Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-12-08, 11:22
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Borgström har såklart fått henne att göra berättelsen mer färgsprakande.

Ardin: "Jo Claes, jag tror nog det är som du säger. Han höll nog fast mig med sin kropp, ändå. Nu minns jag det."

Man borde översätta allt vi vet hittils och lägga på en tumblr-sida med jämna mellanrum.
Citera
2010-12-08, 11:23
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Mycket möjligt. Men vad säger man till en snubbe som det går bra för hos 99 brudar men inte hos den 100:e?

Ja, vad säger man? Får jag gissa att Assange inte har så många killkompisar som kan snacka honom tillrätta.
Citera
2010-12-08, 11:28
Medlem
Kattafankens avatar
Anna jagas av utländska journalister på twitter. Hon får mycket galla spydd på henne också, tvivlar på att hon orkar läsa just nu. Hon har satt sitt flöde till privat (snabbt jobbat fru IQ 147)

http://twitter.com/#!/zhenka10/status/12442759348617216
Citat:
zhenka10 evgeniya
@annaardin Anna, hello! This is Russian Television, NTV Channel. We would like to talk to you.

Citat:
Lopezforesiprod Produccion Foresi
@annaardin Please we would like to intervieu en Radio Del Plata Argentina. Shall we? We are on air now.
http://twitter.com/#!/Lopezforesipro...45896973225984

Journalister och diverse andra drar redan Bjästa-paralellerna, det står i PK handboken.

http://twitter.com/#!/mymlan/status/12435560463335424
Citat:
mymlan Sofia Mirjamsdotter
Läs gärna vad jag skrev igår. #wikileaks är större än #Assange. glöm inte bjästa http://bit.ly/hXdzSm

http://twitter.com/#!/Blajkel/status/12257739724034048
Citat:
Blajkel Blajkel
Bjästa all over “@i_are_lisa: Hon anmäler populäraste killen i klassen. RT @BitterFittans: Vad är det med @annaardin som väcker sån avsky?”

EDIT: en del tänker visst ett varv till!

http://twitter.com/#!/davidguva/stat...80244320866304

Citat:
@davidguva
David Guvå
@mymlan Men är det inte viktigt att påpeka att han inte är dömd än? I Bjästa blev väl ändå killen dömd?
Senast redigerad av Kattafanken 2010-12-08 kl. 11:31.
Citera
2010-12-08, 11:30
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
I vilket annat land än Sverige skulle det anses vara HELT OKEJ för pressekreteraren/eventansvarige att låta den inbjudna gästen bo i hennes lilla lägenhet?

I vilket annat land än Sverige anses det HELT OKEJ att samma pressekreteraren/eventansvarige ber att få sova ihop med den inbjudna gästen helt plötsligt?

Inget av detdär är speciellt konstigt. Ingen av oss känner till förspelet.
Citera
2010-12-08, 11:31
Medlem
MoLoKs avatar
Bjästa-parallellen feministidioterna spastiskt försöker göra är ju bara pinsam.
Citera
2010-12-08, 11:33
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår

Allvarligt. Läs vad jag skrev igen.

Är det inte konstig att Ardin vill att han ska bo i hennes lägenhet? Vad tycker hennes chef om det?

Det är oerhört oproffsigt och inom andra branscher straffbart.
Citera
2010-12-08, 11:33
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ja, vad säger man? Får jag gissa att Assange inte har så många killkompisar som kan snacka honom tillrätta.

Alltså, det var en seriös fråga.

För det är oerhört lätt att tro att man är duktig på något om det går bra i 99 fall av 100. Det handlar nästan om matte här.

Det är nämligen så att det krävs två för att en dans ska gå bra. Alla tjejer du träffar och där ingenting anmärkningsvärt inträffar reagerar du heller inte över. För att allt är normalt.

Plötsligt finner du dig i en situation som är obehaglig. Det kan faktiskt vara så att det inte är dig det är fel på utan den du har framför dig. Exakt samma situationer hade slutat på ett helt annat sätt bara om du byter ut bruden. Och sedan behöver det ju inte vara någons fel egentligen utan personkemin som är åt helvete. Sådant händer alla som är hyfsat i farten förr eller senare. Du kan ta en kille med världens högsta sociala kompetens (ursäkta uttrycket) och du hittar honom i relationstrassel någon gång i livet.

Jag vill bara påpeka att Anna Ardins personlighet kan ligga bakom mycket här. Man tänker inte direkt smidighet och tolerans när man betraktar hennes bakgrund. Kombinera detta med en datanörd, ett telefonsamtal från en stalker och en dumfeministisk advokat.

Det är bäddat för trubbel.
Citera
2010-12-08, 11:34
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:

Det är faktiskt jävligt konstigt. Tänk omvända roller, den inbjudna kvinnan som kommer för att hålla föreläsning erbjuds att sova i pressekreterar-killens etta. Antar erbjudandet, då killen inte kommer att vara hemma, men så ändrar han sig och kommer hem. Till en etta. Och de skall plötsligt sova i samma rum. Jag skulle bli jävligt obekväm och dra till ett hotellrum.

Men så är jag ju en kvinna. Män kanske inte är lika vana vid att plötsligt kunna utnyttjas. Och vi vet ite vad hon sa när hon kom hem och de diskuterade saken, de kanske helt enkelt fattade tycke för varandra.

edit: om jag tänker efter lite till skulle min man INTE tolerera att jag stannade kvar i lägenheten när presssekretarkillen plötsligt kommer hem igen heller. Han är en inte svartsjuk man, hade det handlat om en av mina goda manliga vänner hade han inte brytt sig med i denna situation vet jag att han hade bokat ett hotell åt mig för att jag inte skall sova i samma rum som en manlig nybekant. Så män kan nog tänka sig att situationer blir fel också.
Senast redigerad av Kattafanken 2010-12-08 kl. 11:38.
Citera
2010-12-08, 11:35
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
vet inte om denna artikel, eller liknande information varit uppe tidigare, åklagaren känner till innehållet i wiléns sms:
http://www.crikey.com.au/2010/12/02/...they-go-along/

nån mobilhacker som kan hjälpa oss?
Citera
2010-12-08, 11:37
Bannlyst
DN FÖRE

Citat:
.. och DESSUTOM DN: Det Assange sysslar med är det NI egentligen ska syssla med - dvs avslöja missförhållanden!
Inte vara maktens megafoner som typ i denna ledaren!

Blandband, 10:49, 8 december 2010. Anmäl

Familjeband för en av kvinnorna med en hög militär chef för svenska afghanistanstyrkan minskar inte benägenheten att tro på scriptad utveckling i fallet.

Gremlin, 10:48, 8 december 2010. Anmäl

För några år sedan lämnade Sverige ut ett antal egyptier till USA - på Svensk mark. Huvudaktören var dåvarande svenska sosseregeringen. Överåklagare Marianne Ny säger Jag har inte utfärdat en europeisk arresteringsorder ... för att han ska lämnas ut till USA. Samtidigt aktar hon sig att viska en stavelse om att Assange inte ska lämnas ut till USA. Så var det med svenska rättsapparaten.

DN EFTER:

Citat:
... och DESSUTOM DN: Det Assange sysslar med är det NI egentligen ska syssla med - dvs avslöja missförhållanden!
Inte vara maktens megafoner som typ i denna ledaren!

Blandband, 10:49, 8 december 2010. Anmäl

För några år sedan lämnade Sverige ut ett antal egyptier till USA - på Svensk mark. Huvudaktören var dåvarande svenska sosseregeringen. Överåklagare Marianne Ny säger Jag har inte utfärdat en europeisk arresteringsorder ... för att han ska lämnas ut till USA. Samtidigt aktar hon sig att viska en stavelse om att Assange inte ska lämnas ut till USA. Så var det med svenska rättsapparaten.

Sand, 10:47, 8 december 2010. Anmäl

Har kollat DN-censuren ett tag och AA's MILITÄRKOPPLING CENCURERAS, mycket annan konspirationsteori visas. Är det inte en tydlig indikation?
Citera
2010-12-08, 11:38
Medlem
Mayitos avatar
Citat:

Nä, nu är du ute och cyklar. Jag tillhör inte de moralister som anser att sådant här beteende är förkastligt och bla bla bla men detta är tveklöst oproffsigt. Sett till den situation vi befinner oss i nu så blir det faktiskt ännu konstigare.

Det är faktiskt konstigt att hon kom hem i förtid. Och framför allt vet vi att hon hade frivillig sex med honom. Det fanns uppenbarligen en vilja hos Anna Ardin att komma hem i förtid.

Hade Anna Ardin varit en man och Julian Assange en utländsk kvinna hade den omständigheten använts som en del i maktspelet att lägra en främmande besökare som befann sig i en utsatt situation. Så glöm det där med att det inte är konstigt.

Det är konstigt.
Citera
2010-12-08, 11:39
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
DN FÖRE

DN EFTER:

Har kollat DN-censuren ett tag och AA's MILITÄRKOPPLING CENCURERAS, mycket annan konspirationsteori visas. Är det inte en tydlig indikation?

Kanske för att det pekar ut AA, och man vill inte gå ut med hennes namn?

Men jo, mycket dumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in