Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-01-31, 03:31
Medlem
Nickelodions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Anna Troberg har på sin blogg sagt att det var hon själv och Rick Falkvinge som var på kräftskivan.

Nej, dom var, om jag inte alldeles misstar mig, med på middagen på söndag kväll och det vare en mer formell middag med jobbsnack. Däremot har dom två bekräftat att det var två andra piratpartister med på lördagskvällens kräftskiva ...
Senast redigerad av Nickelodion 2011-01-31 kl. 03:34.
Citera
2011-01-31, 03:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det kan också vara ett litet skämt från Publicistklubbens sida på alla konspirationsteoretikers bekostnad. Inlägget har nummer 22222.

Du menar att h*n skulle sitta och vänta på inlägg 22221 och sen tajma detta perfekt med CBS stora släpp som gjordes samtidigt i N.Y eastern-tid 15:00 part 2 = 21:00 svensk tid på nätet, då är det jävligt duktigt för den gick live på CBS ch:2 19:00 EST = 01:00CET här. CBS brukar INTE tala om innan när dom lägger ut inslagen på nätet, här kom del 1 runt 13:00EST = 19:00 här så släppet gjordes alltså exakt 11 min efter uppladdningen av part 2 på nätet.........
Citera
2011-01-31, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelodion
Nej, dom var, om jag inte alldeles misstar mig, med på middagen på söndag kväll och det vare en mer formell middag med jobbsnack. Däremot har dom två bekräftat att det var två andra piratpartister med på fredagen ...
Ja, så minns jag det också, att Falkvinga o Troberg träffade JA på en söndag då man skrev på serveravtalet samt åt efteråt. AA var också med på mötet söndag.
Citera
2011-01-31, 03:38
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Du menar att h*n skulle sitta och vänta på inlägg 22221 och sen tajma detta perfekt med CBS stora släpp som gjordes samtidigt i N.Y eastern-tid 15:00 part 2 = 21:00 svensk tid på nätet, då är det jävligt duktigt för den gick live på CBS ch:2 19:00 EST = 01:00CET här. CBS brukar INTE tala om innan när dom lägger ut inslagen på nätet, här kom del 1 runt 13:00EST = 19:00 här så släppet gjordes alltså exakt 11 min efter uppladdningen av part 2 på nätet.........

Jisses vad nojjigt.

Till en annan fråga. Har jag förstått rätt att MÄ 1 = SW och MÄ2 = AA?

Vid samtal med SKL lram kom följande.
PM Samtal med forensiker på SKL
Signerad av Signerad datum
Dlarlenr
0201-K246336-10
På kondom från MÄ2 bostad hittades ingen DNÄ
På vaginaltops från MÄ1-hittades DNA från MÄ1 och från en man
På kondombit som hittades i MÄ1 s lägenhet hittades DNA från MÄ1 och från samme man som fanns på vaginaltops.
MÄ 1 har inte märkt att någon kondom har gjorts sönder då det var mörkt i rummet och hon hörde att då misstänkt tog på sig kondomen var det en del ljud som om han drog i en ballong. Kondombiten hittades under sängen, under den del av sängen som misstänkt låg då han tog på sig kondomen.
Citera
2011-01-31, 03:38
Medlem
Hur lång tid tar det tills en översatt version läcker till internationell press?
Hur mycket press kommer de att sätta på sverige och hur många huvuden kommer rulla? (JW antar jag iaf)
Kommer gammelmedia ens våga ta upp att detta nu sprids på nätet?
Citera
2011-01-31, 03:39
Medlem
Oj vad jag missade när jag var borta några dagar.

Några saker jag reagerar på.

JA är faktiskt en riktig skitstövel.
AA och SW är riktiga mesar som inte orkar säga nej.

Sid 8: JA ska ha haft sönder kondomen och sedan fått utlösning i AA med den på, med eller utan läcka.
Har kondomen verkligen varit med om allt detta utan att kunna visa upp tillräckliga DNA-spår?

Sid 84: Anders Nilsson förklarade att det inte är mängden DNA som alltid avgör huruvida de kan se DNA. Det finns många anledningar till att de inte får en tydlig bild.
- Något stör analysen såsom smuts mm.
- Små mängder DNA
- Människor ger ifrån sig olika mängder DNA
- Att undersökningsmaterialet har påverkats efter användandet, t.ex. tvättats, torkats av,

Är det AA som misstagit sig om att kondomen använts eller själv försett polisen med en preppad kondom? Är det JA som tvättat kondomen eller struntade han helt enkelt i att använda den alternativt att riva sönder den och rulla upp den långt för att jäklas?

Sid 17: JA håller i, sliter och drar i AA, försöker sära hennes ben medan hon gör allt för att komma undan och hon kände sig helt gråtfärdig. Först när JA frågar vad hon höll på med förklarar hon att hon vill att han använder kondom... Och då har han släppt henne och han tar på en kondom om än motsträvigt. AA tror inte att JA satt på den och känner efter och känner faktiskt att den sitter på.

Varför vill inte AA #prataomdet ?
De är ju för fanken två om det? Hon vägrar, han tar i med våld och först när han frågar så svarar hon och han går med på det?

JA agerar fult och som en idiot men AA och SW är inte långt efter de heller.
Orkar inte säga något, öppnar inte munnen och prataromdet men väl senare ångras allt och då ska JA ställas till svars.

Suck vad trött jag blir.
Citera
2011-01-31, 03:47
Medlem
Kattafankens avatar
Det här var väl ändå det enda FB inte visste. Fyra barn.

Citat:
DB: Det finns ju några nu som har liksom försökt gå in i hans bakgrund. Eh, men jag vet väldigt, väldigt, väldigt lite men jag vet att han, han har, han är inte gift Och han har, jag tror åtminstone fyra barn tror jag. Han pratar väldigt lite privat. Vilket passar mig, jag behöver inte prata privat. Det är inte det som är vår roll utan... Och vad mig veterligt så har han ingen bostad, alltså han har ingen fast plats utan han cirkulerar.
Citera
2011-01-31, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Det här var väl ändå det enda FB inte visste. Fyra barn.

Ja om han har det här tempot och för vana att helst inte använda kondom måste fyra stycken vara lågt räknat. Frågan är varför han håller på som han gör?
Citera
2011-01-31, 06:54
Medlem
Tuesdays avatar
Innan folk konspirerar hundra sidor om det nu i tråden publicerade utredningsmaterialet; stort Ö och litet s i Stockholm på faxraden etc.

Undertecknad kan garantera att det rör sig om autentiskt material.
Citera
2011-01-31, 07:34
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Innan folk konspirerar hundra sidor om det nu i tråden publicerade utredningsmaterialet; stort Ö och litet s i Stockholm på faxraden etc.

Undertecknad kan garantera att det rör sig om autentiskt material.

Apropå hundra sidor, detta är ju hundra sidor. Det som tidigare läckts till diverse tidningar var 68 sidor om jag inte missminner mig... eller?
Citera
2011-01-31, 07:36
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Fick en sökbar PDF via PM, tackar å trådens vägar.

http://www.mediafire.com/?40nxl34oxndc4qh
Nu har jag läst förundersökningen. Det är helt otroligt att detta kan leda till den jakt på JA som MN har satt igång. Det finns en del att kommentera, får se om jag hinner titta på det igen senare.
Citera
2011-01-31, 07:36
Medlem
MilitantCanibals avatar
Så häktningsordern och hela den internationella efterlysningen, grundar sig på ett protokoll från ett konceptförhör, vilket nedtecknats 6 dagar efter förhöret och inte korrekturlästs av målsäganden? Och den polis som genomförde detta förhör är dokumenterat jävig och har en öppen politisk agenda med kopplingar till Socialdemokraterna och HBT-rörelsen.

Uppgifterna i detta konceptförhör backas förvisso upp av teknisk bevisning på oskyddat sex, som SW enligt vittnen inte gärna vill ha.

Vad gäller de bagateller AA anklagar honom för så går de båda parternas versioner helt isär och det saknas teknisk bevisning, trots att det borde vara lätt att hitta ett nersolkat lakan eller spår på madrassen.

Jag noterar även att målsäganden, kvinnliga vittnen samt målsägandens familj utfrågats genom konceptförhör via telefon, medan den misstänkte och de manliga vittnena gjort inspelade förhör med personlig närvaro. Genusperspektiv på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in