Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-02-07, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akademica
När jag tugga mig genom Fupén blir jag helt förvirrad..?? Jag har hängt i tråden sen dag ett. Nu faller jag nästan i gråt när jag ska försöka förstå vari våldtäksanklagelserna har sin grund. Det framstår fullständigt klart att AA och SW anser sig ha haft ett dåligt ligg och att dessa imbacilla kvinnor vänder sig till Klara polisstaion för att beklaga sig. Men hur i helvete kan man få det till våldtäkt.....??? Har allt sunt förnuft lämnat alla berörda parter som nu dansar en kalkondans i världspressen. Jag tar mig för pannan......
Välkommen till verkligheten. Hade det varit "Kalle Andersson" från Laxå hade han suttit såväl anhållen, häktad och dömd i TR nu. Nu, tack och lov, var det offentlig person som tyvärr får vara den som offras för att vi ska visa omvärlden hur låg nivå vi har på utredningar av sexualbrottsmål.
Vi får dock inte glömma att det finns riktiga offer, men det innebär inte att våra åklagare och políser ska sätta oskyldia bakom lås och bom
Citera
2011-02-07, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademica
Men hur i helvete kan man få det till våldtäkt.....???
Att ha sex med en sovande person = våldtäkt. Hur svårt kan det vara att förstå/acceptera det?
Citera
2011-02-07, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
...och att hon är partisk. Objektivitetsprincipen är ett okänt ord för häxan.
Ja, det ordet är för många åklagare helt obekant, jag säger bara Van der Kwast
Citera
2011-02-07, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Eva Flyborg, riksdagsledamot för Folkpartiet uttalr sig in sin blogg om Assange:
"Well, how convenient for Mr Assange that ”someone” has leaked secret material just days before he is due in court in London, risking to be extradited to Sweden. Julian Assange should know how it’s done, being THE expert in the field of leaking secret material with Wikileaks. The former Swedish prosecuter Sven-Erik Alhem is supposedly attending in court. He is going to witness on court procedures. The allegations from Assange made at the Swedish judicial system for not beeing fair, is by many seen as an attempt to confuse and hide the original offence - sexual assault and rape. In Sweden we do not take lightly on accusations like this, it has to be investigated. And it doesn’t help if you are notoriously famous, famous or just notorious, the law applies to all. Even to Julian Assange."
http://flyborg.wordpress.com/2011/02...ear-in-sweden/

Hon verkar tro hela världen läser henne, eftersom hon skriver på engelska
Flyborg, är det hon med svart, kortklippt hår och ganska fet och alltid klädd i kavaj? I så fall ser hon ut som/är en lebba. Har för mig att det var hon försökte dra av för mat - som hon tydligen konsumerar i mängder - och en lägenhet som hon fick av riksdagen. Andra kanske vet mer?
Citera
2011-02-07, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebook
Att ha sex med en sovande person = våldtäkt. Hur svårt kan det vara att förstå/acceptera det?
Nu säger hon ju att hon var halvvaken, eller halvsovande... har du inte läst FUP:en?
Citera
2011-02-07, 19:31
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Nu tycker inte jag att det framstår som alldeles klart att NÅGON överhuvudtaget sov under dessa sexövningar.......
Citera
2011-02-07, 19:31
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:

En person som vaknar och ger sitt samtycke...det är jävligt svårt att förstå att det är våldtäkt. Det förstod inte ens Sofia Wilen innan polisen talade om det för henne. Men som det sagts tidigare. Detta ha rinte prövats i domstol, så inte ens poliserna, Ny eller borgström kan veta det.
Citera
2011-02-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Nu säger hon ju att var halvvaken, eller halvsovande... har du inte läst FUP:en?

Oavsett vilket så har hon inte givit samtycke till samlag, men det där får man reda ut under rättegången. Det är liksom därför vi har sådana.
Citera
2011-02-07, 19:34
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Oavsett vilket så har hon inte givit samtycke till samlag, men det där får man reda ut under rättegången. Det är liksom därför vi har sådana.

hHon gav sitt samtycke när hon vaknade...läs HP!
Citera
2011-02-07, 19:34
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Men hon sa inte stopp till det heller utan lät det pågå.
Citera
2011-02-07, 19:35
Bannlyst
Citat:
Det har hon väl, hon säger väl inte i från i alla fall
Citera
2011-02-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Den första åklagaren gick ut med anhållan innan förhöret med SW ens var avslutat.
MN går ut med häktningsorder innan den godkänts av rätten.
Hur kan de förvänta sig någon trovärdighet i det det gör?
Är svenska åklagare vana vid att de fullkomligt kan strunta i att följa regler för hur anhållanden och häktningar ska genomföras?
Vi har ju facit, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in