Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Skitsnack. Han ger inga Aspenberger-vibbar öht. Han är både talför, relevant i det han säger, sällskaplig och har empatiförmåga. Så fort kvinnan sade det magiska ordet nej, slutade han direkt att ta kontakt. Det är snarare hon som gör ett makabert intryck med att spara och sentomsider publicera email i 6 år från någon hon inte kände väl eller hade en relation till. Det framgick att hon spelade ett spel. Självklart är hennes egna email inte längre sparade...oopps så lägligt.
Det allmänna intrycket, om emailen är äkta, att han hade ett poetiskt och rikt språk. Många av de kvinnliga läsarna sade, jag önskar jag fick sådana email.
I have Aspergers. I thought Assange had Aspergers too, but I got that idea from reading iq.org long before any Swedish Trouble.
Some of us are very sociable.
I know he makes sense when he talks, but have you noticed how often he says 'er..' while he gets the next words in order?
Some of us chatter nonsensically because verbal processing takes too long - it is either mindless chatter or complete silence, for us
Others take the time to pause and think. That is what Assange seems to do - although the deliery tends to be flat. It takes so much to process the content, there are no CPU cycles left for adding emotion.
And we do have empathy. We display it in a different way.
If you have a problem and you are sad, a non-autistic will hug you and try to make you feel better. An autistic might hug you, but not for very long. They feel it is a useless social convention, mostly. They prefer to go off and solve the problem. They usually suceed.
[ Jag har Aspergers. Jag trodde Assange hade Asperger också, men jag fick den idén från att läsa iq.org långt innan något svenskt Trouble.
Några av oss är mycket sällskaplig.
Jag vet att han är vettigt när han talar, men har du märkt hur ofta han säger "er .." medan han får nästa ord för?
Några av oss prat nonsensically eftersom verbala bearbetningen tar för lång tid - det är antingen själlösa prat eller fullständig tystnad, för oss
Andra tar sig tid att stanna upp och tänka. Det är vad Assange tycks göra - även om deliery tenderar att vara platt. Det tar så mycket att bearbeta innehållet, det finns ingen CPU cykler kvar för att lägga känslor.
Och vi har empati. Vi visar det på ett annat sätt.
Om du har ett problem och du är ledsen, en icke-autistiska kommer krama dig och försöka få dig att må bättre. En autistisk kan krama dig, men inte särskilt länge. De tycker att det är en värdelös social konvention, mest. De föredrar att gå ut och lösa problemet. De lyckas oftast. ]