Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-01-18, 22:15
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knegis
Du får gärna vara tydligare på hur din hypotes skiljer sig från mitt påstående ovan (möjligen kan meningen "Uppenbarligen missade även SW detta" vara otydlig, men den säger inte att SW skulle ha tagit reda på det själv).

Jag vill minnas att vi diskuterade din hypotes tidigare och använde termen "nyttig idiot" på AA (för att vara tydlig: hon agerar enligt sina militantfeministiska reflexer utan att inse vems ärenden hon går).

Som sagts, utveckla gärna din teori.

Alltså, det jag exempelvis inte tror på är den precision och detaljstyrning du antyder med t ex: "Om det är så att JA inte stannar på hotell av principiella skäl så talar det mot alla konspirationsteorier - en uppdragsgivare hade nog kollat JA's vanor innan man börjar exekvera. "

Jag tror snarare på att det, som sagt, vore helt osannolikt att ingen har infiltrerat broderskapsrörelsen, och att de opportunt utnyttjar de möjligheter det innebär. Det innebär inte att någon manipulerar på den sådan nivå att de bestämmer om och när broderskapsrörelsens sekreterare har sex med Assange o.s.v.
Citera
2011-01-18, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Absolut. Problemet var dock att det inte fanns någon länk till detta domstolsprotokoll i Wikipedia. Det var därför jag frågade om någon visste exakt vad Stephens egentligen sa i domstolen.

Mark Stephens säger inte så mycket i domstol. Det är andra som gör. Första ggn var det en som hette Jones, de senaste två gångerna har det varit Geoffrey Robertson som har pläderat. Mark Stephens företräder Julian utanför domstolssalen.
Citera
2011-01-18, 22:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Är han är en Aspi!?

Det var f-boys teori. Obs! brevskrivaren, alltså, inte nödvändigtvis samma person som Assange. Här är länken:

https://www.flashback.org/sp27621599

Här diskuterar vi det vidare i tråden:

https://www.flashback.org/sp27622095

Och här är emailen ifråga:

http://gawker.com/5714043/the-creepy...julian-assange

Men det kan mycket väl vara ett smearjob, som jag redan påpekat. Jag tror inte att JA själv har kommenterat det hela, men har inte följt detaljerna i just den här saken.
Citera
2011-01-18, 22:51
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Karl Rove har säkert kopplingar till Prime, och Rove har nog någon form av koppling till moderaterna. Men hur kommer Prime in i bilden (annat än att de råkade schavottera i pressen samtidigt med JA)?

Det finns säkert ett tiotal större och ett otal mindre PR-byråer i stan (Prime är stora, men störst är fortfarande Kreab Gavin Anderson har man sagt nyligen). Prime har fått i uppdrag att hålla ett seminarium om hur man försvarar sig mot whistleblowers, möjligen på uppdrag av Timbro/SN, men det är ett ganska normalt uppdrag till en PR-byrå (vi vet f.ö. inte om andra har fått liknande uppdrag av andra uppdragsgivare). Fredrik Andersson åkte till USA, men det finns viss logik i att expandera i USA nu när tiderna håller på att bli bättre.

Andra kopplingar?

Det finns en antal kopplingar som stuxnet m.fl. har grävt fram. Jag kan inte alla detaljerna, men Prime har bland annat påståtts ligga bakom prataomdet-kampanjen.
Citera
2011-01-18, 22:52
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Det var f-boys teori. Obs! brevskrivaren, alltså, inte nödvändigtvis samma person som Assange. Här är länken:

Här diskuterar vi det vidare i tråden:

https://www.flashback.org/sp27622095

Och här är emailen ifråga:

http://gawker.com/5714043/the-creepy...julian-assange

Men det kan mycket väl vara ett smearjob, som jag redan påpekat. Jag tror inte att JA själv har kommenterat det hela, men har inte följt detaljerna i just den här saken.

Tack för hjälpen, har faktiskt följt tråden från start, men den börjar anta proportioner som är svårt att hantera,
Citera
2011-01-18, 23:14
Medlem
knegiss avatar
Citat:
Det finns en antal kopplingar som stuxnet m.fl. har grävt fram. Jag kan inte alla detaljerna, men Prime har bland annat påståtts ligga bakom prataomdet-kampanjen.

Visar inte AA's twitter att hon umgås privat (vad det nu betyder för en politisk aktivist) med Johanna Koljonen och Sofia Mirjamsdotter? #prataomdet blev något därför att de lyckades nå ut till kulturjournalister, men där är väl åtminstone de två senare på mammas gata? En PR-byrå skulle dock förvisso kunna hjälpa till med material och kanske även egna kontakter.

Jag går tillbaka och kollar Stuxnet's inlägg.
Citera
2011-01-18, 23:56
Medlem
Citat:
Det finns säkert ett tiotal större och ett otal mindre PR-byråer i stan (Prime är stora, men störst är fortfarande Kreab Gavin Anderson har man sagt nyligen). Prime har fått i uppdrag att hålla ett seminarium om hur man försvarar sig mot whistleblowers, möjligen på uppdrag av Timbro/SN, men det är ett ganska normalt uppdrag till en PR-byrå (vi vet f.ö. inte om andra har fått liknande uppdrag av andra uppdragsgivare). Fredrik Andersson åkte till USA, men det finns viss logik i att expandera i USA nu när tiderna håller på att bli bättre.

Andra kopplingar?

Hela Primegate handlar ju om att Prime jobbar med infiltration, och specifikt infiltration av (s). I kombination med att det är så många (s)-människor (AA och CB, samt troligen MN) inblandade och att AA tillhör samma kretsar inom (s) som Prime rekryterat ifrån hamnar Prime väldigt högt på listan över misstänkta. Infiltration är en mycket ovanlig metod inom PR.
Citera
2011-01-19, 00:33
Medlem
Citat:

Jag har halvprofessionellt coachat både tjejer och killar i raggningsteknik. Och då träffar man även på personer med diagnosticerad Aspberger som är väldigt framgångsrika inom sitt professionella verksamhetsområde. Men som samtidigt totalt misslyckas i sina relationer med det motsatta könet. Och breven som påstås ha skrivits av JA är rena modellfallet för alla de misstag som en högintelligent aspie gör när de försöker vara romantiska. Jag är 99% säker på att de är skrivna av en aspie, oavsett vad tjejen skrivit i sina mejl.

Men vi har ingen aning om det är JA som skrivit dem. Hans namn kan ha satts på mejl skrivna av någon annan.
Citera
2011-01-19, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Skitsnack. Han ger inga Aspenberger-vibbar öht. Han är både talför, relevant i det han säger, sällskaplig och har empatiförmåga. Så fort kvinnan sade det magiska ordet nej, slutade han direkt att ta kontakt. Det är snarare hon som gör ett makabert intryck med att spara och sentomsider publicera email i 6 år från någon hon inte kände väl eller hade en relation till. Det framgick att hon spelade ett spel. Självklart är hennes egna email inte längre sparade...oopps så lägligt.

Det allmänna intrycket, om emailen är äkta, att han hade ett poetiskt och rikt språk. Många av de kvinnliga läsarna sade, jag önskar jag fick sådana email.

I have Aspergers. I thought Assange had Aspergers too, but I got that idea from reading iq.org long before any Swedish Trouble.

Some of us are very sociable.

I know he makes sense when he talks, but have you noticed how often he says 'er..' while he gets the next words in order?

Some of us chatter nonsensically because verbal processing takes too long - it is either mindless chatter or complete silence, for us

Others take the time to pause and think. That is what Assange seems to do - although the deliery tends to be flat. It takes so much to process the content, there are no CPU cycles left for adding emotion.

And we do have empathy. We display it in a different way.

If you have a problem and you are sad, a non-autistic will hug you and try to make you feel better. An autistic might hug you, but not for very long. They feel it is a useless social convention, mostly. They prefer to go off and solve the problem. They usually suceed.

[ Jag har Aspergers. Jag trodde Assange hade Asperger också, men jag fick den idén från att läsa iq.org långt innan något svenskt Trouble.

Några av oss är mycket sällskaplig.

Jag vet att han är vettigt när han talar, men har du märkt hur ofta han säger "er .." medan han får nästa ord för?

Några av oss prat nonsensically eftersom verbala bearbetningen tar för lång tid - det är antingen själlösa prat eller fullständig tystnad, för oss

Andra tar sig tid att stanna upp och tänka. Det är vad Assange tycks göra - även om deliery tenderar att vara platt. Det tar så mycket att bearbeta innehållet, det finns ingen CPU cykler kvar för att lägga känslor.

Och vi har empati. Vi visar det på ett annat sätt.

Om du har ett problem och du är ledsen, en icke-autistiska kommer krama dig och försöka få dig att må bättre. En autistisk kan krama dig, men inte särskilt länge. De tycker att det är en värdelös social konvention, mest. De föredrar att gå ut och lösa problemet. De lyckas oftast. ]
Citera
2011-01-19, 01:05
Medlem
knegiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Hela Primegate handlar ju om att Prime jobbar med infiltration, och specifikt infiltration av (s). I kombination med att det är så många (s)-människor (AA och CB, samt troligen MN) inblandade och att AA tillhör samma kretsar inom (s) som Prime rekryterat ifrån hamnar Prime väldigt högt på listan över misstänkta. Infiltration är en mycket ovanlig metod inom PR.

En inte allt för vågad gissning är att de flesta PR-byråer jobbar just nu med infiltration av (s) på uppdrag av respektive partiledarkandidat. Det unika med Prime var att de hade en medarbetare som var mer lojal mot Partiet än mot sin arbetsgivare.

Jag har f.ö. fortfarande svårt att se en svensk organisatör av honungsfällor - om t.ex. AA skulle inse att någon har främjat hennes tillfälliga sexuella förbindelser så skulle nog vederbörande åka dit för koppleri innan denne hann blinka ("Den som främjar eller på ett otillbörligt sätt ekonomiskt utnyttjar att annan har tillfälliga sexuella förbindelser mot ersättning, döms för koppleri till fängelse i högst fyra år").

Men visst, inget av ovanstående utesluter att Prime är inblandade på något sätt och de har onekligen ett bra kontaktnät inom (s).
Citera
2011-01-19, 05:35
Medlem
Veritas-Detectors avatar
Citat:
Visar inte AA's twitter att hon umgås privat (vad det nu betyder för en politisk aktivist) med Johanna Koljonen och Sofia Mirjamsdotter? #prataomdet blev något därför att de lyckades nå ut till kulturjournalister, men där är väl åtminstone de två senare på mammas gata? En PR-byrå skulle dock förvisso kunna hjälpa till med material och kanske även egna kontakter.

Från Anna Ardins twitter http://twitter.com/therealardin:

Är på tyrol m Kajsa Borgnäs, Lena Ph, Richard Herrey & Johanna Koljonen #fb
2010-08-10 20:50:56 via Twitter for Android

Anna Ardin var alltså på Tyrol med Johanna Koljonen på tisdagen, dagen innan Julian Assange anländer till Stockholm, på inbjudan av just Anna och Broderskapsrörelsen. Anna ska då resa bort några dagar och Julian får bo i hennes lägenhet på Tjurbergsgatan i Stockholm. Sent på fredagen kommer Anna oväntat (för Julian åtminstone) tillbaks i förtid. Julian Assange kan onekligen ha hamnat i ett pressat läge där han mer eller mindre tvingats övernatta i Annas 1:a med en enda säng.

Fråga till de journalister som läser tråden: Vad hade ni kallat det i medierna om en man, dessutom arrangör, gjort likadant mot en inbjuden kvinnlig gästföreläsare? Ofredande och sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning? Våldtäkt enligt den påtänkta sexualbrottslagstiftningen?

Passa på att svara på några frågor till:

Varför har ni tagit bort möjligheterna att kommentera artiklar om Wikileaks och Assange?

Varför medverkar ni när en (flera) av målsägarnas nära vänner driver kampanjer ägnade att påverka utgången av ett pågående juridiskt ärende?

Bakom kampanjen ligger Prime, vilket ni vet. Prime som tycks ha kontakter även med den andra målsäganden.
https://www.flashback.org/sp28236066

Hur ska svenska journalistkåren återfå folkets förtroende?
Citera
2011-01-19, 07:11
Medlem
Citat:
En inte allt för vågad gissning är att de flesta PR-byråer jobbar just nu med infiltration av (s) på uppdrag av respektive partiledarkandidat. Det unika med Prime var att de hade en medarbetare som var mer lojal mot Partiet än mot sin arbetsgivare.

De flesta PR-byråer jobbar garanterat inte med infiltration. Det är en metod som medför väldigt stora risker för bakslag som leder till att både byråns och uppdragsgivarens varumärken får stora skador som tar år att reparera. Idéer om infiltration kommer oftast från kunden och byråer brukar avråda kunderna och föreslå andra metoder som inte leder till skador om de avslöjas.

(s)-kandidaterna har däremot egna team av anhängare som driver kampanjerna just nu, och flera anlitar PR-byråer, men då för att få ut sitt namn i media.

Att det överhuvudtaget existerar en PR-byrå i Sverige som just nu jobbar med infiltration+social media i kombination är i sig en "smoking gun" enligt min mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in