göra och då uppstår sådana här situationer. Vissa utredare och förundersökningsledare är mer drivna än andra. Precis som att vissa läkare är oerhört engagerade medan andra skiter i patienterna och bara väntar på lönekuvertet.

Det är det som är mest upprörande - det är inte uppenbart att JA inte våldtog etc. (baserat på samstämmighet från diverse instanser), och därmed kommer han med all säkerhet att bli skyldig, vare sig MN drivs av militantfeminister eller någon annan. Han har systemet emot sig.

I just detta avseende håller jag inte med vår vän freskmålaren, vi vet nog redan idag.
Citera
2010-11-25, 00:49
Medlem
TorkelSnorkels avatar
JA arbetar ständigt och över hela världen för "the greater good". Av ideella skäl. Inte för att bli rik.

Exakt var han är och vad han gör kan vi inte begära att få veta eftersom han är hotad av en rad underrättelsetjänster.

Men här har vi några konkreta exempel på vad han faktiskt har gjort:

13-14:e augusti 2010 i Stockholm. Med AA. Sex. (Anmäld, men inte fälld för sexuellt ofredande mm)

16:e augusti i Stockholm En hel eftermiddag "off" med SW. Bio med grovhångel, sova i parken, åka till SW i Enköping.

17:e augusti i Enköping. Sex med SW. (Anmäld, men inte fälld, för våldtäkt)

18:e augusti eller dagarna däromkring, i Stockholm: Sex eller försök till sex med någon.

Kanske finns andra skäl än snokande underrättelsetjänster till att han gör sig okontaktbar mellan varven?
Citera
2010-11-25, 00:49
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knegis
Det är det som är mest upprörande - det är inte uppenbart att JA inte våldtog etc. (baserat på samstämmighet från diverse instanser), och därmed kommer han med all säkerhet att bli skyldig, vare sig MN drivs av militantfeminister eller någon annan. Han har systemet emot sig.

I just detta avseende håller jag inte med vår vän freskmålaren, vi vet nog redan idag.

Även om jag i viss mån håller med dig om att lagstiftningen har drivits i en jävligt olycklig riktning (saker som inte är våldtäkt betraktas ändå som våldtäkt, t ex) så är jag inte så säker på att det blir så enkelt i det här fallet. Det är därför som det ska bli riktigt, riktigt spännande att läsa gärningsbeskrivningen (om det nu blir ett åtal).

Jag undrar till exempel hur åklagaren ska lyckas få en sprucken kondom till en våldtäkt. Om det nu handlar om en sprucken kondom. Jag börjar misstänka att det finns något mer. En av anledningarna till misstänksamheten är att Mark Stephens tjatar om kondomhelvetet hela tiden - det kan tyda på att han försöker flytta fokus från det som är den verkliga huvudfrågan. Han är smart, Stephens, mycket medveten om hur man utnyttjar medierna.
Citera
2010-11-25, 00:53
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnokel
JA arbetar ständigt och över hela världen för "the greater good". Av ideella skäl. Inte för att bli rik.

Exakt var han är och vad han gör kan vi inte begära att få veta eftersom han är hotad av en rad underrättelsetjänster.

Hmmmmm.... Jaja, var och en blir ju salig på sin tro.

Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Kanske finns andra skäl än snokande underrättelsetjänster till att han gör sig okontaktbar mellan varven?

Ja. Han knullar naiva groupies. Det kanske är det som är för "the greater good", att han sprider sin säd. Genom att göra hål i kådisarna.
Citera
2010-11-25, 00:53
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Jag undrar litet över WikiLeaks:

Är det inte så att inför varje släpp av hemliga dokument så haussas det upp en väldig stämning och snack om en "new world order".

Sen släpps dokumenten. Krigsrubriker överallt. Men just inga sensationella grejer utom för de närmast troende. var och en som kan nåt om krig vet att det begås hemska brott i krig. Att exempelvis amerikanerna skulle göra det i Irak är knappast oväntat.

Släpper de något verkligt sensationellt ska jag verkligen kolla det noga.

Hittills har jag dock fått intrycket att WikiLeaks släpp "underraskat" gång på gång.
Citera
2010-11-25, 00:58
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Hmmmmm.... Jaja, var och en blir ju salig på sin tro.

Ja. Han knullar naiva groupies. Det kanske är det som är för "the greater good", att han sprider sin säd. Genom att göra hål i kådisarna.

inte naiva, borderline.
Citera
2010-11-25, 00:59
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Jag undrar litet över WikiLeaks:

Är det inte så att inför varje släpp av hemliga dokument så haussas det upp en väldig stämning och snack om en "new world order".

Sen släpps dokumenten. Krigsrubriker överallt. Men just inga sensationella grejer utom för de närmast troende. var och en som kan nåt om krig vet att det begås hemska brott i krig. Att exempelvis amerikanerna skulle göra det i Irak är knappast oväntat.

Släpper de något verkligt sensationellt ska jag verkligen kolla det noga.

Hittills har jag dock fått intrycket att WikiLeaks släpp "underraskat" gång på gång.

Jag håller med dig fullständigt. Han överdriver sin och WL:s roll något oerhört och en massa journalister går tyvärr på det och höjer honom till skyarna. Obegripligt eftersom det är som du säger, dokumenten som hittills släppts har varit "underraskningar".

Sedan tror jag att det där med hoten från underrättelsetjänster är betydligt överdrivet. De är inte primärt intresserade av honom. Plockas han bort så kommer någon annan att ta över, så det vore ganska meningslöst att gå på honom. Dem som underrättelsetjänsterna verkligen är intresserade av är läckorna. Det är de som tar de stora riskerna.
Senast redigerad av Albertus.Pictor 2010-11-25 kl. 01:05.
Citera
2010-11-25, 01:00
Medlem
Citat:
Vad menar du egentligen med hot? (Dock, att just de svenska våldtäktsanklagelserna är skapade av någon underrättelsetjänst är ju långt ifrån omöjligt, extremt mycket värre har ju hänt mer än 38 gånger!)

Men att flytta runt hjälper nog ingenting överhuvutaget, för även om ex Sveriges underrättelsetjänst är dålig så tror jag ändå att den utan problem skulle kunna både avlyssna samt göra precis vad som helst med Assange, om dom ville, sen finns ju andra riktigt skickliga underrättelsetjänster dessutom.
Senast redigerad av Lars365 2010-11-25 kl. 01:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in