Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-12-13, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Jag gillar inte den svensak nymoralismen hos vänstern. Det är bara i hemlighet man får vara kåt och Åsa Lindeborg skulle nog falla som en fura för Assange. Allt han skulle behöva göra var nog att titta under lugg på henne...

Vad Lindeborg EGENTLIGEN menar är inte så svårt att lista ut. I korthet så menar hon att kvinnor inte kan kontrollera sin sexualitet, de borde men de kan inte. Därför är det mannens ansvar att se till så att hon inte gör någon hon eventuellt ångrar senare.

http://www.guardian.co.uk/media/2010...ar?INTCMP=SRCH
Det som retar mig är att feministerna bara attacker männen, trots att kvinnorna ju beter sig på exakt samma sätt. It takes two to tango.

Sedan var det inte hennes enda ogillande uttalande om hans privatmoral. I Aftonbladet har jag sett minst en artikel från henne, där hon säger något i stil med:

Hans privatmoral finns det ingen anledning att ha höga tankar om...

Vad om din egen och dina feministsystrars privatmoral, Åsa Linderborg? Eller är det bara männen som kan/får kritiseras?
Senast redigerad av flashback979 2010-12-13 kl. 18:23.
Citera
2010-12-13, 18:18
Medlem
tomtebowlings avatar
[quote=flashback979]Vad har hans påstådda promiskuitet med hennes försvar av WL att göra? Varför måste hon först alltid att fördöma honom för hans privatmoral, innan hon ger minsta lilla stöd för WL?

Han är singel, en man i sina bästa år och kvinnorna dras till honom.
Varför blir inte kvinnorna attackerade av henne för sin promiskuitet????????

Julian som reser land och rike kring, ny kvinna i varje hamn, men det är först när han kommer till det upplysta och insiktsfulla landet Sverige som det uppstår problem för Julian i hans förhållande till kvinnor.
Kan detta vara sant?
Finns där verkligen inga andra kvinnor som också känt sig "utnyttjade" av Julian? Om de finns borde de givit sig tillkänna nu efter denna pågående mediacirkus.
Någon som har koll på hans andra kvinnor?
Citera
2010-12-13, 18:30
Medlem
DanceBabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Så kan jag inte tolka det, att AA blivit lurad.

Vad AA säger är att båda kvinnorna var lika mycket "drivande", dvs att båda lika mycket ljög. Båda är alltså lika mycket skyldiga.

Men före en hel pudel kommer en halv pudel.
Citera
2010-12-13, 18:31
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Det som retar mig är att feministerna bara attacker männen, trots att kvinnorna ju beter sig på exakt samma sätt. It takes two to tango.

Sedan var det inte hennes enda ogillande uttalande om hans privatmoral. I Aftonbladet har jag sett minst en artikel från henne, där hon säger något i stil med:

Hans privatmoral finns det ingen anledning att ha höga tankar om...

Vad om din egen och dina feministsystrars privatmoral, Åsa Linderborg? Eller är det bara männen som kan/får kritiseras?

Ja jag vet.

De "ledande feministerna" är de som ser ner på kvinnor, enligt min analys, som jag inte får gå in på i den här tråden.

Det finns ett förtryck mot kvinnor i Sverige men det kommer inte ifrån de områden som feministerna pekar ut.
Citera
2010-12-13, 18:33
Medlem
[quote=tomtebowling]
Citat:
Vad har hans påstådda promiskuitet med hennes försvar av WL att göra? Varför måste hon först alltid att fördöma honom för hans privatmoral, innan hon ger minsta lilla stöd för WL?

Han är singel, en man i sina bästa år och kvinnorna dras till honom.
Varför blir inte kvinnorna attackerade av henne för sin promiskuitet????????

Julian som reser land och rike kring, ny kvinna i varje hamn, men det är först när han kommer till det upplysta och insiktsfulla landet Sverige som det uppstår problem för Julian i hans förhållande till kvinnor.
Kan detta vara sant?
Finns där verkligen inga andra kvinnor som också känt sig "utnyttjade" av Julian? Om de finns borde de givit sig tillkänna nu efter denna pågående mediacirkus.
Någon som har koll på hans andra kvinnor?

Sanningen är att kvinnorna är helt galna i honom.

Take a look. Kvinnor skickar de mest explicita och grafiska önskningar till denna JA-fan page:

http://julian-assange-fanciers-guild.tumblr.com/archive

Läs kommentarerna och inläggen till varje bild som läggs ut. Det är 17-åringar till medelålderskvinnor som är helt besatta av killen. Det sista han behöver göra är att våldta någon, för att inte tala om att det inte stämmer med hans värderingar om att värna om de svaga, speciellt barn och kvinnor.
Senast redigerad av flashback979 2010-12-13 kl. 18:35.
Citera
2010-12-13, 18:34
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Nu twittrar hon igen:
Ursprungligen postat av Anna Ardin
Är så less på allt som händer, tar det aldrig slut? Vill iaf meddela teoretikerna att "den andra" var lika mycket drivande.

Anna Ardin menar alltså att Sofia Wilen och Anna Ardin var lika drivande att gå till polisen i Klara. AAn har tidigare sagt att hon gav sin berättelse som stöd till SW eftersom de hade en liknande upplevelse. Men varför blev då SW:s berättelse klassad som våldtäkt och AA:s som sexuellt ofredande av jouråklagaren, och senare av M Ny?

Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Dessutom är det så att det effektivaste sättet att göra en falsk anklagelse är att bygga allt på helt korrekta beskrivningar av vad som hänt och sen göra några små modifieringar i berättelsen för att skapa en helt annan tolkning av vad som hänt.

Och med tanke på att SWs berättelse lett till en misstanke om våldtäkt och AAs berättelse lett till ett antal mindre allvarliga misstankar så kan det faktiskt vara så att SWs berättelse är mer modifierad än AAs.

Tråden brukar anta att AA manipulerat SW att anmäla våldtäkt. Mycket därför att vi inte vet särskilt mycket om SW:s personlighet, antar att hon är spröd och lättledd. Men det är fullt möjligt att SW varit mer angelägen än AA om att sätta dit JA. Sanningen finns kanske i de SMS som Björn Hurtig har sett, men som han inte tillåts åberopa i London.

När (om) rättegången börjar i Sverige blir SW:s anklagelse den tyngsta och försvaret kommer att bli tvungna att angripa SW:s berättelse hårdare än AA:s berättelse. Men man har betydligt mindre att gå på.
Citera
2010-12-13, 18:35
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna Ardin
Är så less på allt som händer, tar det aldrig slut? Vill iaf meddela teoretikerna att "den andra" var lika mycket drivande.

Jag har svårt att släppa det här citatet. Någonting i tarmen rasslar till och säger att det är viktigare än vi insett.

Jag tror Julian Assange släpps imorgon.

Om det stämmer då har Assange gått fläckfri, till och med starkare än innan, ur denna situationen.

Tänk om hans enda kommentar blir: "Jag lämnar inga kommentarer om de två kvinnorna för jag respekterar deras privatliv. Nu, tillbaka till jobbet."
Citera
2010-12-13, 18:36
Medlem
skjutsnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Jag gillar inte den svensak nymoralismen hos vänstern. Det är bara i hemlighet man får vara kåt och Åsa Lindeborg skulle nog falla som en fura för Assange. Allt han skulle behöva göra var nog att titta under lugg på henne...

Vad Lindeborg EGENTLIGEN menar är inte så svårt att lista ut. I korthet så menar hon att kvinnor inte kan kontrollera sin sexualitet, de borde men de kan inte. Därför är det mannens ansvar att se till så att hon inte gör någon hon eventuellt ångrar senare.

http://www.guardian.co.uk/media/2010...ar?INTCMP=SRCH

Så det hon egentligen säger är att muslimerna har rätt ändå? Det är bäst att ha ett samhälle som totalt avsexualiserar kvinnan och förbjuder henne att umgås med män för hon kan inte hantera sin sexualitet. Det är kanske därför de flesta feminister är muslimkramare, för de inser att de egentligen har rätt.

Så den kvinnliga frigörelsen handla asså om 200 års kamp för att komma ur sin bur för att sen frivilligt gå in i den igen. Tja, ingen har ju nånsin kallat kvinnor för rationella iofs...
Citera
2010-12-13, 18:45
Medlem
Callass avatar
"Ett advokatbråk har blossat upp i Assange-målet.
Assanges svenska advokat har sagt att han har hemliga polisdokument som visar att Assange är oskyldig. Nu slår kvinnornas målsägarbiträde tillbaka.
- Jag har avstått att säga saker som jag vet om Assange, säger Claes Borgström"

http://www.expressen.se/nyheter/1.22...-assange-malet

Citat:
Kvinnornas målsägarbiträde, Claes Borgström, ställer sig nu frågande till vad Hurtig menar.
- Det är nonsens, domstolen har tillgång till all dokumentation. Och skulle Hurtig ha några handlingar som har betydelse och inte presentera dom då har han ju inte brytt sig om sin klient, säger han.

Borgström gillar inte att processen bedrivs i medierna. Han tycker att hans klienter har blivit ifrågasatta på ett orättvist sätt.
- Tyvärr är Hurtig en del av det. Sen är det Assanges engelska advokater som inte vet vad de talar om.
Borgström kontrar nu med att berätta att han har information om Assange som inte har kommit fram än.
- Jag har avstått att säga saker som jag vet om Assange. Jag har en del kunskaper som jag inte för ut i det här stadiet, säger han.
- Men i domstolen kommer jag naturligtvis att säga det.

Borgström gillar inte medierna...
Vilket skitsnack.
Citera
2010-12-13, 18:45
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skjutsnuten
Så det hon egentligen säger är att muslimerna har rätt ändå? Det är bäst att ha ett samhälle som totalt avsexualiserar kvinnan och förbjuder henne att umgås med män för hon kan inte hantera sin sexualitet. Det är kanske därför de flesta feminister är muslimkramare, för de inser att de egentligen har rätt.

Så den kvinnliga frigörelsen handla asså om 200 års kamp för att komma ur sin bur för att sen frivilligt gå in i den igen. Tja, ingen har ju nånsin kallat kvinnor för rationella iofs...

Vi är farligt OT och Hamilkar kommer att döda mig.

Men det är ju inte så att ALLA kvinnor frivilligt går in i buren igen. Det är ju kvinnorna som har makt (bland annat genom mediautrymme, inflytande över utbildningen från dagis till universitetet etc) som använder feminismen för att kontrollera sina medsystrar och även vissa män.
Citera
2010-12-13, 18:46
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooioo
Att det läckte till Expressen var ingenting som varken AA eller SW ville, eller på något sätt medverkade till. Så är det. Ni kan ju tro på det eller virra vidare med konspirationsteorier. Ta reda på vem hos polisen som läckte istället.

Det verkar nu som om AA och/eller SW kommunicerar med FB, direkt eller genom ombud. Det var alltså någon inom polisen? T ex Mats Gehlin? Eller...?
Citera
2010-12-13, 18:50
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Tack Anna A för passningen.

Kan även tydas såsom att SW är C-A och att AA gått in i fällan då hennes respons nog var ganska välkänd för spelteoretiker inom byrån.
Vi vet ingenting om SW.
Utan SW`s samtal till AA = ingen anmälan.
SW kan misstänkas ha fått professionell hjälp med städning på nätet.
Att SW är C-A kan inte uteslutas då korridorsnack inom riksdagen har haft "förhandsinformation" (eller har haft kvalificerade gissningar) inom ärendet.
Det har framgått med tydlighet den senaste tiden att Swe-US diverse säkerhetstjänster är "gifta" med varandra.

Marianne Ny har sagt hon spelar spelet.
Björn Hurtig är JA's försvarsadvokat och "rättegången" börjar de facto på Tisdag.
Björn Hurtig har munkavle av Svenskt rättsväsende.
Du påstår han är desperat, du har kommit med helt sanslösa påståenden i den här tråden.
Björn Hurtig är tvärtom en subtil rättstjänare.

Ja, det börjar rulla på och vi får väl se. Normalt sett är jag sällan ute och cyklar och tror inte att det är så i detta fall heller.

"Hemliga dokument" där det finns information som friar Assange, men det är förstås bara material han kan använda i Sverige. Ett sådant utalande tolkar jag som desperat och Borgström var faktiskt lika förvånad som jag över påståendet.

Mina påståenden ligger i linje med hur detta kommer att utveckla sig. Kanske det beror på att jag kan se klart och inte är påverkad av mina känslor. Prova det.

Ska bli spännande och se vad Borgström har för information om Assange, kan det finnas tidigare fall tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in