Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-12-13, 18:57
Medlem
tomtebowlings avatar
[quote=flashback979]
Citat:
Ursprungligen postat av tomtebowling

Sanningen är att kvinnorna är helt galna i honom.

Take a look. Kvinnor skickar de mest explicita och grafiska önskningar till denna JA-fan page:

http://julian-assange-fanciers-guild.tumblr.com/archive

Läs kommentarerna och inläggen till varje bild som läggs ut. Det är 17-åringar till medelålderskvinnor som är helt besatta av killen. Det sista han behöver göra är att våldta någon, för att inte tala om att det inte stämmer med hans värderingar om att värna om de svaga, speciellt barn och kvinnor.

Misstänkte nästan att det var på detta vis då jag ej sett något i tråden som indikerade på att Julian stött på problem tidigare.
Måste kännas lite jobbigt för MN,CB, AA och SW att det de nu driver är unikt i Julians liv, om de nu är medvetna om det.
Samtidigt visar det väl att deras agenda troligtvis är ganska verklighetsfrämmande
Citera
2010-12-13, 19:05
Medlem
tomtebowlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, det börjar rulla på och vi får väl se. Normalt sett är jag sällan ute och cyklar och tror inte att det är så i detta fall heller.

"Hemliga dokument" där det finns information som friar Assange, men det är förstås bara material han kan använda i Sverige. Ett sådant utalande tolkar jag som desperat och Borgström var faktiskt lika förvånad som jag över påståendet.

Mina påståenden ligger i linje med hur detta kommer att utveckla sig. Kanske det beror på att jag kan se klart och inte är påverkad av mina känslor. Prova det.

Ska bli spännande och se vad Borgström har för information om Assange, kan det finnas tidigare fall tro?

Kan med stor sannolikhet vara så att de omnämda "hemliga dokumenten" är sedan tidigare raderad information från bloggar och tvitter som diskuterats i tråden.
Vem vet hur många som tidigt gick in för att skanna alla medier för JAs räkning, kanske finns där mer insamlat än vad som diskuterats här.

Påtalade själv möjligheten tidigare, men ärligt, borde det ej kommit fram vid det här laget, nyhetsmedierna letar väl bakåt i tiden, på de olika ställen JA varit på för att försöka nysta upp något.
Känns osannolikt och TROR således ej att det finns

edit, d till n
Senast redigerad av tomtebowling 2010-12-13 kl. 19:10. Anledning: stavfel
Citera
2010-12-13, 19:11
Medlem
Citat:
"Hemliga dokument" där det finns information som friar Assange, men det är förstås bara material han kan använda i Sverige. Ett sådant utalande tolkar jag som desperat och Borgström var faktiskt lika förvånad som jag över påståendet.

Hurtig gick ut tidigare förra veckan med att han fått kontakt med ett nytt vittne med nya uppgifter och att han var på väg att lämna över vittnet och nytt material till utredarna.

Kan det vara så att polisen nu har öppnat en utredning där man utreder AA och SW för brott? Och att det av jävsskäl eller något sånt ligger på en annan åklagare än MN. Är det så lär ju inte Borgström ha tillgång till det materialet ännu.
Citera
2010-12-13, 19:19
Medlem
Citat:
Ja, det börjar rulla på och vi får väl se. Normalt sett är jag sällan ute och cyklar och tror inte att det är så i detta fall heller.

Mina påståenden ligger i linje med hur detta kommer att utveckla sig. Kanske det beror på att jag kan se klart och inte är påverkad av mina känslor. Prova det.

Ska bli spännande och se vad Borgström har för information om Assange, kan det finnas tidigare fall tro?

Ja konstigt uttalande av Hurtig. Tanken på desperation från advokaternas sida har slagit mig, givetvis.
Å andra sidan vore det extremt klantigt av Hurtig att kalla tjejerna lögnare och driva på hetsen mot de ännu mer om han verkligen inte hade på fötterna. Det liknar nästan "advokatsjälvmord" med tanke på hur man ser på våldtäktsoffer i Sverige. Och Hurtig verkar smart och sansad.

En annan tanke som slagit mig, och jag kommer få på tassen av framför allt Assange-lover nummer 1 flachback 979, är om man kan vara 100% säker att Hurtig har sagt detta? Det är ju inte troligt med tanke på sitsen hans klient sitter i skulle dementera ett sådant uttalande.
Citera
2010-12-13, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Det som retar mig är att feministerna bara attacker männen, trots att kvinnorna ju beter sig på exakt samma sätt. It takes two to tango.

Sedan var det inte hennes enda ogillande uttalande om hans privatmoral. I Aftonbladet har jag sett minst en artikel från henne, där hon säger något i stil med:

Hans privatmoral finns det ingen anledning att ha höga tankar om...

Vad om din egen och dina feministsystrars privatmoral, Åsa Linderborg? Eller är det bara männen som kan/får kritiseras?

Hon kanske också knullat Assange när han var i Sverige och är svartsjuk. Det lär ju ha varit ännu okända journalister på kräftskivan...
Citera
2010-12-13, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AAtwitter
Är så less på allt som händer, tar det aldrig slut? Vill iaf meddela teoretikerna att "den andra" var lika mycket drivande.

Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Jag har svårt att släppa det här citatet. Någonting i tarmen rasslar till och säger att det är viktigare än vi insett.

Jag tror Julian Assange släpps imorgon.

Om det stämmer då har Assange gått fläckfri, till och med starkare än innan, ur denna situationen.

Tänk om hans enda kommentar blir: "Jag lämnar inga kommentarer om de två kvinnorna för jag respekterar deras privatliv. Nu, tillbaka till jobbet."

"den andra" kan ju syfta på motparten. Hon kanske menar att AA och SW har gjort anmälan på uppdrag av Assange för att skapa illusionen av att CIA ligger bakom.
Citera
2010-12-13, 19:56
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
James Catlin:
...
However, though these SMSs have been referred to in rumour there is no public record of them, much less of their content. Allegations in Swedish s-x crime cases are sealed and it is a crime to refer to them publicly. It is not, however, a crime for Swedish police to leak details of such investigations (although it is for prosecutors to do so). Indeed Swedish police who leak details of criminal investigations come under the protection of public whistleblower laws.

Kommentar: bra att få en genomgång av vad som är lagligt resp olagligt i svensk rätt. Så polisen får läcka, men försvarsadvokater och åklagare (, hör du MKH ) får inte.
Jag tror att Catlin har missuppfattat det här. Förundersökningar ska vara hemliga och varken polis eller åklagare får egentligen läcka. Å andra sidan gäller tryckfrihetslagen med reglerna om källskydd och därmed får inte någon försöka ta reda på vem som har läckt. Därför läcker både polis och åklagare som såll när de vill få ut önskad information. Samtidigt brukar den åtalade och hans/hennes försvarsadvokat beläggas med yppandeförbud så att de inte kan svara. I Sverige har åklagare och polis all makt.
Citera
2010-12-13, 20:09
Medlem
logitas avatar
Citat:
Ett sådant utalande tolkar jag som desperat och Borgström var faktiskt lika förvånad som jag över påståendet.

Min tolkning av hans uttalande i engelsk press är att han har belagts med yppandeförbud och därför inte kan avslöja något om den information han har tagit del av ...
Citera
2010-12-14, 01:07
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tror att Catlin har missuppfattat det här. Förundersökningar ska vara hemliga och varken polis eller åklagare får egentligen läcka. Å andra sidan gäller tryckfrihetslagen med reglerna om källskydd och därmed får inte någon försöka ta reda på vem som har läckt. Därför läcker både polis och åklagare som såll när de vill få ut önskad information. Samtidigt brukar den åtalade och hans/hennes försvarsadvokat beläggas med yppandeförbud så att de inte kan svara. I Sverige har åklagare och polis all makt.
Teoretiskt må det vara 100% sant innanför Sveriges gränser. Men vad med utanför gränserna där svenska lagar, normer och synsätt inte gäller?

Enligt vad vi har fått veta skulle JA sitta i finkan fram till den 14:e. Innebär det att han nu är frisläppt? och får vistas vart han vill fram tills han återigen skall inför skranket och svara på domarens frågor om bl.a innehållet i AA's tämligen ofta uppdaterade blogg?
Är så less på allt som händer, tar det aldrig slut? Vill iaf meddela teoretikerna att "den andra" var lika mycket drivande.
Skulle AA's Twitterkonto vara hackat är det ingen anledning till att det i så fall falska meddelandet inte skulle vara bortstädat från bloggen. Dvs att faktumet det finns kvar styrker bärigheten i vad AA vill skall nå fram till dagsljuset. Eller är det vara som vanligt med religiösa att AA har hört någon röst i väggen så att hon inte längre orkar med sig själv ifall det inte kommer fram?

* Är JA frisläppt nu? (01.00 den 14 dec svensk tid). Jag tror det inte är särskilt trevligt att sova i finkan. Dagen blir intressant.
Citera
2010-12-14, 02:00
Bannlyst
Citat:
Assangeadvokat: USA förbereder åtal
USA har i hemlighet utsett en åtalsjury för att pröva om åtal ska väckas mot Wikileaks grundare Julian Assange. Det säger Assanges brittiske advokat Mark Stephens till tv-kanalen al-Jazira.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/ass...atal-1.1226588
Citat:
Han hänvisar till uppgifter från icke namngivna svenska myndigheter.

Det kan ju även vara en slags förebyggande försäkring att genom sådana uttalanden göra det "omöjligt" för Svenska myndigheter att utlämna JA.
Vilken fantastiskt usel pr det skulle vara nu.
Citera
2010-12-14, 02:15
Medlem
Flockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
http://www.dn.se/nyheter/varlden/ass...atal-1.1226588

Det kan ju även vara en slags förebyggande försäkring att genom sådana uttalanden göra det "omöjligt" för Svenska myndigheter att utlämna JA.
Vilken fantastiskt usel pr det skulle vara nu.

Läste också precis detta, kan vara att jag är jävligt trött men jag fattar inte artikeln? Vad ska Assange åtalas för i USA? Ska Sverige utlämna Assange, som är australienare, till USA för att han våldtagit någon i Sverige?
Citera
2010-12-14, 03:09
Medlem
SnaggGerRaggs avatar
Vad gör vi om JA utelämnas till USA? Jag ser gärna en Göteborgskravall igen fast i hela landet och ni i Söder får ta på er att lyncha M. Ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in