Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-01-31, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Det är poliser, de kan mycket väl jobba på natten. Men det kan också vara deras datorer som använder 12-timmarsklocka istället för 24-timmars.

Polisen kör 24-tim system i sitt mail-system xxxx@polisen.se.
Kan ev vara så att mailutdraget skickats med mail till extern part som använt 12-tim klocka, vilket vad jag vet bara är poppis i England nu för tiden, så Fup och mail kan ju ha samma "relä-station"......
Citera
2011-01-31, 16:12
Medlem
longbow4ys avatar
Det kan vara av intresse att åter läsa på vilka grunder Eva Finné valde att ta bort misstanken om våldtäkt. Från http://www.aklagare.se/Media/Nyheter...are-Eva-Finne/
"Mitt beslut om att häva anhållan på grund av att jag inte anser att han kan misstänkas för våldtäkt innebär ingen kritik av jouråklagarens beslut. Jag hade tillgång till mer information vid mitt beslut på lördagen än vad jouråklagaren hade på fredagen."

Dvs efter telefonförhöret med AA och kanske något mer. Kanske första versionen av förhöret med SW, det som nu är borta.

Och en ren spekulation:
Om nu AA/SW är förhörda senare men de förhören inte upptagna i denna FUP är det kanske ett åtal till som MN ämnar presentera om JA utlämnas hit. Denna FUP är "bara" ämnad att få honom utlämnad. Nya okända åtalspunkter presenteras direkt i samband med förhör helt i enlighet med MN doktrinen.
Citera
2011-01-31, 16:13
Medlem
OldWolfs avatar
Mats Gehlin som gråter ut i Expressen?
Blev uppringd av kvinnan

"Utredaren skriver bland annat i sina noteringar tisdagen den 24 augusti:
”Hon sa att jag inte skulle göra något i ärendet förrän hon har läst in sig på ärendet”
På onsdagen ringer en av kvinnorna till honom och frågar vad som händer. Han tvingas då säga som det är – att han fortfarande väntar på direktiv från åklagaren.
Saker och ting hade kunnat vara helt annorlunda om regelboken följts, enligt en av Expressens källor."

http://www.expressen.se/nyheter/1.21...ge-utredningen

Publicerad 3 september
Senast redigerad av OldWolf 2011-01-31 kl. 16:17.
Citera
2011-01-31, 16:16
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det kan vara av intresse att åter läsa på vilka grunder Eva Finné valde att ta bort misstanken om våldtäkt. Från http://www.aklagare.se/Media/Nyheter...are-Eva-Finne/
"Mitt beslut om att häva anhållan på grund av att jag inte anser att han kan misstänkas för våldtäkt innebär ingen kritik av jouråklagarens beslut. Jag hade tillgång till mer information vid mitt beslut på lördagen än vad jouråklagaren hade på fredagen."

Dvs efter telefonförhöret med AA och kanske något mer. Kanske första versionen av förhöret med SW, det som nu är borta.

Och en ren spekulation:
Om nu AA/SW är förhörda senare men de förhören inte upptagna i denna FUP är det kanske ett åtal till som MN ämnar presentera om JA utlämnas hit. Denna FUP är "bara" ämnad att få honom utlämnad. Nya okända åtalspunkter presenteras direkt i samband med förhör helt i enlighet med MN doktrinen.

Jouråklagaren hade ju bara tillgång till Anna Ardins skvaller med Linda Wassgren. Krans blev ju inte konsulterad trots att hon höll på att förhöra Wilén
Citera
2011-01-31, 16:19
Medlem
MoLoKs avatar
Finns det någon som utifrån FUP kan argumentera FÖR att Ardin/Wilens historier låter rimliga och att Assange borde spendera tid i svenskt fängelse?

Det saknas i en här tråden.
Citera
2011-01-31, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Mats Gehlin som gråter ut i Expressen?
Blev uppringd av kvinnan

"Utredaren skriver bland annat i sina noteringar tisdagen den 24 augusti:
”Hon sa att jag inte skulle göra något i ärendet förrän hon har läst in sig på ärendet”
På onsdagen ringer en av kvinnorna till honom och frågar vad som händer. Han tvingas då säga som det är – att han fortfarande väntar på direktiv från åklagaren.
Saker och ting hade kunnat vara helt annorlunda om regelboken följts, enligt en av Expressens källor."

http://www.expressen.se/nyheter/1.21...ge-utredningen

Publicerad 3 september
Är det AA som är proaktiv igen, måtro? Eller är det bimbo-groupien som vill ha upprättelse pronto?
Citera
2011-01-31, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Finns det någon som utifrån FUP kan argumentera FÖR att Ardin/Wilens historier låter rimliga och att Assange borde spendera tid i svenskt fängelse?

Det saknas i en här tråden.

farfar tycker att det är våldtäkt från sida 1-100, dvs det är Assanges fel att han blev hittad & jagad av en mycket bestämd, sexuellt aggressiv groupie samt en psykopat med avancerade genusteorier som valde att placera sig själv i en liten etta och en singelsäng där redan en intet ont anande man bodde. Slutligen valde manshataren & lesbianen att föreviga sin triumf med en nakenbild på sitt offer.
Citera
2011-01-31, 16:30
Medlem
Det finns väldigt många obesvarade frågor i förundersökningen, däribland frågan om varför inspektör IK "nekades tillgång" till "förhöret" måndagen den 23 augusti som hon påstod sig ha hållit på fredagen med SW. Efter diverse brevväxling fick hon dock direktivet av handläggaren MG att istället "skapa" och "signera ett nytt förhör" vilket gjordes torsdagen den 26 augusti med "behövliga ändringar".

Jag kan säga så här utan att ljuga. Ingen domstol i världen kommer att godta IK:s uppdiktade "förhör" med SW den 20 augusti 2010. Man skulle möjligtvis kunna torka sig i arslet med det.
Citera
2011-01-31, 16:37
Medlem
BaalZeBubs avatar
Varför är förundersökningen fullständigt fullproppad med en massa 100% irrelevant skit? Som reportrar som pladdrar på om wikileaks och helt andra saker ang. Assange?
Man kan reducera de 100 sidorna till 4 och ändå få med allt relevant.
Citera
2011-01-31, 16:37
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
farfar tycker att det är våldtäkt från sida 1-100, dvs det är Assanges fel att han blev hittad & jagad av en mycket bestämd, sexuellt aggressiv groupie samt en psykopat med avancerade genusteorier som valde att placera sig själv i en liten etta och en singelsäng där redan en intet ont anande man bodde. Slutligen valde manshataren & lesbianen att föreviga sin triumf med en nakenbild på sitt offer.

Satte den idioten på ignore direkt. Jag skulle verkligen vilja ha en seriös argumentation.

Finns det ingen som vill kliva i och försvara AA och SW?

J Axner? J Werner?

Föfan kom igen krabbar å sejer.
Citera
2011-01-31, 16:38
Medlem
longbow4ys avatar
Måste bara påminna om att jouråklagaren som anhöll JA på AA vittnesmål är Maria Häljebo Kjellstrand. Som för expressen bekräftade att det var våldtäkt.
Och är gift med med Per Kjellstrand, som jobbar direkt under justitieminister Beatrice Ask.

https://www.flashback.org/t1275774

Riksåklagare RÅ Anders Perklev ingrep personligen i JA utredningen.
Och vem lyder RÅ under? Jo, regeringen.
Citera
2011-01-31, 16:39
Medlem
MoLoKs avatar
Som andra noterat: Alla män (utom SWs bror) har bandade förhör utskrivna. Alla tjejer konceptförhörs bara.

Det måste vara Marianne Ny som vill ha det så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in